- Nazwa przedmiotu:
- Negocjacje w pracy menedżera
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Michał Jaksa
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Z7 - Zarządzanie strategiczne
- Kod przedmiotu:
- 7P1Z7
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS)
12h (ćwiczenia) + 48h (przygotowanie się do zajęć) + 1h (konsultacje) + 14h (zapoznanie się z literaturą)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,5 ECTS
12h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 13h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,4 ECTS
12h (ćwiczenia) + 48h (przygotowanie się do zajęć) = 60h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia180h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Brak wymagań
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu zasad strategii prowadzenia negocjacji, przygotowania i prawidłowego prowadzenia negocjacji w różnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa,
- potrafił skutecznie prowadzić negocjacje
- potrafił porozumiewać się z ludźmi w środowisku organizacji, zawie-rając obustronnie korzystne rozwiązania.
- Treści kształcenia:
- 1) Negocjacje w organizacji. 2) Charakterystyka najczęstszych podejść do prowadzania negocjacji. 3) Strategie negocjacji. 4) Zasady negocjacji opartych na meritum. 5) BATNA i jej znaczenie w negocjacjach. 6) Trudne sytuacje w negocjacjach. 7) Czynników wpływających na prze-bieg negocjacji. 8) Etapy negocjacji. 9) Techniki i taktyki negocjacji.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez stu-dentów podczas zajęć. Elementy ćwiczeń są dyskutowane na każdych ćwiczeniach. Ocena sumatywna: Oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, terminowość wykonania prac, redakcja prac ćwiczeniowych oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena ćwiczeń w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Ocena końcowa z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli ocena z ćwiczeń >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Podstawowa: [1] Fisher R., Ury W., Patton B.: Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 1995. [2] Harvard Business Essentials: Negocjacje. MT Biznes, Konstancin-Jeziorna 2003. [3] Harvard Business School Press: Mistrzowskie negocjacje. Jak nawiązać trwałe relacje z partnerami biznesowymi, Studio Emka, War-szawa 2006.
Uzupełniająca: [1] Mayer R.: Jak wygrać każde negocjacje. MT Biznes, Warszawa 2006. [2] Rządca R. A.: Negocjacje w interesach. PWE, War-szawa 2003. [3] Kamiński J.: Negocjowanie. Techniki rozwiązywania konfliktów. POLTEXT, Warszawa 2003.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 7P1Z7_W01
- posiada podstawową wiedzę z zakresu zasad strategii pro-wadzenia negocjacji, przygotowania i prawidłowego pro-wadzenia negocjacji w różnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa
Weryfikacja: odpowiedź ustna w trakcie wykonywanych ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 7P1Z7_U02
- potrafił porozumiewać się z ludźmi w środowisku organi-zacji, zawierając obustronnie korzystne rozwiązania
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 7P1Z7_U01
- potrafi skutecznie prowadzić negocjacje
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 7P1Z7_K02
- rozumie potrzebę zachowań personalnych i przestrzega za-sad etyki, w tym uczciwości
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach i sposobu realizacji zadania zespołowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 7P1Z7_K01
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach i sposobu realizacji zadania zespołowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: