- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie technologiami w modelach biznesowych
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. Grażyna Gierszewska
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Z7 - Przedsiębiorstwo na rynkach międzynarodowych
- Kod przedmiotu:
- 4P2Z7
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75 h:
12h [ćwiczenia: 10h (wykład) + 18h (case study)] + 5h (przygotowanie literatury) + 9h (opracowanie założeń analizy case study - koncepcji projektu) + 5x5h (opracowanie analizy/projektu)+ 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 5h (przygotowanie prezentacji) + 1h (konsultacje) + 5h (przygotowanie do kolokwium)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,5 ECTS:
12h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 13h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,8 ECTS:
9h (opracowanie założeń analizy case study - koncepcji projektu) + 5x5h (opracowanie analizy/projektu) + 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 5h (przygotowanie prezentacji) = 44h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia180h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu technologii i innowacji, strategii technologicznej przedsiębiorstw, podstawowych procesów technologicznych, modeli biznesu i sposobów ich kreowania, sposobów przygotowania business planu przedsięwzięć.
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu .sposobów kreowania strategii technologicznej przedsiębiorstw, kreowania innowacyjnych modeli biznesu w oparciu o innowacje technologiczne i organizacyjne .
- potrafił zaprojektować nowy innowacyjny model biznesu. Opracować business plan takiego przedsięwzięcia.
- potrafił ocenić znaczenie innowacji dla rozwoju społecznego, być otwartym na zmiany, akceptować zmiany w wyniku rozwoju technologii
- Treści kształcenia:
- 1) Sposoby i techniki kreowania strategii technologicznej w przedsiębiorstwie. 2) Warianty pozyskiwania technologii. 3) Modelowanie przedsięwzięć organizacyjno-technologicznych. 4) Metody oceny opłacalności przedsięwzięć.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: interaktywna forma prowadzenia wykładu, analiza case study;
Ocena sumatywna: przeprowadzenie jednego kolokwium zawierającego test; pytania otwarte, analizę case study; ocena z kolokwium w przedziale 3-5 zalicza ocena >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Grudzewski W.M., Hejduk I.: Zarządzanie technologiami. Zaawansowane technologie i wyzwania ich komercjalizacji. DIFIN, Warszawa 2009. [2] Jabłoński M.: Kształtowanie modeli biznesu. DIFIN, Warszawa 2013.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 4P2Z7_W01
- posiada usystematyzowana wiedzę z zakresu procesów technologicznych i innowacyjnych przedsiębiorstwa, strategii technologicznych i modeli biznesu oraz zasad ich projektowania
Weryfikacja: kolokwium w formie testu składającego się z pytań otartych i zamkniętych (test jedno- i wielokrotnego wyboru)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 4P2Z7_W02
- zna zasady przygotowania projektów komercjalizacji innowacji technologicznej w przedsiębiorstwie, oraz opracowania nowego modelu biznesu
Weryfikacja: kolokwium w formie testu składającego się z pytań otartych i zamkniętych (test jedno- i wielokrotnego wyboru)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 4P2Z7_W03
- potrafi opracować biznes plan przedsięwzięcia
Weryfikacja: ocena biznes planu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 4P2Z7_U01
- potrafi zaprojektować (opracować business plan) wprowadzenie innowacji technologicznej na rynek
Weryfikacja: ocena business planu/projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 4P2Z7_U02
- potrafi dokonać analizy rynkowej możliwości komercjalizacji nowej technologii
Weryfikacja: ocena raportu z analizy rynkowej przedsięwzięcia
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 4P2Z7_U03
- potrafi wykazać możliwości komercjalizacji nowej technologii
Weryfikacja: ocena projektu komercjalizacji nowej technologii
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 4P2Z7_K01
- potrafi pracować w zespole, respektować zasady podziału zadań
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 4P2Z7_K02
- potrafi wzbudzać zaufanie i tworzyć kulturę zaufania i lojalności wśród członków zespołu projektowego
Weryfikacja: ocena zachowań w trakcie pracy zespołu, i rozwiązywania konfliktów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 4P2Z7_K03
- potrafi wykonywać terminowo i zgodnie z przydziałem zadań prace projektowe
Weryfikacja: ocena sposobu realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: