Nazwa przedmiotu:
Orientacja - M
Koordynator przedmiotu:
Andrzej PFITZNER
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Elektronika
Grupa przedmiotów:
Przedmioty techniczne
Kod przedmiotu:
ORM
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
0
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
20
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Limit liczby studentów:
240
Cel przedmiotu:
Przekazanie studentom podstawowych wiadomoœci na temat Uczelni, Wydziału i studiowanego przez nich kierunku. Wiadomości te mozna podzielć na trzy kategorie: - ogólne dotyczące tradycji i organizacji środowiska akademickiego, - praktyczne, dotyczące funkcjonowania studenta w nowym srodowisku, a wszczególności wyborów formalnych i regulaminów, - zawodowe, przedstwaiające uzasadnienie przyjętego programu studiów w kontekście rozwoju studiowanej dziedziny wiedzy i zapotrzebowania na specjalistów, i ułatwiające przyszłe wybory speckalnosci i przedmiotów.
Treści kształcenia:
Uczelnia, jej historia, struktura, organy wybieralne. Wydział i jego funkcjonowanie, zasady podejmowanmia decyzji. Stopnie i tytułu naukowe. Podstawowe tradycje akademickie. System studiów na wydziale. Ogólna koncepcja. Porównanie z innymi systemami w świecie. Regulaminy, wymogi formalne i ich realizacja. Komputerowy system obsługi studiów. Plany ewolucji dydaktyki w świetle rozwoju nauki i techniki. Życie studenckie. Systemy stypendialne. Domy studenckie. Organizacje i kluby. Usułgi dostepne dla studentów np. systemy biblioteczne. Działalność Samorządu Studentów. Perspektywy rozwoju elektroniki, informatyki i telekomunikacji na świecie i w Polsce (rys historyczny i współczesność). Elementy polityki przemysłowej i naukowej. Przewidywania dotyczące rynku pracy. Kontakty międzynarodowe. Problemy nauki jezyków. Możliwosci staży i studiów zagranicznych. Wymiana międzynarodowa studentów. Ekwiwalentność dyplomów. Szczegółowe omówienie programu studiów dla pierwszych dwóch lat. Uzasadnienie wyboru przedmiotów oraz ich następstwa. Specialności możliwe do wyboru przez studentów, ich krótka charakterystyka i perspektywy. Dyskusje dotyczące bieżących problemów studentów i próby ich rozwiązywania.
Metody oceny:
Nie przewiduje sie systemu kolokwiów ani egzaminu. Sprawdzianami skuteczności wykładu są: - skuteczność przekazywania informacji od władz Wydziału do studentów, - właściwa reakcja studentów na problemy powstające między nimi a wykładowcami i szybka reakcja zapobiegająca możliwośości masowego niezaliczenia poszczególnych przedmiotów, - racjonalny wybór przez studentów specjalności i programów studiów na wyższych latach.
Egzamin:
nie
Literatura:
Nie ma specyficznego spisu lektur. Podstawowa lekturą sa informacje dostępne na stronie internetowej Wydziału.
Witryna www przedmiotu:
informacje są dostępne na stronie WEiTI
Uwagi:
Przedmiot realizowany jest prawie całkowicie w w pierwszej części semestru. W pierwszych 7 tygodniach jest po 2 godz. zajęć. Uzupełnia je godzinne spotkanie pod koniec semestru.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt OT2A_W05
Student uzyskuje podstawową wiedzę dotyczącą - oraganizacji Uczelni, - tradycji akademickich, - system studiów na Wydziale, - regulaminów i ich egzekwowania, - działalnośći Samorządu Studentów, - systemów stypendialnych, - wymiany międzynarodowej studentów, - koncepcji programu studiów, - dostępnych specjalności.
Weryfikacja: weryfikacja będzie zaliczenie I roku studiów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt OT1A_U01
Studentowi pomaga się nabyć umiejętności efektywnej nauki i funkcjonowania w społeczności akademickiej
Weryfikacja: Efekty będą weryfikowane w dalszym toku studiów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: