Nazwa przedmiotu:
Roboty remontowe i rozbiórkowe IPB
Koordynator przedmiotu:
Jacek Nitka, Dr inż.
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
RORERO
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
15 Wykład, 15h projekt, 15h praca własna nad projektem, 5 h konsultacje i zaliczenie projektu Razem 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
15 Wykład, 15h projekt; 5 h konsultacje i zaliczenie projektu Razem 35 h = 1,5 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
15h ćwiczenia projektowe, 15h praca własna nad projektem, 5 h konsultacje i zaliczenie projektu 1,5 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość ogólnych zagadnień budownictwa
Limit liczby studentów:
Zgodnie z ustaleniami dziekanatu WIL
Cel przedmiotu:
Przekazanie wiedzy z zakresu prowadzenia robót remontowych i rozbiórkowych. Kształcenie umiejętności projektowania prac.
Treści kształcenia:
Wykłady : <ol> <li>Uwarunkowania formalno prawne wykonywania robót remontowych i rozbiórkowych. <li>Metodyka oceny ekonomicznej opłacalności remontu i modernizacji budynków. <li>Ocena stanu technicznego istniejących obiektów i postępu degradacji. <li>Trwałość obiektów i zabiegi konserwacyjne. <li>Dokumentacja projektowa, uzyskiwanie pozwolenia, umowy na roboty remontowe i uzyskiwanie pozwolenia na użytkowanie. <li>Zasady i tryb postępowania przy rozbiórkach obiektów. <li>Sposoby rozbiórki budynków i ich elementów. <li>Wyburzanie budynków i ich elementów. <li>Utylizacja materiałów pochodzących z rozbiórki. </ol> Projekt: Projekt rozbiórki obiektu budowlanego
Metody oceny:
Kolokwium zaliczeniowe - test składający się z 15 pytań; czas na odpowiedź 45 minut; warunkiem zaliczenia jest uzyskanie powyżej 8 pkt. Wykonanie i ustna obrona projektu.
Egzamin:
nie
Literatura:
Remonty i modernizacje budynków, Poradnik pod redakcją prof. M. Abramowicza, Warunki techniczne wykonywania i odbioru robót budowlanych, Poradnik pod redakcją dr A. Ujmy, E. Masłowski, D. Spiżewska - Wzmacnianie konstrukcji budowlanych; Arkady 2002, Czasopisma naukowo – techniczne, Referaty konferencji naukowych.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt ROREROW1
Ma podstawową wiedzę na temat procesu inwestycyjnego w budownictwie i jego uczestników. Zna zakres dokumentacji technologiczno – organizacyjnej dla potrzeb wykonywania robót remontowych i rozbiórkowych. Rozumie pojęcia "remont" i "rozbiórka". Zna zasady doboru maszyn i technologie do wykonania określonych rodzajów robót. Zna zasady projektowania przebiegu robót budowlanych i zasady zachowania bezpieczeństwa przy ich wykonywaniu. Ma wiedzę w zakresie zasad przeprowadzania odbiorów robót.
Weryfikacja: Praca zaliczeniowa.
Powiązane efekty kierunkowe: K2_W14_IPB
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W04, T2A_W06, T2A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt ROREROU1
Potrafi wybrać i zastosować odpowiednie technologie i metody wykonania poszczególnych robót remontowych i rozbiórkowych oraz elementów konstrukcyjnych wznoszonego obiektu budowlanego. Potrafi zorganizować i przeprowadzić odbiory techniczne wykonanych robót remontowych i rozbiórkowych. Posiada umiejętności w zakresie sporządzania projektów technologiczno-organizacyjnych robót remontowych i rozbiórkowych oraz dokumentacji powykonawczej tych robót.
Weryfikacja: Praca zaliczeniowa.
Powiązane efekty kierunkowe: K2_U14_IPB
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt ROREROK1
Rozumie znaczenie odpowiedzialności w działalności inżynierskiej, w tym rzetelności przedstawianych wyników swoich prac i ich interpretacji. Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę. Jest świadomy zagrożeń występujących przy robotach rozbiórkowych i remontowych.
Weryfikacja: Praca zaliczeniowa.
Powiązane efekty kierunkowe: K2_K01, K2_K02, K2_K03, K2_K05
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K03, T2A_K04, T2A_K01, T2A_K06, T2A_K05, T2A_K07, T2A_K02