Nazwa przedmiotu:
Marketing terytorialny
Koordynator przedmiotu:
dr Hanna Trojanowska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Gospodarka Przestrzenna
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
GP.NMK204
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1) Liczba godzin kontaktowych - 27 godzin, w tym: a) udział w wykładach: 8 x 2 godz. = 16 godz., b) udział w konsultacjach 4 x 2 godz = 8 godz., c) obecność na zaliczeniu: 3 godz. 2) Praca własna studenta - 23 godzin, w tym: a) przygotowanie do zaliczenia: 15 godz., b) zapoznanie z literaturą: 8 godz. Łącznie nakład pracy studenta wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 pkt. ECTS.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,1 punktu ECTS - liczba godzin kontaktowych - 27 godzin, w tym: a) udział w wykładach: 8 x 2 godz. = 16 godz., b) udział w konsultacjach 4 x 2 godz = 8 godz., c) obecność na zaliczeniu: 3 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy ekonomii, funkcjonowanie samorzadu terytorialnego
Limit liczby studentów:
30 - studentów na wykładzie
Cel przedmiotu:
Wiedza na temat podstaw marketingu, produktu terytorialnego, narzędzi marketingowych
Treści kształcenia:
Marketing – podstawowe pojęcia. Marketing – mix. Psychologiczne aspekty marketingu. Istota marketingu terytorialnego. Marka kraju, marka regionu. Instrumenty terytorialnego marketingu
Metody oceny:
1 kolokwium
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Simon Anholt. Tożsamość konkurencyjna. Nowe spojrzenie na markę, Warszawa, 2007. 2. Gospodarka regionalna i lokalna, red. Z. Strzelecki, PWN, Warszawa 2009. 3. Wally Olins, O marce, Instytut Marki Polskiej, Wyd. I, Warszawa 2004. 4. Andrzej Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2012. 5. Philip Kotler, Marketing. Analiza, planowanie wdrażanie i kontrola. FELBERG, Warszawa 1999 (lub każde następne wydanie)
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt GP.NMK204_W1
Zna instrumenty marketingu terytorialnego i ich zastosowanie
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_W06
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W07
Efekt GP.NMK204_W2
Rozumie istotę marketingu terytorialnego i jego wpływ na rozwój regionalny
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_W06
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W07
Efekt GP.NMK204_W3
Ma interdyscyplinarną wiedzę dotycząca działalności inżynierskiej
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_W08
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W04, T2A_W08
Efekt GP.NMK204_W4
Ma wiedzę o interdyscyplinarności procesu planowania w kraju i w Europie
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_W08
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W04, T2A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt GP.NMK204_U1
Wie jak analizować uwarunkowania procesu planowania przestrzennego związane z marketingiem terytorialnym
Weryfikacja: 1 koplokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_U09
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U03
Efekt GP.NMK204_U2
Potrafi analizować wieloaspektowość procesu planowania przestrzennego, w tym aspekty marketingowe
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_U09
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U03

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt GP.NMK204_K1
Jest świadomy skutków swojej działalności
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K02
Efekt GP.NMK204_K2
Potrafi uwzględniać różne kierunki swojej działalności
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K02
Efekt GP.NMK204_K3
Potrafi uwzględniać różne kierunki swojej działalności
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K05
Efekt GP.NMK204_K4
Potrafi przewidywać różnorodne skutki swojej działalności
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K05