Nazwa przedmiotu:
Marketing
Koordynator przedmiotu:
Prof. nzw. dr hab. Radosław Koszewski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
A22_MAR
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
30h wykład, 30h praca własna razem 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład450h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
cały rok
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest poznanie: 1. Podstawowej wiedzy z zakresu marketingu. 2. Idei marketingu w instytucjach biznesowych. 3. Istoty podstawowych instrumentów marketingu. 4. Znaczenia marketingu w relacjach z konsumentami.
Treści kształcenia:
1. Definicja i rola marketingu. 2. Postępowanie konsumentów. 3. Segmentacja rynku i pozycjonowanie produktu. 4. Badania marketingowe. 5. Produkt. 6. Cena. 7. Dystrybucja. 8. Promocja. 9. Strategiczne planowanie marketingowe. 10. Marketing dóbr zaopatrzeniowych. 11. Znaczenie IT w marketingu. 12. Badania marketingowe. 13. Marketing międzynarodowy. 14. Etyka w marketingu. 15. Kolokwium.
Metody oceny:
Zaliczenie końcowe/kolokwium będzie miało formę testu jednokrotnego wyboru z około 20 -25 pytaniami Skala ocen: 90% - 100 – 5 85% - 89 – 4 + 78% - 84 - 4 70% - 77 – 3 + 51% - 70 – 3 0% - 50 - 2
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: 1. Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012 2. M. McDonald, H. Wilson, Plany marketingowe, Wolters Kluwer, 2013. 3. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, pod red. L. Garbarskiego, PWE, Warszawa 2011 Literatura uzupełniająca: 4. Materiały rozdawane w czasie zajęć.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W_01
Ma wiedzę o procesach, zjawiskach zachodzących w relacji marketing - rynek, ma podstawową wiedzę o instrumentach marketingu
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08
Efekt W_02
Ma wiedzę o postępowaniu nabywcy i jego zachowaniu na rynku
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi/dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe: K_W03
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05
Efekt W_03
Ma zaawansowaną wiedzę umożliwiającą rozpoznawanie, diagnozowanie i rozwiązywanie problemów związanych ze zbudowaniem strategii
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi/dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe: K_W02, K_W05, K_W07
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W07, S2A_W11, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W03, S2A_W06, S2A_W10, S2A_W11
Efekt W_04
Zna właściwe metody i narzędzia wykorzystywane w marketingu
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi.
Powiązane efekty kierunkowe: K_W04
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U_01
Potrafi prawidłowo obserwować i interpretować zjawiska oraz procesy marketingowe
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi/dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe: K_U04
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08
Efekt U_02
Umie projektować rozwiązania problemów dotyczących funkcjonowania przedsiębiorstwa
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi/dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe: K_U02, K_U06, K_U07
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U06, S2A_U08, S2A_U06
Efekt U_03
Potrafi brać udział w analizach i ocenach alternatywnych rozwiązań problemów marketingowych oraz dobierać instrumenty pozwalające racjonalnie je rozstrzygać
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi/dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe: K_U02, K_U07, K_U08
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U06, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U06, S2A_U08

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_01
Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Weryfikacja: dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K02, S2A_K03
Efekt K_02
Wykazuje się przedsiębiorczością i etycznym zachowaniem
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi/dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe: K_K02, K_K05
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K01, S2A_K04, S2A_K06, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K07