Nazwa przedmiotu:
Dynamika cieków
Koordynator przedmiotu:
doc. dr inż. Piotr Kuźniar
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Środowiska
Grupa przedmiotów:
Specjalizacyjne
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Wykłady - 30 godzin, ćwiczenia projektowe - 15 godzin, przygotowanie się do zaliczenia kolokwium - 20 godzin, przygotowanie projektu - 20 godzin. Razem 105 godzin.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
2
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
3
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Matematyka Fizyka wody Mechanika płynów
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Poznanie podstaw aktualnej wiedzy na temat ruchu wody i rumowiska w rzekach naturalnych, obwałowanych i spiętrzonych
Treści kształcenia:
Projektowanie dwudzielnego nierozmywalnego koryta.Obliczanie charakterystyk koryta. Obliczanie maksymalnego zmącenia przy zmiennym napełnieniu. Obliczenia hydrauliczne przepustu. Ustalenie warunków hydraulicznych i projekt umocnienia w dolnym stanowisku.
Metody oceny:
Wykłady - kolokwium zaliczeniowe Ćwiczenia projektowe - obrona wykonanego ćwiczenia projektowego
Egzamin:
nie
Literatura:
L. Dąbkowski, J. Skibiński, A. Żbikowski – Bednarczyk S., Duszyński R. Hydrauliczne i Hydrotechniczne Podstawy Regulacji i Rewitalizacji Rzek. Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej. Gdańsk 2008. Hydrauliczne podstawy projektów wodno melioracyjnych. Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne. Warszawa 1982. J. Kubrak, E. Nachlik – Hydrauliczne podstawy obliczenia przepustowości koryt rzecznych. Wydawnictwo SGGW. Warszawa 2003. Z. Popek – Warunki ruchu rumowiska w małej rzece nizinnej. Wydawnictwo SGGW. Warszawa 2006. Praca zbiorowa pod redakcją P. Prochala – Podstawy melioracji rolnych, tom I. Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne. Warszawa 1986.
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
Posiada rozszerzoną wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności hydrotechnicznej w dolinach rzecznych
Weryfikacja: Wykłady - egzamin Ćwiczenia projektowe - obrona wykonanego ćwiczenia projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: IS_W01
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W01
Efekt W02
Posiada szczegółową i podbudowaną teoretycznie wiedzę z dynamiki przepływu wody i rumowiska rzecznego w rzekach naturalnych i pod wpływem hydrotechnicznej zabudowy
Weryfikacja: Wykłady - egzamin Ćwiczenia projektowe - obrona wykonanego ćwiczenia projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: IS_W10
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07
Efekt W03
Zna i rozumie aktualne kierunki rozwoju badań przepływu wody i rumowiska
Weryfikacja: Wykłady - egzamin Ćwiczenia projektowe - obrona wykonanego ćwiczenia projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: IS_W15
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W11

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Potrafi wykonać i przedstawić w różnej formie zachodzące procesy i projekty w działań inżynierii wodnej i zaopatrzenia w wodę
Weryfikacja: Wykłady - egzamin Ćwiczenia projektowe - obrona wykonanego ćwiczenia projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: IS_U13
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U02, T2A_U03, T2A_U05, T2A_U09, T2A_U14
Efekt U02
Potrafi samodzielnie przeanalizować, opisać i ocenić przebieg procesów przepływu wody i rumowiska korycie rzeki
Weryfikacja: Wykłady - egzamin Ćwiczenia projektowe - obrona wykonanego ćwiczenia projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: IS_U16
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U01, T2A_U03, T2A_U05, T2A_U04
Efekt U03
Posiada umiejętność samodzielnego planowania realizacji i interpretacji badań w inżynierii wodnej i zaopatrzeniu w wodę
Weryfikacja: Wykłady - egzamin Ćwiczenia projektowe - obrona wykonanego ćwiczenia projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: IS_U22
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U06, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i podnoszenia kompetencji zawodowych
Weryfikacja: Wykłady - egzamin Ćwiczenia projektowe - obrona wykonanego ćwiczenia projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: IS_K01
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K01
Efekt K02
Ma świadomość wagi pozatechnicznych aspektów działalności zawodowej związanych ze środowiskiem
Weryfikacja: Wykłady - egzamin Ćwiczenia projektowe - obrona wykonanego ćwiczenia projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: IS_K02
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K02