- Nazwa przedmiotu:
- Informatyka I
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Jacek Rokicki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Automatyka i Robotyka
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- ML.NW106
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 5
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. Liczba godzin kontaktowych : 62 godziny, w tym:
a) wykłady - 30 godz.,
b) ćwiczenia laboratoryjne - 30 godz.,
c) konsultacje – 2 godz.
2. Praca własna studenta – 65 godzin, w tym:
a) przygotowanie do kolokwiów – 30 godz.,
b) realizacja zadań domowych (opracowanie programu, obliczenia, obróbka wyników i przygotowanie sprawozdania) - 35 godz.
Razem - 127 godz. = 5 punktów ECTS.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2, 5 punktu ECTS - liczba godzin kontaktowych: 62 godziny, w tym:
a) wykłady - 30 godz.,
b) ćwiczenia laboratoryjne - 30 godz.,
c) konsultacje – 2 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1. Liczba godzin kontaktowych : ćwiczenia laboratoryjne - 30 godz.
2. Praca własna studenta – 30 godzin - realizacja zadań domowych (opracowanie programu, obliczenia, obróbka wyników i przygotowanie sprawozdania).
Razem - 60 godzin = 2,4 punktu ECTS.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium30h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa znajomość matematyki na poziomie szkoły średniej.
- Limit liczby studentów:
- Wykład - 150 osób, grupy laboratoryjne - 12 osób.
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami informatyki, prostymi algorytmami oraz z wybranym językiem programowania.
- Treści kształcenia:
- Podstawowe informacje o systemach komputerowych. Pakiety biurowe i graficzne w zakresie typowych potrzeb inżynierskich (obróbka tekstu, wykresy, rysunki, obróbka danych). Wprowadzenie do programowania, algorytmy, schematy blokowe. Język programowania C - wiadomości wstępne, zmienne i stałe, operacje arytmetyczne relacyjne i logiczne, deklaracje typów prostych i złożonych, instrukcje podstawienia, instrukcje sterujące, instrukcje wejścia – wyjścia, funkcje biblioteczne, podprogramy, struktury. Podstawowe algorytmy kombinatoryczne i numeryczne.
- Metody oceny:
- 2 sprawdziany z umiejętności pisania programów w języku C, punktowy system oceny pracy i postępów studenta na zajęciach laboratoryjnych, indywidualny projekt semestralny. Praca własna: np. projekt polegający na napisaniu i uruchomieniu prostego programu w języku C, realizującego zadanie z zakresu analizy/algebry/geometrii/kombinatoryki.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Zalecana literatura:
1) Oualline, Steve, Język C, Programowanie, LTP Warszawa 2002.
2) Schildt, Herbert, Język C, O Reilly, 2003.
Dodatkowa literatura: materiały dostarczone przez wykładowcę.
- Witryna www przedmiotu:
- http://c-cfd.meil.pw.edu.pl/ccfd/index.php?item=6
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt ML.NW106_W1
- Ma wiedzę w zakresie podstaw języka C.
Weryfikacja: 2 kolokwia oraz bieżąca praca na laboratorium.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W07
- Efekt ML.NW106_W2
- Ma podstawową wiedzę w zakresie wykorzystania systemu operacyjnego.
Weryfikacja: Bieżąca praca laboratoryjna.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt ML.NW106_U1
- Potrafi stworzyć prosty program w języku C.
Weryfikacja: 2 kolokwia oraz bieżąca praca na laboratorium i praca domowa.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_U09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09
- Efekt ML.NW106_U2
- Potrafi rozwiązać proste zadanie matematyczne tworząc program w języku C.
Weryfikacja: 2 kolokwia oraz bieżąca praca na laboratorium i praca domowa.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_U09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09
- Efekt ML.NW106_U3
- Potrafi wykorzystać proste i zaawansowane funkcje edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego.
Weryfikacja: Bieżąca praca na laboratorium.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_U09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt ML.NW106_K1
- Potrafi przy wykorzystaniu narzędzi komputerowych rozwiązać prosty problem matematyczny.
Weryfikacja: Praca domowa.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_K03, AiR1_K05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K02, T1A_K05, T1A_K06