- Nazwa przedmiotu:
- Język obcy 1/ Foreign Language
- Koordynator przedmiotu:
- Wyznaczony przez Studium Języków Obcych PW
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Materiałowa
- Grupa przedmiotów:
- Język Obcy
- Kod przedmiotu:
- JO1
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 120 (60 zajęcia + 60 godzin pracy własnej studenta)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2 punkty ECTS - 60 godzin zajęć
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 punkty ECTS - 60 godzin zajęć
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Nie mniej niż poziom A2:
Student rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia w zakresie tematów, związanych z życiem codziennym. Potrafi porozumiewać się w rutynowych, prostych sytuacjach, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe. Potrafi w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie i otoczenie, w którym żyje, a także poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego.
Poziom B1 lub wyżej:
Student rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych mu spraw i zdarzeń, typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itp. Potrafi radzić sobie w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w czasie podróży w regionie, w którym mówi się danym językiem. Potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi ustne lub pisemne, na tematy, które są mu znane bądź go interesują. Potrafi opisywać zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany.
- Limit liczby studentów:
- 12-24
- Cel przedmiotu:
- Osiągnięcie poziomu B2 zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego, z elementami języka specjalistycznego potrzebnego absolwentom uczelni technicznej, zróżnicowanego w zależności od kierunku studiów.
- Treści kształcenia:
- Podstawowe treści: gramatyka, leksyka obejmująca wszystkie dziedziny życia codziennego, sytuacje związane z karierą zawodową i elementy tzw. języka technicznego, rozwijanie umiejętności w zakresie czytania, pisania, słuchania i mówienia, techniki uczenia się.
- Metody oceny:
- W trakcie semestru: krótkie prace kontrolne, ocena wypowiedzi ustnych i prac domowych, prace pisemne, ocena Case Study, testy modułowe. Na zakończenie semestru: kolokwium.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Podręczniki do nauki języka obcego, zgodne z programem nauczania+ materiały własne lektora.
www.sjo.pw.edu.pl
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- Czas trwania przygotowania do osiągnięcia kompetencji na poziomie B2 zależy od poziomu wejściowego, A2 lub B1 lub B2
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt JO_W1_1
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa, struktur gramatycznych, tworzenia różnych rodzajów tekstów pisanych i mówionych - umożliwiającą pojmowanie i formułowanie w języku obcym zagadnień związanych z społecznymi i innymi uwarunkowaniami działalności inżynierskiej. Ma uporządkowaną znajomość struktur gramatycznych i słownictwa dotyczących rozumienia i tworzenia różnych rodzajów tekstów pisanych i mówionych, formalnych i nieformalnych, zarówno ogólnych jak i ze swojej dziedziny.
Weryfikacja: W trakcie trwania semestru: ocena wypowiedzi ustnych, prac domowych, case study, krótkich prac kontrolnych. Na koniec semestru kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe:
IM_W14
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt JO_U1_1
- Potrafi w oparciu o wiedzę uzyskaną w trakcie zajęć lub z wykorzystaniem dostępnych źródeł wiedzy (literatury obcojęzycznej, baz danych itd.) tworzyć różne rodzaje tekstów – teksty na użytek prywatny, zawodowy (np. list motywacyjny, życiorys, sprawozdanie, notatka, wypracowanie) oraz stosować formy stylistyczne i gramatyczne, wymagane w tekstach na poziomie B2 – prywatnych i zawodowych.
Weryfikacja: W trakcie trwania semestru: ocena prac domowych, case study, krótkich prac kontrolnych. Na koniec semestru kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe:
IM_U01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
- Efekt JO_U1_2
- Potrafi w języku obcym w miarę płynnie i swobodnie porozumiewać się na tematy fachowe i ogólne, wyrażać swoje opinie i reagować na uwagi rozmówców używając odpowiedniego akcentu, intonacji oraz potrafi wypełnić luki w słownictwie za pomocą omówień.
Weryfikacja: W trakcie trwania semestru: ocena wypowiedzi ustnych, prac domowych, case study, krótkich prac kontrolnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
IM_U02
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U02
- Efekt JO_U1_3
- Potrafi, czytając teksty fachowe, pozyskać informacje z literatury, bazy danych oraz innych źródeł w zakresie swojego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje oraz dokonać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie.
Weryfikacja: W trakcie trwania semestru: ocena wypowiedzi ustnych, prac domowych, case study, krótkich prac kontrolnych. Na koniec semestru kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe:
IM_U01, IM_U03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U03
- Efekt JO_U1_4
- Rozwija poprzez pracę własną w domu nabytą w trakcie zajęć wiedzę i umiejętności korzystając z źródeł wiedzy.
Weryfikacja: Obserwacja i ocena umiejętności i aktywności studenta w trakcie zajęć. Ocena prac domowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
IM_U05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U05
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt JO_K1_1
- Razem z innymi uczestnikami zajęć potrafi prowadzić dyskusję na zadany temat, odtwarzać systuacje z życia codziennego i zawodowego.
Weryfikacja: Obserwacja i ocena umiejętności studenta w trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
IM_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03
- Efekt JO_K1_2
- Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, aktualizacji posiadanej wiedzy dot. słownictwa oraz umiejętności; rozumie problem dezaktualizacji posiadanych umiejętności i wiedzy wynikający z ciągłej ewolucji języka obcego; rozwija poprzez pracę własną w domu nabytą w trakcie zajęć wiedzę i umiejętności.
Weryfikacja: Obserwacja i ocena umiejętności i aktywności studenta w trakcie zajęć. Ocena prac domowych. Ocena prac pisemnych.
Powiązane efekty kierunkowe:
IM_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01