- Nazwa przedmiotu:
- Komunikacja w działalności gospodarczej
- Koordynator przedmiotu:
- dr Mateusz Grodecki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ekonomia
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- ZGP 31
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 16 h - wykłady, 8 h - ćwiczenia, 8 h - konsultacje, 12 h - inne ( 6 h - egzaminy, egzaminy poprawkowe, 4 h - dodatkowe zaliczenia, 2 h - cząstkowe sprawdzenie przygotowania do zajęć), 16h - przygotowanie do zajęć w tym zapoznanie z literaturą, 10 h - przygotowanie do kolokwium I i II, 6 h - przygotowanie do prezentacji, 24 h - przygotowanie do egzaminu. Razem 100h = 4 ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,64 ECTS - wykłady, 0,32 ECTS - ćwiczenia,
0,80 ECTS w tym: konsultacje w związku z egzaminem, egzaminy, egzaminy poprawkowe, dodatkowe zaliczenia, cząstkowe sprawdzenie przygotowania do zajęć
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,3 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład240h
- Ćwiczenia120h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy nauki o przedsiębiorstwie
- Limit liczby studentów:
- min. 15
- Cel przedmiotu:
- Celem zajęć jest uświadomienie roli jaką komunikacja interpersonalna, organizacyjna i międzykulturowa odgrywa w zarządzaniu podmiotami gospodarczymi oraz kształcenie umiejętności efektywnego komunikowania się w różnorodnych sytuacjach.
- Treści kształcenia:
- Wykłady:
W1 - Zajęcia organizacyjno-wprowadzające; W2 - Po co organizacji efektywna komunikacja? – Społeczeństwo informacyjne; W3 - Definiowanie i rodzaje komunikacji w przedsiębiorstwie; W4 - Podstawy psychologii społecznej: przekonywanie; W5 - Podstawy psychologii społecznej: poznanie; W6 - Podstawy psychologii społecznej: sympatia i empatia; W7- Podstawowe zasady efektywnego komunikatu; W8 - Prezentacje biznesowe
Ćwiczenia:
1. Ustanowienie reguł pracy w grupie. Wzajemne poznanie się uczestników w grupie;
2. Prezentacje biznesowe: zasada odwróconego trójkąta;
3.Komunikacja wiedzy: wizualizacja danych;
4. Prezentacje uczestników zajęć.
- Metody oceny:
- Zaliczenie wykładu na podstawie egzaminu w postaci testu otwartego. Warunkiem zaliczenie wykładu jest uzyskanie z testu 51%. Zaliczenie ćwiczeń na podstawie przygotowanej w grupie prezentacji. Ocena łączna: 0,5 oceny z wykładu + 0,5 oceny z ćwiczeń
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1. Aronson, Elliot. Człowiek istota społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002.
2. Frank Luntz, Words that work, Nowy Jork/Boston: Hachette Books, 2008.
3. Arkadiusz Potocki, Renata Winkler, Agnieszka Żbikowska. Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych, Warszawa: Difin, 2003.
- Witryna www przedmiotu:
- www.knes.pw.plock.pl
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W19
- Ma wiedzę na temat roli i znaczenia komunikacji w działalności gospodarczej. Zna różne formy i zasady komunikacji w przedsiębiorstwie.
Weryfikacja: Pisemny egzamin testowy
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W19
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U22
- Potrafi efektywnie komunikować się wykorzystując różne formy, zasady, techniki i metody komunikacji w działalności gospodarczej.
Weryfikacja: Pisemny egzamin testowy, praca w grupach nad prezentacją i prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U22
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U02
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K02
- Potrafi pracować w zespole, przyjmując w niej różne role; jest zdolny do skutecznego komunikowania się. Potrafi budować dobre relacje wykorzystując różne formy komunikacji.
Weryfikacja: Praca w grupach nad prezentacją i prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K02
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K02
- Efekt K10
- Potrafi się odpowiednio zaprezentować i budować odpowiednie relacje z rozmówcami.
Weryfikacja: Praca w grupach nad prezentacją i prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K10
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K04