- Nazwa przedmiotu:
- Team building
- Koordynator przedmiotu:
- dr Helena Bulińska-Stangrecka
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A2_TB
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. Liczba godzin kontaktowych - 35 godz., w tym:
obecność na ćwiczeniach - 30 godz.,
konsultacje - 5 godz.
2. praca własna studenta - 40 godz. w tym:
przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury, analiza aktów prawnych, danych statystycznych, obserwacja) - 10 godz.,
przygotowanie się do zaliczenia - 30 godz.,
Łączny nakład pracy studenta wynosi 75 godz., co odpowiada 3 pkt. ECTS.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,4 pkt. ECTS co odpowiada 35 godz. kontaktowym
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,6 pkt. ECTS co odpowiada 40 godz., w tym:
obecność na ćwiczeniach - 30 godz.,
przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury, analiza aktów prawnych, danych statystycznych, obserwacja) - 10 godz.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie komunikatywnym (zajęcia prowadzone są w języku angielskim)
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Zajęcia koncentrują się na zrozumienia wagi współpracy, przywództwa i pracy zespołowej we współczesnej organizacji. Studenci dowiadują się i analizują najważniejsze aspekty współpracy zespołowej zarówno w przedsiębiorstwach jak i administracji publicznej. Uczestnicy zajęć uczą się sposobów polepszenia własnych kompetencji dotyczących kooperacji zespołowej. Zajęcia przygotowują studentów do efektywnego uczestnictwa we współpracy zespołowej i zrozumienia wyzwań związanych z praca zawodową.
- Treści kształcenia:
- Zajęcia zwierają następujące treści merytoryczne:
1. Kontekst historyczny i kształtowanie się koncepcji związanych z efektywna współpracą zespołową
2. Cele i założenia współpracy zespołowej
4. Proces budowania zespołów
5. Charakterystyka zespołów i efektywnej współpracy. Typy zespołów.
6. Bariery w budowaniu zespołów
7. Strategia i kultura organizacji w kontekście zespołów roboczych
8. Komunikacja w zespole
9. Podejmowanie decyzji w zespole
10. Role zespołowe
11. Zarządzanie konfliktem
12. Zarządzanie projektami w zespole
13. Zarządzanie zespołem
14. Przywództwo
15. Zespoły wirtualne
- Metody oceny:
- 1. test na koniec semestru obejmujący całą wiedzę z przedmiotu
2. udział w ćwiczeniach podczas zajęć
3. przygotowywanie analiz w ramach prac domowych
4. aktywność na zajęciach
Ocena za przedmiot
Ocena Student, który zaliczył przedmiot (moduł) wie / umie / potrafi:
3.0 Uzyskał co najmniej 40% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie
3.5 Uzyskał co najmniej 50% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie
4.0 Uzyskał co najmniej 65% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie
4.5 Uzyskał co najmniej 75% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie i wykazał się aktywnością, wiedzą i systematycznym przygotowaniem.
5.0 Uzyskał co najmniej 80% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie i wykazał się aktywnością, wiedzą i systematycznym przygotowaniem,
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Claus Nowak, Manfred Gellert, Teamwork, team building, team coaching : a practical guide to working in and with teams, 2005
Robbins S.P., Organizational behavior, Prentice Hall, Engelwood Cliffs, New Jersey 2014
Carrig K., Buliding Profit through building People, Society for Human Resource Management, Alexandria, Virginia, 2006
Deborah Mackin, The Team Building Tool Kit: Tips and Tactics for Effective Workplace Teams, 2007
- Witryna www przedmiotu:
- nie dotyczy
- Uwagi:
- nie dotyczy
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W_M01
- Zna podstawową terminologię w zakresie kooperacji organizacyjnej, rozumie jej źródła i zastosowania w praktyce.
Weryfikacja: Test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01, K_W04, K_W06, K_W09
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08, S2A_W06, S2A_W09, S2A_W06, S2A_W09
- Efekt W_M02
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie współpracy zespołowej, podstaw, zakresu zastosowania, diagnozy
Weryfikacja: Test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01, K_W04, K_W06, K_W09
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08, S2A_W06, S2A_W09, S2A_W06, S2A_W09
- Efekt W_M03
- Zna wybrane, podstawowe, teorie i koncepcje w zakresie współpracy w zróżnicowanym środowisku i potrafi je zastosować w praktyce.
Weryfikacja: Test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01, K_W04, K_W06, K_W09
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08, S2A_W06, S2A_W09, S2A_W06, S2A_W09
- Efekt W_M04
- Ma podstawową wiedzę o kształtowaniu współpracy w zespołach
Weryfikacja: Test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01, K_W04, K_W06, K_W09
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08, S2A_W06, S2A_W09, S2A_W06, S2A_W09
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U_M01
- Potrafi zdiagnozować typy zespołów i fazy ich kształtowania oraz dostosować do nich odpowiednie narzędzia wspierające współpracę.
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i symulacjach, test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U04, K_U05
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08
- Efekt U_M02
- Posiada umiejętność rozwiązywania konfliktów oraz motywowania członków organizacji poprzez zarządzanie kapitałem ludzkim
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i symulacjach, test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U04, K_U05
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08
- Efekt U_M03
- Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu.
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i symulacjach, test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U04, K_U05
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08
- Efekt U_M04
- Posiada umiejętność komunikacji w organizacji i dostosowania przekazu informacji do zespołu w celu optymalizacji współpracy.
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i symulacjach, test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U03, K_U04, K_U05, K_U09
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07
- Efekt U_M05
- Posiada umiejętność komunikacji w języku angielskim na poziomie umożliwiającym wykonywanie ćwiczeń, udział w dyskusjach oraz symulacjach współpracy.
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i symulacjach, test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U11
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_M01
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu współpracy pracowników w organizacji. Rozumie konieczność dalszego doskonalenia się zawodowego i rozwoju osobistego.
Weryfikacja: rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie zajęć, uczestniczenie w symulacjach i ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03, K_K04
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K02, S2A_K03, S2A_K01, S2A_K03, S2A_K06, S2A_K07
- Efekt K_M02
- Ma przekonanie o wadze roli jaką współpraca odgrywa w efektywnym funkcjonowaniu organizacji.
Weryfikacja: rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie zajęć, uczestniczenie w symulacjach i ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03, K_K04
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K02, S2A_K03, S2A_K01, S2A_K03, S2A_K06, S2A_K07
- Efekt K_M03
- Odpowiedzialnie przygotowuje się do pełnienia ważnej roli w społeczeństwie, projektuje i wykonuje zadania w zakresie pracy zawodowej
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i symulacjach, test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03, K_K04
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K02, S2A_K03, S2A_K01, S2A_K03, S2A_K06, S2A_K07
- Efekt K_M04
- Posiada kompetencje przydatne w komunikacji w organizacjach usprawniającej współpracę.
Weryfikacja: rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie zajęć, uczestniczenie w symulacjach i ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03, K_K04
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K02, S2A_K03, S2A_K01, S2A_K03, S2A_K06, S2A_K07