Nazwa przedmiotu:
Autoprezentacja
Koordynator przedmiotu:
Dr Elżbieta Supryn-Dulko
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A1_AUT
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Sumaryczne obciążenie pracą studenta 85 przygotowanie do zajęć 30 czytanie wskazanej literatury 25
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 - 30 godzin
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
3 punkty - 85 godzin
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Przedmiot rozwija umiejętności, takie jak zdolność do systematycznego i uporządkowanego myślenia, wyciągania wniosków, wystąpieniach publicznych, sile wewnętrznej i zewnętrznej oddziaływania
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Głównym założeniem przedmiotu jest zwiększenie kompetencji studentów w zakresie budowania i rozwijania korzystnej autoprezentacji. Pozyskiwanie umiejętności rozpoznawania i łamania możliwych barier psychologicznych w alternatywnych sytuacjach zadaniowych. Przedmiot uczy rozwijania umiejętności podkreślania swoich walorów i unikania nadmiernego eksponowania niedoskonałości.
Treści kształcenia:
1. Wprowadzenie do zagadnień autoprezentacji, terminologia - 2 godz. 2. Sposoby zjednywania sobie ludzi , metody - 2 godz. 3. Budowanie pozytywnego obrazu siebie , uwarunkowania - 2 godz. 4. Rola komunikacji nie – i werbalnej 5. Inicjatywa i podtrzymywanie kontaktów - 2 godz. 6. Rozpoznawanie mowy ciała, przestrzeni, rola percepcji, odczytywanie gestów - 2 godz. 7. Kontrola stanów wewnętrznych – ocena wysyłanych i odbieranych sygnałów - 2 godz. 8. Metody osiągania sukcesu, wewnętrzna samokontrola - 2 godz. 9. Konstruowanie kart sukcesów i porażek jako technika planowana i rozwijania prezentacji siebie - 2 godz. 10. Rola pierwszego wrażenia – zewnętrzny wygląd i werbalność - 2 godz. 11. Wystąpienia publiczne, pokonywanie tremy - 2 godz. 12. Obrona własnych przekonań - 2 godz. 13. Zjednywanie rozmówcy - 2 godz. 14. Prezentowanie swoich opinii i postaw, opór przed „grupowym myśleniem” - 2 godz. 15. Zagadnienia trudnych pytań. Podsumowanie zajęć - 2 godz.
Metody oceny:
Podstawą zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach. Ocena za przedmiot 3,0 oddanie prac (przy 1/5) nieobecności 3,5 obecność na zajęciach. Oddanie większości prac 4,0 Obecność na wszystkich zajęciach, oddanie prac niekompletnych 4,5 obecność na wszystkich zajęciach i oddanie większości prac 5,0 obecność na wszystkich zajęciach i oddanie kompletu prac
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: 1. Jakubowska K., Supryn E, Korzystna autoprezentacja, Oficyna Wydawnicza PW 2. Królik G. Auprezentacja Wyd. Naukowe AE Literatura uzupełniająca: 1. Niedzicki W. Sztuka prezentacje, Poltex, Warszawa Zalto
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W_01
Zna podstawową terminologię w zakresie autoprezentacji i potrafi ją zastosować w praktyce
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07
Efekt W_02
Ma podstawową wiedzę o zasadach prezentacji i sile zewnętrznej i wewnętrznej nagrody
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01 , K_W03
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09
Efekt W_03
Jest świadomy własnych ograniczeń jak i możliwości w kontekście skutecznej, korzystnej autoprezentacji.
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01 , K_W03
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U_01
Umie podejmować decyzje i organizować pracę w zespole
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U05
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08
Efekt U_02
Ma zdolności adekwatnego oceniania wagi autorytetów i nacisku
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U02, K_U08
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07
Efekt U_03
Ma przekonanie o własnych możliwościach
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U06
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U06, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10
Efekt U_04
Potrafi trafnie oceniać sytuację zewnętrzną
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U02, K_U03
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U06, S1A_U08

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_01
jest świadomy poziomu rozwoju cech swojej dojrzałości psychicznej
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07
Efekt K_02
Ma możliwość dbania o przestrzeń psychologiczną
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07
Efekt K_03
Wykazuje zdolność do formułowania opinii w ważnych sprawach społecznych
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K_K05
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07