Nazwa przedmiotu:
Diploma Seminar
Koordynator przedmiotu:
Roman Podraza
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Computer Science
Grupa przedmiotów:
Bachelor Diploma
Kod przedmiotu:
EDISE
Semestr nominalny:
8 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Attendance to the seminar: 15 * 2h = 30 h Preparing a presentation: 10 h Writing a paper: 15 h Total: 30 h + 10 h + 15 h = 55 h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,5
Język prowadzenia zajęć:
angielski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,5
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Passing Senior Design Project 1 (ESDP1).
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
Development and presentation of the thesis topic in the context of state-of-art in the field of interest. Preparation of a paper (in a scientific form) on the B.Sc. diploma topic.
Treści kształcenia:
Each student is expected to present a review from his/her work on B.Sc. diploma project and/or B.Sc. diploma dissertation. All students discuss the results (achieved or expected), realized methods and technical procedures. Each students has to write a scientific paper (applying a required scientific style and formatting) on his/her diploma work and/or the context of this work. The seminar is intended to help students prepare for the theoretical portion of the diploma exam. Students can expand their knowledge through systematic analyses and improve their ability to interpret theory and its applications. They can develop their skills in disputing, answering questions, explaining, persuading, logically formulating opinions, etc.
Metody oceny:
A contribution of particular student is evaluated by an academic teacher who moderates the seminar. The following factors are taken into account: • the quality and depth of understanding of the technical and scientific foundations of the presentation, • the quality of accompanying multimedia materials, • rhetoric skills and attractiveness of the presentation, • quality of information, way of presentation and technical writing skills in the scientific paper, • discussion activities of the student. The final mark is one from the set 5.0, 4.5, 4.0, 3.5, 3.0, 2.0 (failure requiring repeating the course).
Egzamin:
nie
Literatura:
Guidelines for formatting the paper (in a scientific form).
Witryna www przedmiotu:
https://studia.elka.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt EDISE_W01
Student accquires knowledge on particular solutions of engineering problems. Motivations, approaches, methodologies and tools applied are presented and discussed.
Weryfikacja: Evaluation of student activities during the seminar.
Powiązane efekty kierunkowe: K_W18
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt EDISE_U01
Student knows how to present his/her ideas in oral and written form
Weryfikacja: Evaluation of the presentation and the submitted paper
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U02, K_U04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04
Efekt EDISE_U02
Student is abłe to take part in a dispute on an engineering project
Weryfikacja: Evaluation of student activities during the seminar.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U02
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U02

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt EDISE_K01
Student is abłe to take part in a dispute on an engineering project
Weryfikacja: Evaluation of student activities during the seminar.
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03, K_K04, K_K06
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K05, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07