Nazwa przedmiotu:
Język angielski A1
Koordynator przedmiotu:
mgr Monika Łapiak, mgr Roman Gąsecki
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Środowiska
Grupa przedmiotów:
Wspólne dla wydziału
Kod przedmiotu:
WN1A_01_03/01
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Ćwiczenia (liczba godzin według planu studiów) - 30; przygotowanie do zajęć - 15; zapoznanie się z literaturą - 15; przygotowanie do zaliczenia - 5; przygotowanie do kolokwium - 10; RAZEM: 75
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Ćwiczenia (liczba godzin według planu studiów) - 30h = 1,2 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia450h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Język polski - rozumienie podstaw gramatyki; Język angielski - nie ma wymagań
Limit liczby studentów:
Lektorat 12-24
Cel przedmiotu:
Lektorat jest kursem nauki języka angielskiego dla "false beginners" i obejmuje podstawy języka. Celem jest opanowanie biernej znajomości języka angielskiego na poziomie elementarnym. Studenci winni radzić sobie z rozumieniem tekstów pisanych, obejmujących różne zagadnienia życia codziennego, jak również z zakresu kultury i geografii Wielkiej Brytanii. W zakresie mówienia oczekuje się poprawnego reagowania na zadane pytania i nawiązywania rozmowy według podanego wzoru. Umiejętność pisania ogranicza się do wytworzenia CV, wypełniania formularzy, redagowania prostych listów, prostych podań o pracę, krótkich opisów miejsc i wydarzeń, wiadomości e-mail, oraz pocztówek.
Treści kształcenia:
Semestr IV: Units 7- 10 Unit 7 “Then and now”: Past Simple – affirmatives and questions with regular and irregular verbs, time expressions, writing – describing a holiday Unit 8 “A date to remember”: Past Simple – negatives with regular and irregular verbs, time expressions relationship vocabulary, special occasions- birthday, Thanksgiving Day, silent letters, speaking: getting information, writing about a friend Unit 9 “Food you like!”: countable and uncountable nouns, a and some, much and many, food and drink vocabulary, polite offers and requests Would you like...? , “Could I have... ?, food around the world, my favourite national food, writing – filling in forms Unit 10 “Bigger and better!”: comparatives and superlatives, the verb “have got”, city and country adjectives and words, directions, talking about your town, comparing life in the city and the countryside, writing – describing a place
Metody oceny:
Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Soars, L. and J. Soars. New Headway Elementary Third Edition. Oxford University Press 2006 2. Dooley, J. and V. Evans. Grammarway. EGIS 1999 3. Murphy, R. Essential Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 2003 4. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998 5. Fisiak, J.(et al.). Słownik współczesny angielsko-polski i polsko-angielski. Harlow 2006
Witryna www przedmiotu:
www.zl.pw.plock.pl
Uwagi:
Przedmiot uczony jest w bloku, dla studentów różnych kierunków, którzy dotąd uczyli się innego języka obcego lub język angielski znają na poziomie początkującym.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01_01
Potrafi korzystać ze wskazanej literatury (krótkie teksty popularnonaukowe). Potrafi czytać i rozumieć prosty tekst.
Weryfikacja: Odpowiedzi typu "Tak"/"Nie"; odpowiedzi szczegółowe na pytania do tekstu; tłumaczenie na język polski.
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01
Efekt U03_01
Potrafi wypełnić formularz, napisać odpowiedzi na proste pytania; Potrafi napisać krótki tekst sterowany, umie napisać list (e-mail) o sobie.
Weryfikacja: Wpełnianie formularzy; pisanie prostych tekstów w oparciu o zadane pytania; testy leksykalne; testy gramatyczne.
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03
Efekt U06_01
Potrafi zrozumieć proste adaptowane wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego. Potrafi porozumieć się w prosty sposób pod warunkiem, że rozmówca jest przygotowany na powtórzenie wypowiedzi w wolniejszym tempie, i pomoże sformułować to, co chce powiedzieć. Umie zadawać i odpowiadać na pytania dotyczące tematyki życia codziennego, własnych potrzeb znanych mu tematów.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wzorów zdaniowych i zwrotów na zajęciach; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu. Odpowiadanie na pytania lektora; tworzenie krótkiej wypowiedzi w oparciu o zadane pytania.
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U06
Efekt U04_01
PSłuchanie różnorodnych wzorów zdaniowych i zwrotów na zajęciach; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu. Odpowiadanie na pytania lektora; tworzenie krótkiej wypowiedzi w oparciu o zadane pytania. otrafi odpowiadać na proste pytania dotyczące faktów z życia codziennego.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; ćwiczenie krótkiej wypowiedzi sterowanej.
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U04_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U04