Nazwa przedmiotu:
E-marketing
Koordynator przedmiotu:
mgr Tomasz Tyc
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A2_EM
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Udział w ćwiczeniach: 15h Praca własna (łącznie): 60h, w tym: a) przygotowanie do zajęć: 20h b) czytanie wskazanej literatury: 20h c) napisanie referatu / eseju: 0h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS Udział w ćwiczeniach: 15h Konsultacje: 5h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS Udział w ćwiczeniach: 15h Konsultacje: 5h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Brak – przedmiot o charakterze podstawowym.
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Przekazanie podstawowych informacji nt. współczesnego marketingu, zwłaszcza mechanizmów: 1. promocji produktów, 2. komunikacji z klientem, 3. wyboru metod budowania wartości dla klienta, 4. kształtowania polityk cenowych. Ponadto pokazane zostaną przykłady zastosowań rozwiązań mobilnych w przypadku tradycyjnych modeli biznesowych.
Treści kształcenia:
1. Zajęcia organizacyjne 1h 2. Etyka w e-marketingu 2h 3. Wyzwania prawne e-marketingu 1h 4. E-Konsument 1h 5. E-Produkt 1h 6. E-Dystrybucja 1h 7. E-Cena 1h 8. E-Komunikacja 1h 9. Media społecznościowe 1h 10. Narzędzia analityczne w e-marketingu 1h 11. Nowe planowanie marketingowe 1h 12. Prezentacje projektów 2h 13. Podsumowanie 1h
Metody oceny:
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnych ocen z prac zaliczeniowych oraz prezentacji przygotowywanej w grupie. Zajęcia ćwiczeniowe przeprowadzane są w grupach. W ich ramach trwa praca na bazie studiów przypadku przygotowanych przez wykładowcę (m.in. w obszarze analizy danych, przygotowanie strategii) bądź z renomowanych źródeł (HBR, Kottler itd.). W ramach grupy przygotowywana jest również praca projektowa, która będzie zaprezentowana i poddana dyskusji z udziałem wszystkich studentów. Prace zaliczające do 6 przeprowadzane są z wykorzystaniem platformy MOODLE. Z bazy predefiniowanych pytań testowych, generowany jest dla każdego studenta indywidualny zakres pytań, który należy samodzielnie rozwiązać. Ocena końcowa jest określana na podstawie uzyskanych punktów z (1) indywidualnych prac zaliczających oraz (2) pracy grupowej.
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: 1. P. KOTLER, I. SETIAWAN, H. KARTAJAYA: Marketing 3.0. MT Biznes, Warszawa 2010. 2. J. KRÓLEWSKI, P. SALA: E-Marketing. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013. 3. A. MACIOROWSKI: E-marketing w praktyce. Samo sedno, Warszawa 2013. 4. E. MASIARZ: Prankvertising i immersive branding. NOVAE RES, Gdynia 2016. Literatura uzupełniająca: 1. N. ELKIN, R. PASQUA: Godzinna dziennie z mobile marketingiem. Helion, 2013. 2. M. KOŁODZIEJ: Ochrona danych osobowych w marketingu internetowym. Oficyna Prawa Polskiego, 2015. 3. J. KRÓLEWSKI, P. SALA: E-marketing, pakiet współczesny. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013. 4. B. STAWARZ: Content marketing po polsku. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015. 5. U. SWIERCZYŃSKA-KACZOR: e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej. Difin, Warszawa 2012. 6. A. SZNAJDER: Technologie mobilne w marketingu. Wolter Kluwers, Warszawa 2011.
Witryna www przedmiotu:
dlastudentowpw.moodle.org.pl
Uwagi:
Indywidualny login i hasło wykładowca przekazuje studentom podczas zajęć organizacyjnych. W ich trakcie wyjaśnione zostają również zasady działany platoformy MOODLE.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W_01
Zna podstawową terminologię w zakresie e-marketingu
Weryfikacja: (1) Zaliczenie pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi lub (2) Realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01, K_W03
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05
Efekt W_02
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie typologii e-produktów
Weryfikacja: (1) Zaliczenie pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi lub (2) Realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01, K_W03, K_W04
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08
Efekt W_03
Zna wybrane, podstawowe, teorie i koncepcje w zakresie e-marketingu
Weryfikacja: (1) Zaliczenie pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi lub (2) Realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01, K_W03, K_W04
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08
Efekt W_04
Wie czym różni się digital economy od klasycznej gospodarki fizycznej
Weryfikacja: (1) Zaliczenie pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi lub (2) Realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe: K_W07
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W03, S2A_W06, S2A_W10, S2A_W11

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U_01
Potrafi wykorzystać podstawowe teorie e-marketingu do zidentyfikowania wyzwań i problemów w obszarze digital economy stojących przed organizacją
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, lub (2) egzamin pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi, lub (3) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe: K_U03, K_U05, K_U12
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U06
Efekt U_02
Umie zaproponować potencjalne narzędzia rozwiązania wyzwań w obszarze digital economy stojące przed organizacją
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, lub (2) egzamin pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi, lub (3) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe: K_U04, K_U06
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U06, S2A_U08
Efekt U_03
Potrafi wskazać ograniczenia proponowanych rozwiązań
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, lub (2) egzamin pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi, lub (3) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe: K_U05, K_U12
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U06
Efekt U_04
Umie wykorzystać sieciowe powiązania krajowych i zagranicznych podmiotów digital economy na rzecz wdrożenia zaproponowanych narzędzi
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, lub (2) egzamin pisemny z pytaniami opisowymi lub testowymi, lub (3) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe: K_U07, K_U08, K_U12
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U06, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U06, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U06

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_01
Potrafi pracować w zespołach projektowych oraz koordynować realizację złożone projektów.
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, lub (2) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K02, S2A_K03
Efekt K_02
Ma świadomość wpływu rozwoju technologicznego na rozwój digital economy, a poprzez to na sposoby komunikacji z interesariuszami organizacji.
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, lub (2) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe: K_K04
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K01, S2A_K03, S2A_K06, S2A_K07
Efekt K_03
Potrafi wykorzystać dane do dostosowania i modyfikacji wdrażanych rozwiązań do potrzeb organizacji
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, lub (2) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe: K_K07
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K03, S2A_K04, S2A_K06, S2A_K07
Efekt K_04
Ma świadomość wymogów etycznych w obszarze e-marketingu
Weryfikacja: (1) Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, lub (2) realizacja zadanej pracy problemowej
Powiązane efekty kierunkowe: K_K02
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K01, S2A_K04, S2A_K06