- Nazwa przedmiotu:
- Język programowania
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Mariusz Rogulski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Ochrona Środowiska
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium30h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z techniką programowania na przykładzie języka Java. W pierwszej części wykładu są przedstawiane elementy programowania strukturalnego, zaś w drugiej – elementy programowania obiektowego z uwzględnieniem cech charakterystycznych programowania obiektowego takich jak: klasy, dziedziczenie, itp. Na zakończenie wykładu zostaną przedstawione zaawansowane technologie wykorzystujące język Java do tworzenia różnorodnych typów aplikacji. W trakcie początkowych zajęć laboratoryjnych studenci mają możliwość tworzenia i uruchamiania przykładowych programów najpierw z wykorzystaniem elementów programowania strukturalnego, później zaś – z wykorzystaniem klas i obiektów. Równolegle do tego studenci będą zapoznawać się ze środowiskiem kompilatora, testować i debugować programy, a także wykrywać i usuwać w nich błędy. W trakcie dalszych zajęć laboratoryjnych studenci będą mieli możliwość implementacji otrzymanego zadania projektowego
- Treści kształcenia:
- Zapoznanie z kompilatorem. Tworzenie i uruchamianie prostych programów wykorzystujących głównie mechanizmy programowania strukturalnego. - Testowanie i debugowanie programów. - Tworzenie i uruchamianie prostych programów z wykorzystaniem mechanizmów programowania obiektowego. - Implementacja i testowanie zadania projektowego. - Zapoznanie z kompilatorem. Tworzenie i uruchamianie prostych programów wykorzystujących głównie mechanizmy programowania strukturalnego. - Testowanie i debugowanie programów. - Tworzenie i uruchamianie prostych programów z wykorzystaniem mechanizmów programowania obiektowego. - Implementacja i testowanie zadania projektowego.
- Metody oceny:
- Średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń i z kolokwium. Oceny z kolokwium i z ćwiczeń nie mniejsze niż 3
- Egzamin:
- Literatura:
- Bruce Eckel „Thinking in Java”. Barteczko Krzysztof i inni, Programowanie w języku Java, MIKOM, 2003 Horstman Key, Cornell Gary, Java. Podstawy, Helion, 2008
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Posiada wiedzę z zakresu wykorzystania języka programowania do rozwiązywania problemów inżynierskich Posiada wiedzę z zakresu abstrakcyjnego analizowania i opisywania procesów
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Posiada umiejętność korzystania ze źródeł internetowych i baz danych w celu pozyskania danych oraz wyszukania narzędzi pomocnych przy rozwiązywaniu problemu Potrafi analizować wskazane zagadnienie, wykorzystując zidentyfikowane źródła informacji, identyfikować występujące w nim kategorie danych, procesy oraz określać powiązania między nimi Potrafi myśleć abstrakcyjnie i uogólniać problemy Potrafi zaimplementować utworzony algorytm wykorzystując poznany język programowania
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Potrafi dobierać narzędzia i techniki rozwiązywania problemów w zależności od potrzeb oraz oczekiwanych efektów Posiada umiejętność pracy w zespole i odpowiedzialności za wykonywane zadania, w tym również za respektowanie praw autorskich
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: