Nazwa przedmiotu:
E-marketing usług finansowych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Artur Gąsiorkiewicz
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
Z4 - Rynki i instytucje finansowe
Kod przedmiotu:
5P2Z4
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS): 12h (ćwiczenia) + 2h (konsultacje) + 3h (udział w e-konsultacjach) + 20h (przygotowanie teoretyczne do realizacji ćwiczeń) + 28h (zadanie projektowe) + 10h (przygotowanie do kolokwium)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS: 12h (ćwiczenia) + 2h (konsultacje) + 3h (e-konsultacje) = 17h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,8 ECTS: 12h (ćwiczenia) + 2h (konsultacje) + 3h (udział w e-konsultacjach) + 28h (zadanie projektowe) = 45h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia180h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
znajomość podstaw marketingu, znajomość rynku usług finansowych, znajomość podstaw informatyki
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu zastosowań narzędzi marketingu internetowego w odniesieniu do rynków finansowych, - potrafił dokonać analizy działań w obszarze marketingu internetowego usług finansowych i proponować rozwiązania w tym zakresie, - potrafił współdziałać w grupie projektowej i posługiwać się zdobytą wiedzą z zachowaniem zasad etycznych
Treści kształcenia:
1) Współczesna koncepcja marketingu internetowego. 2) Elektroniczny rynek usług finansowych. 3) Internet jako środowisko świadczenia usług finansowych. 4) Internet jako kanał sprzedaży usług finansowych. 5) Serwis WWW jako podstawowe narzędzie e-marketingu. 6) Marketingowa komunikacja internetowa. 7) Internetowa społeczność marki/produktu. 8) Efektywność marketingu internetowego. 9) Nowoczesne technologie marketingu internetowego. 10) Przyszłość marketingu internetowego usług finansowych.
Metody oceny:
Ocena formatywna: ocena poprawności wykonania ćwiczeń realizowanych w trakcie zajęć, bieżące omawianie wyników ćwiczeń. Ocena sumatywna: kolokwium (pytania testowe, pytania otwarte) – ocena w zakresie 2-5 oraz zadanie projektowe (case) realizowane w grupach – ocena w zakresie 2-5. Wymagane jest uzyskanie oceny >=3 z obu elementów zaliczenia. Ocena z ćwiczeń obliczana jest zgodnie z formułą 0,5 x ocena z kolokwium + 0,5 x ocena zadania projektowego.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Doligalski T.: Internet w zarządzaniu wartością klienta. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013 r. [2] Gąsiorkiewicz A.: Marketing internetowy [w] Zawiła-Niedźwiecki J., Rostek K., Gąsiorkiewicz A. (red.): Informatyka gospodarcza (tom 4). Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2010 r. [3] Królewski J., Sala P. (red.): E-marketing. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 r. [4] Krupa P., Ossowski M.: E-mail marketing. 10 wykładów o skutecznej promocji w sieci. Wydawnictwo Helion, Warsza-wa 2012 r. [5] Świerczyńska-Kaczor U.: e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej. Wydawnictwo Difin, Warszawa 2012 r.
Witryna www przedmiotu:
www.eLecturer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 5P2Z4_W01
ma usystematyzowaną wiedzę z zakresu zastosowań narzędzi marketingu internetowego w odniesieniu do rynków finansowych
Weryfikacja: kolokwium (pytania testowe, pytania otwarte)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 5P2Z4_U01
potrafi dokonać analizy działań w obszarze marketingu internetowego usług finansowych i proponować rozwiązania w tym zakresie
Weryfikacja: zadanie projektowe (case) realizowane w grupach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 5P2Z4_K01
potrafi współdziałać w grupie projektowej i posługiwać się zdobytą wiedzą z zachowaniem zasad etycznych
Weryfikacja: ocena sposobu współpracy w grupie przy realizacji zadania projektowego (case) realizowanego w grupach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: