- Nazwa przedmiotu:
- Diploma Seminar
- Koordynator przedmiotu:
- Roman Podraza
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Computer Science
- Grupa przedmiotów:
- Bachelor Diploma
- Kod przedmiotu:
- EDISE
- Semestr nominalny:
- 8 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Attendance to the seminar: 15 * 2h = 30 h
Preparing a presentation: 10 h
Writing a paper: 15 h
Total: 30 h + 10 h + 15 h = 55 h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,5
- Język prowadzenia zajęć:
- angielski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,5
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Passing Senior Design Project 1 (ESDP1).
- Limit liczby studentów:
- 30
- Cel przedmiotu:
- Development and presentation of the thesis topic in the context of state-of-art in the field of interest. Preparation of a paper (in a scientific form) on the B.Sc. diploma topic.
- Treści kształcenia:
- Each student is expected to present a review from his/her work on B.Sc. diploma project and/or B.Sc. diploma dissertation. All students discuss the results (achieved or expected), realized methods and technical procedures. Each students has to write a scientific paper (applying a required scientific style and formatting) on his/her diploma work and/or the context of this work.
The seminar is intended to help students prepare for the theoretical portion of the diploma exam. Students can expand their knowledge through systematic analyses and improve their ability to interpret theory and its applications. They can develop their skills in disputing, answering questions, explaining, persuading, logically formulating opinions, etc.
- Metody oceny:
- A contribution of particular student is evaluated by an academic teacher who moderates the seminar. The following factors are taken into account:
• the quality and depth of understanding of the technical and scientific foundations of the presentation,
• the quality of accompanying multimedia materials,
• rhetoric skills and attractiveness of the presentation,
• quality of information, way of presentation and technical writing skills in the scientific paper,
• discussion activities of the student.
The final mark is one from the set 5.0, 4.5, 4.0, 3.5, 3.0, 2.0 (failure requiring repeating the course).
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Guidelines for formatting the paper (in a scientific form).
- Witryna www przedmiotu:
- https://studia.elka.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt EDISE_W01
- Student accquires knowledge on particular solutions of engineering problems. Motivations, approaches, methodologies and tools applied are presented and discussed.
Weryfikacja: Evaluation of student activities during the seminar.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W18
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt EDISE_U01
- Student knows how to present his/her ideas in oral and written form
Weryfikacja: Evaluation of the presentation and the submitted paper
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U02, K_U04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04
- Efekt EDISE_U02
- Student is abłe to take part in a dispute on an engineering project
Weryfikacja: Evaluation of student activities during the seminar.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U02
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U02
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt EDISE_K01
- Student is abłe to take part in a dispute on an engineering project
Weryfikacja: Evaluation of student activities during the seminar.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03, K_K04, K_K06
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K05, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07