- Nazwa przedmiotu:
- Marketing sportu
- Koordynator przedmiotu:
- doc. dr Naruniec Alina
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A2_MS
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Forma nakładu pracy studenta : (udział w zajęciach, aktywność, przygotowanie sprawozdania, itp.); Obciążenie studenta [h];
studia stacjonarne
Udział w ćwiczeniach 30h
Praca własna:
przygotowanie do zajęć 15h
czytanie wskazanej literatury 15h
napisanie referatu / eseju 15h
Sumaryczne obciążenie pracą studenta 75h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 3
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wymagania wstępne : znajomość podstawowej problematyki ekonomicznej i marketingowej
Związki korelacyjne:
Przedmiot koreluje z przedmiotami: podstawy zarządzania, ekonomia sportu, marketing.
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Zdobycie wiedzy nt. zmian zachodzących we współczesnym sporcie, funkcjonowania rynku sportu w Polsce i na świecie.
- Treści kształcenia:
- Wykłady (tematy oraz zagadnienia) Liczba godzin
1. Rozwój współczesnego sportu i jego uwarunkowania : profesjonalizacja, komercjalizacja, globalizacja 2
2. Istota organizacji i zarządzania – wprowadzenie. 2
3. Rynek sportu – charakterystyka. 2
4. Marketing sportu – istota i uwarunkowania. 2
5. Produkty sportu. Infrastruktura sportu, produkty klubowe, merchandising, marka organizacji sportowych, strategie marki. 2
6. Promocja organizacji sportowych. Charakterystyka i zakres działań. 2
7. Technologie mobilne w marketingu organizacji sportowych. 2
8. Sponsoring sportu, charakterystyka uwarunkowania, oferta sponsoringu, przykłady. 4
9. E-komunikacja marketingowa w organizacji sportowej 2
10. Prezentacje, referaty, studium przypadku 10
- Metody oceny:
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie co najmniej 51% z kolokwium, w formie pytań otwartych oraz przygotowanie pracy o tematyce związanej z zajęciami, teoretycznej lub empirycznej. Dodatkowo oceniana również będzie praca na zajęciach w formie punktów za aktywność.
Ocena za przedmiot
Ocena Student, który zaliczył przedmiot (moduł) wie / umie / potrafi:
3.0 student uzyskał co najmniej 51% punktów z na poziomie zadowalającym
3.5 posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje takie jak na ocenę 3, jednak umie operować wiedzą o większym zakresie szczegółowości; uzyskał co najmniej 60% punktów
4.0 student posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje takie jak na ocenę 3,5 a ponadto uzyskał co najmniej 70% punktów na poziomie zadowalającym
4.5 posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje takie, jak na ocenę 4,0, a ponadto uzyskał co najmniej 80% punktów na poziomie zadowalającym
5.0 student posiada pełny zakres wiedzy, umiejętności i kompetencji wymienionych jako treści programowe; a ponadto uzyskał co najmniej 90% punktów na poziomie zadowalającym.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
1. A. Sznajder, Marketing Sportu, Wydanie III zmienione, PWE, Warszawa 2015
2. Zarządzanie polskim sportem w gospodarce rynkowej, B. Sojkin, Z. Waśkowski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011
Literatura uzupełniająca:
A. Sznajder, Technologie mobilne w marketingu, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2014
Przedsiębiorczość w sporcie, Zasady i praktyka, red. M. Bednarczyk, K. Nessel, CeDeWu, Wydanie I, warszawa 2016
M. Carson, Menedżerowie Jak myślą i pracują wielcy stratedzy piłki nożnej, Dom wydawniczy Rebis, Poznań 2014
Raporty, Artykuły prasowe, studium przypadku
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W_01
- Ma wiedzę dotyczącą złożonych procesów i zjawisk zachodzących we współczesnym świecie sportu,
Weryfikacja: Sprawdzian w formie pytań opisowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08
- Efekt W_02
- Ma wiedzę na temat rynku sportu i jego uwarunkowań,
Weryfikacja: Sprawdzian w formie pytań opisowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W05
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W03, S2A_W04
- Efekt W_03
- Zna ogólne i wybrane szczegółowe narzędzia marketingu sportowego
Weryfikacja: Sprawdzian w formie pytań opisowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W10
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W06, S2A_W09
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U_01
- Ma umiejętność formułowania opinii dotyczących społecznych uwarunkowań procesów gospodarczych oraz wskazywania niezbędnych zmian
Weryfikacja: Czytanie/analiza studium przypadków. Przygotowywanie oraz wygłaszanie referatów.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06
- Efekt U_02
- Umie dokonać krytycznej analizy procesów powstawania i rozwiązywania problemów i kwestii społecznych i ekonomicznych
Weryfikacja: Czytanie/analiza studium przypadków. Przygotowywanie oraz wygłaszanie referatów.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U02
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_01
- Ma zdolność skutecznego komunikowania się, negocjowania i przekonywania oraz pracy w zespole
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K04
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K01, S2A_K03, S2A_K06, S2A_K07
- Efekt K_02
- Jest świadomy odpowiedzialności zawodowej w pracy, rozumie podstawowe zasady etyki zawodowej
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K02
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K01, S2A_K04, S2A_K06