- Nazwa przedmiotu:
- Kreowanie wizerunku firmy
- Koordynator przedmiotu:
- dr Tomasz Dusiewicz
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty ekonomiczno-społeczne
- Kod przedmiotu:
- KWF
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Aktywny udział w 30 godzinach (15 tyg. x 2 godz.) ćwiczeń (dyskusje, praca własna, praca w grupach)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Udział w ćwiczeniach. Prowadzący obecny jest w trakcie ćwiczeń, co daje ok. 1,2 pkt. ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Aktywny udział w ćwiczeniach, praca własna, dyskusje, praca w grupach - 2 pkt. ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przedmiot nie wymaga wstępnego wprowadzenia.
- Limit liczby studentów:
- 30
- Cel przedmiotu:
- Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studentów z wiedzą dotyczącą istoty kształtowania opinii i budowy reputacji firmy w szeroko rozumianych kontaktach z otoczeniem i publicznością. Przysłowie "jak cię widzą, tak cię piszą" może stanowić najlepsze motto dla nowoczesnego kierowania firmą i proponowanego przedmiotu. Nie bez znaczenia wydaje się fakt, że współczesna socjologia i psychologia społeczna dostarcza wielu wskazówek jak rzetelnie i etycznie można poruszać się w gąszczu międzyludzkich wpływów i zrozumieć mechanizmy promowania produktów, osób i firm.
- Treści kształcenia:
- 1. Zajęcia organizacyjne.
2. Wprowadzenie w problematykę kreowania wizerunku / Public Relations (PR).
3. Istota reklamy, marketingu, promocji i publicity a kreowanie wizerunku.
4. Komunikacja jako podstawowe narzędzie PR.
5. Komunikacja niewerbalna - jej rola i funkcje.
6. Zasady skutecznego i umiejętnego przekonywania.
7. Komunikacja perswazyjna (istota, formy i techniki perswazji).
8. Zasady dobrej autoprezentacji.
9. Slogan w reklamie, funkcje sloganów.
10. Wywieranie wrażenia na innych.
11. Media relations
12. Kryzys wizerunku, strategie działań antykryzysowych.
13. Czarny PR i etyka w kreowaniu wizerunku.
14. Praca zaliczeniowa.
15. Podsumowanie zajęć.
- Metody oceny:
- Zaliczenie w formie pisemnej w postaci oceny wypowiedzi pisemnej na przedstawione zagadnienia oraz postawy studenta na zajęciach.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. E. Aronson, T.D. Wilson, R.M. Akert, Psychologia społeczna, Serce i umysł, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 1997 (2011)
2. S. Black, Public Relations, Oficyna Ekonomiczna, Kraków (dowolne wydanie)
3. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk (dowolne wydanie)
4. F.P. Seitel, Public Relations w praktyce, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003
- Witryna www przedmiotu:
- do uzupełnienia
- Uwagi:
- do uzupełnienia
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt KWF_W01
- ma podstawową wiedzę dotyczącą rozumienia kreowania wizerunku i kształtowania opinii
Weryfikacja: Wypowiedź pisemna na przedstawione zagadnienia; ocena postawy studenta na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W04, K_W22
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W08, T1A_W03
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt KWF_U01
- potrafi na podstawie różnorodnych źródeł zebrać i zinterpretować wiedzę o kształtowaniu wizerunku i wpływaniu na postawy społeczne
Weryfikacja: Wypowiedź pisemna na przedstawione zagadnienia; ocena postawy studenta na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U05
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt KWF_K01
- ma świadomość roli kreowania wizerunku we współczesnej kulturze, także dla postrzegania działalności inżynierskiej
Weryfikacja: Wypowiedź pisemna na przedstawione zagadnienia; ocena postawy studenta na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K02, K_K05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K02, T1A_K05