Nazwa przedmiotu:
Autoprezentacja
Koordynator przedmiotu:
dr Elżbieta Supryn-Dulko
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A1_AUT
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Sumaryczne obciążenie pracą studenta 85 Udział w ćwiczeniach 30 Praca własna: przygotowanie do zajęć 30 czytanie wskazanej literatury 25
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 pkt - 30 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
3 punkty tj. udział w zajęciach - 30 godz. czytanie literatury- 25 godz., przygotowanie do przedmiotu - 25 godz.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Przedmiot rozwija umiejętności, takie jak zdolność do systematycznego i uporządkowanego myślenia, wyciągania wniosków, wystąpieniach publicznych, sile wewnętrznej i zewnętrznej oddziaływania
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Założeniem przedmiotu jest zwiększenie kompetencji studentów w zakresie budowania i rozwijania korzystnej autoprezentacji. Pozyskiwanie umiejętności rozpoznawania i łamania możliwych barier psychologicznych w alternatywnych sytuacjach zadaniowych. Przedmiot uczy rozwijania umiejętności podkreślania swoich walorów i unikania nadmiernego eksponowania niedoskonałości
Treści kształcenia:
1. Wprowadzenie do zagadnień autoprezentacji, terminologia. 2 h 2. Sposoby zjednywania sobie ludzi. 2 h 3. Budowanie pozytywnego obrazu siebie, uwarunkowania. 2 h 4. Rola komunikacji nie - i werbalnej. 2 h 5. Inicjatywa i podtrzymywanie kontaktów . 2 h 6. Rozpoznawanie mowy ciała, przestrzeni, rola percepcji, odczytywanie gestów. 2 h 7.Kontrola stanów wewnętrznych - ocena wysyłanych i odbieranych sygnałów. 2 h 8. Metody osiągania sukcesu, wewnętrzna samokontrola. 2 h 9. Konstruowanie kart sukcesów i porażek prezentacji siebie. 2 h 10.Rola pierwszego wrażenia - zewnętrzny wygląd i werbalność. 2 h 11. Wystąpienia publiczne, pokonywanie tremy. 2h 12. Obrona własnych przekonań.2h 13. Zjednywanie rozmówcy. 2 h 14. Prezentowanie swoich opinii i postaw, opór przed "grupowym myśleniem" 15. Zagadnienia trudnych pytań. Podsumowanie zajęć. 2 h
Metody oceny:
Podstawą zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach. Ocena za przedmiot 3,0 oddanie prac (przy 1/5) nieobecności 3,5 obecność na zajęciach. Oddanie większości prac 4,0 Obecność na wszystkich zajęciach, oddanie prac niekompletnych 4,5 obecność na wszystkich zajęciach i oddanie większości prac 5,0 obecność na wszystkich zajęciach i oddanie kompletu prac
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: 1. Jakubowska Krystyna, Supryn Elżbieta, Korzystna autoprezentacja, Oficyna Wydawnicza PW 2. Królik G. Autoprezentacja, Wydawnictwo Naukowe AE Literatura uzupełniająca: 1. Niedzicki W. Sztuka prezentacje, Polex, Warszawa
Witryna www przedmiotu:
do uzupełnienia
Uwagi:
do uzupełnienia

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W_01
Zna podstawową terminologię w zakresie autoprezentacji i potrafi ją zastosować w praktyce
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07
Efekt W_02
Ma podstawową wiedzę o zasadach prezentacji i sile zewnętrznej i wewnętrznej nagrody
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01 , K_W03
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09
Efekt W_03
Jest świadomy własnych ograniczeń jak i możliwości w kontekście skutecznej, korzystnej autoprezentacji.
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01 , K_W03
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U_01
Umie podejmować decyzje i organizować pracę w zespole
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U05
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08
Efekt U_02
Ma zdolności adekwatnego oceniania wagi autorytetów i nacisku
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U02, K_U08
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07
Efekt U_03
Ma przekonanie o własnych możliwościach
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U06
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U06, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10
Efekt U_04
Potrafi trafnie oceniać sytuację zewnętrzną
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U02, K_U03
Powiązane efekty obszarowe: P1A_U01, P1A_U02, P1A_U03, P1A_U05, P1A_U06, P1A_U07, P1A_U08, P1A_U09, P1A_U10, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U06, S1A_U08

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_01
jest świadomy poziomu rozwoju cech swojej dojrzałości psychicznej
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07
Efekt K_02
Ma możliwość dbania o przestrzeń psychologiczną
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07
Efekt K_03
Wykazuje zdolność do formułowania opinii w ważnych sprawach społecznych
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_K05
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07