Nazwa przedmiotu:
Negocjacje międzynarodowe
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Michael Jaksa
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Z7 - Przedsiębiorstwo na rynkach międzynarodowych
Kod przedmiotu:
3P2Z7
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS): 12h (ćwiczenia) + 10x4h (przygotowanie się do zajęć) + 1h (konsultacje) + 22h (zapoznanie się z literaturą)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,5 ECTS: 212h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 13h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,4 ECTS: 20h (ćwiczenia) + 10x4h (przygotowanie się do zajęć) = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia180h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
podstawowa wiedza na temat zasad prowadzenia negocjacji w biznesie, umiejętności w zastosowaniu technik komunikacji międzyludzkiej
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu zasad prowadzenia negocjacji w środowisku międzynarodowym oraz zna sposoby radzenia sobie z barierami w tych negocjacjach, - potrafił prowadzić negocjacje z przedstawicielami różnych kultur, - potrafił dopasować techniki negocjacji w zależności od występujących różnic kulturowych w negocjacjach oraz komunikowaniu się.
Treści kształcenia:
1) Wymiary analizy kultur w środowisku biznesu międzynarodowego. Podział kultur według różnych kryteriów. 2) Reguły zachowań w biznesie międzynarodowym. Analiza porównawcza: europejski, japoński i amerykański – style prowadzenia negocjacji. 3) Rola i narzędzia komunikowania się w świecie biznesu. Kultury ekspresyjne kontra kultury powściągliwe. 4) Werbalne i niewerbalne formy komunikowania się. Zasady komunikowania się w różnych krajach. Rola komunikowania się w negocjacjach międzykulturowych. 5) Zasady prowadzenia negocjacji międzynarodowych. Modele i techniki negocjacyjne. 6) Bariery występujące w negocjacjach międzynarodowych. 7) Etykieta w negocjacjach międzynarodowych. 8) Środowisko negocjacyjne: terytorium, czas, język, agenda. 9) Różnice kulturowe i ideologiczne. Biurokracja. Prawo i rządy obcych państw. 10) Przepływy finansowe. Brak ciągłości i niestabilność – renegocjacje.
Metody oceny:
Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć. Elementy ćwiczeń są dyskutowane na każdych ćwiczeniach. 2. oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, terminowość wykonania prac, redakcja prac ćwiczeniowych oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena ćwiczeń w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. Ocena końcowa z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z ćwiczeń >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Podstawowa: [1] Gestalt R.R.: Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999. [2] Hampden-Turner Ch., Trompenaars A.: Siedem kultur kapitalizmu. USA, Japonia, Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Szwecja, Holandia. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003. Uzupełniająca: [1] Kendik M.:, Negocjacje międzynarodowe. Difin, Warszawa 2009. [2] Salacuse J. W.: Negocjacje na rynkach międzynarodowych. Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1994. [3] Hampden-Turner Ch., Trompenaars A.: Siedem wymiarów kultury. Znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarczej: Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 3P2Z7_W01
posiada podstawową wiedzę z zakresu zasad prowadzenia negocjacji w środowisku międzynarodowym oraz zna sposoby radzenia sobie z barierami w tych negocjacjach,
Weryfikacja: odpowiedź ustna w trakcie wykonywanych ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe: W_2Z7
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W04, S2A_W05, S2A_W08, S2A_W10

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 3P2Z7_U01
potrafi prowadzić negocjacje z przedstawicielami różnych kultur
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe: U_2Z7
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08
Efekt 3P2Z7_U02
potrafi dopasować techniki negocjacji w zależności od występujących różnic kulturowych w negocjacjach oraz komunikowaniu się
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe: U_2Z7
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 3P2Z7_K01
rozumie potrzebę zachowań personalnych i przestrzega zasad etyki, w tym uczciwości
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach i sposobu realizacji zadania zespołowego
Powiązane efekty kierunkowe: K_2Z7
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K01, S2A_K02, S2A_K05, S2A_K07