- Nazwa przedmiotu:
- E-marketing
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Tomasz Tyc
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A2_EM
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Udział w ćwiczeniach: 15h
Praca własna (łącznie): 60h, w tym:
a) przygotowanie do zajęć: 20h
b) czytanie wskazanej literatury: 20h
c) napisanie referatu / eseju: 0h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS
Udział w ćwiczeniach: 15h
Konsultacje: 5h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1 ECTS
Udział w ćwiczeniach: 15h
Konsultacje: 5h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Brak – przedmiot o charakterze podstawowym.
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Przekazanie podstawowych informacji nt. współczesnego marketingu, zwłaszcza mechanizmów:
1. promocji produktów,
2. komunikacji z klientem,
3. wyboru metod budowania wartości dla klienta,
4. kształtowania polityk cenowych.
Ponadto pokazane zostaną przykłady zastosowań rozwiązań mobilnych w przypadku tradycyjnych modeli biznesowych.
- Treści kształcenia:
- 1. Zajęcia organizacyjne 1h
2. Etyka w e-marketingu 2h
3. Wyzwania prawne e-marketingu 1h
4. E-Konsument 1h
5. E-Produkt 1h
6. E-Dystrybucja 1h
7. E-Cena 1h
8. E-Komunikacja 1h
9. Media społecznościowe 1h
10. Narzędzia analityczne w e-marketingu 1h
11. Nowe planowanie marketingowe 1h
12. Prezentacje projektów 2h
13. Podsumowanie 1h
- Metody oceny:
- Podstawą zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnych ocen z prac zaliczeniowych oraz prezentacji przygotowywanej w grupie.
Zajęcia ćwiczeniowe przeprowadzane są w grupach. W ich ramach trwa praca na bazie studiów przypadku przygotowanych przez wykładowcę (m.in. w obszarze analizy danych, przygotowanie strategii) bądź z renomowanych źródeł (HBR, Kottler itd.).
W ramach grupy przygotowywana jest również praca projektowa, która będzie zaprezentowana i poddana dyskusji z udziałem wszystkich studentów.
Prace zaliczające do 6 przeprowadzane są z wykorzystaniem platformy MOODLE. Z bazy predefiniowanych pytań testowych, generowany jest dla każdego studenta indywidualny zakres pytań, który należy samodzielnie rozwiązać.
Ocena końcowa jest określana na podstawie uzyskanych punktów z (1) indywidualnych prac zaliczających oraz (2) pracy grupowej.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
1. P. KOTLER, I. SETIAWAN, H. KARTAJAYA: Marketing 3.0. MT Biznes, Warszawa 2010.
2. J. KRÓLEWSKI, P. SALA: E-Marketing. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
3. A. MACIOROWSKI: E-marketing w praktyce. Samo sedno, Warszawa 2013.
4. E. MASIARZ: Prankvertising i immersive branding. NOVAE RES, Gdynia 2016.
Literatura uzupełniająca:
1. N. ELKIN, R. PASQUA: Godzinna dziennie z mobile marketingiem. Helion, 2013.
2. M. KOŁODZIEJ: Ochrona danych osobowych w marketingu internetowym. Oficyna Prawa Polskiego, 2015.
3. J. KRÓLEWSKI, P. SALA: E-marketing, pakiet współczesny. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
4. B. STAWARZ: Content marketing po polsku. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015.
5. U. SWIERCZYŃSKA-KACZOR: e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej. Difin, Warszawa 2012.
6. A. SZNAJDER: Technologie mobilne w marketingu. Wolter Kluwers, Warszawa 2011.
- Witryna www przedmiotu:
- dlastudentowpw.moodle.org.pl
- Uwagi:
- Indywidualny login i hasło wykładowca przekazuje studentom podczas zajęć organizacyjnych. W ich trakcie wyjaśnione zostają również zasady działany platoformy MOODLE.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W_01
- Zna podstawową terminologię w zakresie e-marketingu
Weryfikacja: (1) Zaliczenie pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi
lub
(2) Realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01, K_W03
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05
- Efekt W_02
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie typologii e-produktów
Weryfikacja: (1) Zaliczenie pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi
lub
(2) Realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01, K_W03, K_W04
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08
- Efekt W_03
- Zna wybrane, podstawowe, teorie i koncepcje w zakresie e-marketingu
Weryfikacja: (1) Zaliczenie pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi
lub
(2) Realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01, K_W03, K_W04
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08
- Efekt W_04
- Wie czym różni się digital economy od klasycznej gospodarki fizycznej
Weryfikacja: (1) Zaliczenie pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi
lub
(2) Realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W07
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W03, S2A_W06, S2A_W10, S2A_W11
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U_01
- Potrafi wykorzystać podstawowe teorie
e-marketingu do zidentyfikowania wyzwań i problemów w obszarze digital economy stojących przed organizacją
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach,
lub
(2) egzamin pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi,
lub
(3) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U03, K_U05, K_U12
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U06
- Efekt U_02
- Umie zaproponować potencjalne narzędzia rozwiązania wyzwań w obszarze digital economy stojące przed organizacją
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach,
lub
(2) egzamin pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi,
lub
(3) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U04, K_U06
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U06, S2A_U08
- Efekt U_03
- Potrafi wskazać ograniczenia proponowanych rozwiązań
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach,
lub
(2) egzamin pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi,
lub
(3) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U05, K_U12
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U06
- Efekt U_04
- Umie wykorzystać sieciowe powiązania krajowych i zagranicznych podmiotów digital economy na rzecz wdrożenia zaproponowanych narzędzi
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach,
lub
(2) egzamin pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi,
lub
(3) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U07, K_U08, K_U12
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U06, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U06, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_01
- Potrafi pracować w zespołach projektowych oraz koordynować realizację złożone projektów.
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach,
lub
(2) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K02, S2A_K03
- Efekt K_02
- Ma świadomość wpływu rozwoju technologicznego na rozwój digital economy, a poprzez to na sposoby komunikacji z interesariuszami organizacji.
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach,
lub
(2) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K04
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K01, S2A_K03, S2A_K06, S2A_K07
- Efekt K_03
- Potrafi wykorzystać dane do dostosowania i modyfikacji wdrażanych rozwiązań do potrzeb organizacji
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach,
lub
(2) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K07
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K03, S2A_K04, S2A_K06, S2A_K07
- Efekt K_04
- Ma świadomość wymogów etycznych w obszarze e-marketingu
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach,
lub
(2) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K02
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K01, S2A_K04, S2A_K06