- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski B1
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Ewa Gizińska; mgr Roman Gąsecki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne dla wydziału
- Kod przedmiotu:
- WN1A_01_03/03
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Ćwiczenia (liczba godzin według planu studiów) - 30; przygotowanie do zajęć - 15; zapoznanie się z literaturą - 15; przygotowanie do zaliczenia - 5; przygotowanie do kolokwium - 10; RAZEM: 75
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Ćwiczenia (liczba godzin według planu studiów) - 30h = 1,2 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia450h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- język polski – rozumienie gramatyki; język angielski – umiejętności podstawowe (A2); zaliczenie poprzednich modułów
- Limit liczby studentów:
- Lektorat: 12 -24
- Cel przedmiotu:
- Celem 100-godzinnego lektoratu jest przypomnienie i doskonalenie struktur gramatycznych i leksykalnych, rozumienia ze słuchu i rozumienia tekstu na poziomie średniozaawansowanym. Ponadto, w kolejnych semestrach analizuje się zadania testowe na poziomie B2. Służą one stopniowemu rozwijaniu 4 umiejętności językowych (czytanie, pisanie, słuchanie i mówienie), co na zakończenie programu oznacza rozumienie tekstów popularnonaukowych i dotyczących życia codziennego, jak również uczestniczenie w konwersacji i tworzenie wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej. 
- Treści kształcenia:
- GRAMATYKA
Adjectives/nouns + prepostions; be used to/get used to + Ving; forming nouns and adjectives; modals of permission and necessity (present + past); modals of speculation and deduction (present + past) ;  prepositional phrases; verbs with similar meamings; reported speech; can/be able to/manage to/succeed in;  conditionals; forming verbs; number and concord; it/there
SŁOWNICTWO/TEMATYKA/FOUR SKILLS
Food;  fashion and look; hairstyles;  relationships;  hobbies; consumer society; spending money; writing an opinion essay 
- Metody oceny:
- Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na  zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Mann, R. and R. Gower. 2008. First Certificate Expert New Ed (SRB). Longman. London  
2. Kenny, N. and L. Luque-Mortimer.2008.First Certificate Practice Tests Plus. Pearson Education Ltd. London
3. Linde-Usiekniewicz, J. (ed.). Wielki słownik angielsko – polski  i polsko –angielski. PWN/Oxford.Warszawa 2006
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.zl.pw.plock.pl
- Uwagi:
- Przedmiot uczony w bloku, dla studentów różnych kierunków; kontynuacja nauki języka na poziomie podstawowym.
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt U01_01
- 														Potrafi korzystać ze wskazanej literatury ( teksty popularnonaukowe). Potrafi przetłumaczyć treść tekstu.
																					
 Weryfikacja: Streszczanie fragmentów tesktu; odpowiedzi typu
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        C1A_U01_01
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U01
- Efekt U03_01
- 																						Potrafi napisać streszczenie tekstu, list formalny, raport, esej; potrafi analizować treść tekstu.
																				
 Weryfikacja: Pisanie tekstów w oparciu o analizę modelowych wzorców (list, raport, esej); syntetyzowanie fragmentów tekstu (dobór nagłówków); wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu. Rozwiązywanie testów leksyklano-gramatycznych.
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        C1A_U03_01
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U03
- Efekt U04_01
- 																						Potrafi konstruować dłuższe wypowiedzi w oparciu o fakty, potrafi zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. 
																				
 Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na  zajęciach: ćwiczenie krótkiej wypowiedzi (1 min) oraz umiejętności uczestniczenia w dyskusji.
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        C1A_U04_01
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U04
- Efekt U06_01
- 																				Potrafi zrozumieć wypowiedzi w języku angielskim, na różne teamty. Potrafi konstruować wypowiedzi, potrafi zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Umie napisać e-mail, formalny i nieformalny, esej i raport.
																						
 Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień na zajęciach; odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na  zajęciach.  Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu na zajęciach. Tworzenie form pisemnych w ramach nakładu pr
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        C1A_U06_01
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U06