Nazwa przedmiotu:
Strategie przedsiębiorstw w dobie globalizacji
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. Grażyna Gierszewska
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
Z7 - Przedsiębiorstwo na rynkach międzynarodowych
Kod przedmiotu:
6P2Z7
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS): 12h (zajęcia) + 18h (6x3h - opracowanie projektu) + 28h (studia literaturowe) + 15h (przygotowanie do zaliczenia) + 2h (konsultacje)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,6 ECTS: 12h (zajęcia) + 2h (konsultacje) = 14h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,9 ECTS: 18h (6x3h - opracowanie projektu) + 4h (przygotowanie do zaliczenia części projektowej) = 22h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia180h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
wiedza z przedmiotu podstawy zarządzania, podstawy biznesu i zarządzania strategicznego
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu globalizacji działalności przedsiębiorstw, - potrafił dokonywanie analiz i projektów strategii ekspansji przedsiębiorstw, - potrafił przygotować i wdrożyć nowatorskie projekty ekspansji dla różnorodnych przedsiębiorstw.
Treści kształcenia:
1) Struktura przedmiotu, podstawowa terminologia istota globalizacji. 2) Tendencje globalizacyjne przedsiębiorstw. 3) Przesłanki międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw. 4) Wybór kierunków zagranicznej ekspansji i segmentów nabywców. 5) Strategie międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw. 6) Formy wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. 7) Formy wejście przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. 8) Lokalne przedsiębiorstwa na rynkach globalnych
Metody oceny:
Forma pisemna, pytania otwarte, weryfikacja prac projektowych
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Oczkowska R.: Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Wyd. Difin, 2013. [2] Caputa W., Szwajca D. (red): Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji. CeDeWu, Warszawa 2010. [3] Bąkiewicz A., Żuławska U. (red): Rozwój w dobie globalizacji. PWE, Warszawa 2010. [4] Sitko-Lutek A. (red. nauk.): Polskie firmy wobec globalizacji. Luka kompetencyjna. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 6P2Z7_W01
zna kluczowe koncepcje teorii przedsiębiorstwa odnośnie do powstawania, funkcjonowania, przekształcania i rozwoju organizacji gospodarczych; obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa i relacji między nimi
Weryfikacja: pytania otwarte, forma pisemna
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 6P2Z7_U01
potrafi zastosować analizy przypadków formułowania i wdrażania strategii organizacji firm polskich i zagranicznych, o zasięgu globalnym i w małych przedsiębiorstwach działających na lokalnych rynkach
Weryfikacja: weryfikacja prac projektowych i ich obrona
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 6P2Z7_K01
rozumienia procesów społecznych i ekonomicznych zachodzących we współczesnej organizacji; wyciąga wnioski dla usprawnienia systemu zarządzania i
Weryfikacja: ocena znajomości merytorycznej projektu podczas rozmowy zaliczeniowej dla oceny współpracy nad projektem
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: