- Nazwa przedmiotu:
- Foreign Language 3
- Koordynator przedmiotu:
- A teacher of the chosen language
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Automatyka i Robotyka
- Grupa przedmiotów:
- Język obcy
- Kod przedmiotu:
- JO-3
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60g pracy na zajęciach + 60 g pracy własnej (przygotowanie do zajęć, testów)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 60g zajęć = 2 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- angielski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 60g pracy własnej (przygotowanie do zajęć) = 2 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- at least B1 level of a foreign language, which should be chosen (from the set of English, French, Spanish, German, Russian, Italian).
Student can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract topics, including technical discussions in his/her field of specialisation. Can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. Can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
- Limit liczby studentów:
- 12-24
- Cel przedmiotu:
- Reaching B2 level according to the CEFR in general foreign language, with elements of using the foreign language for academic purposes required of technical university graduates. Continuation of the basic course of technical English (Foreign language 2).
- Treści kształcenia:
- Lexis: Innovation. Systems of education. The world we live in. Modern media. Travel. healthy lifestyle. IT in everyday life. Technical language: maths/geometry/biotechnology.
Grammar: Speculation and deduction. Tense revision. Conditionals. Reported Speech.
Functions: Skimming and scanning. Understanding a lecture. Understanding words in context. B2 examination techniques
- Metody oceny:
- 50% - Class participation; short presentations
50% - Written assignments; Mid- and semester test.
Total number of points 100
90-100 5.0
84-89 4.5
76-83 4.0
68-75 3.5
60-67 3.0
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Foreign Language Textbook - B2 level.
Teacher's own materials - authentic materials; grammar courebooks; newspapers and magazines.
- Witryna www przedmiotu:
- www.sjo.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt JO-3_W01
- [PL] Student zna słownictwo i struktury gramatyczne, pozwalające na podejmowanie działań komunikacyjnych. Zna podstawowe słownictwo z zakresu studiowanej dziedziny oraz takie, które pozwoli mu poruszać się w środowisku uczelnianym i zawodowym. Zna struktury, pozwalające mu na łączenie wypowiedzi w klarowną i spójną całość
Weryfikacja: praca na lekcji prace domowe krótkie prace kontrolne test końcowy
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W16
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt JO-3_U01
- [PL] Potrafi wypowiadać się na tematy ogólne, jasno, spontanicznie i płynnie tak, że można bez trudu zrozumieć sens jego wypowiedzi. Potrafi swobodnie prowadzić rozmowę na tematy związane z daną dyscypliną inżynierską.
Weryfikacja: Praca grupowa na zajęciach. Indywidualne projekty pozalekcyjne
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U02, K_U04, K_U06
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U02, T1A_U04, T1A_U06
- Efekt JO-3_U02
- [PL] Potrafi sporządzić dokładną notatkę z wysłuchanego wykładu. Potrafi napisać sprawozdanie, uwypuklając najważniejsze informacje.
Weryfikacja: Prace pisemne na zajęciach. Prace domowe.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U02, K_U03, K_U06
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U02, T1A_U03, T1A_U06
- Efekt JO-3_U03
- [PL] Potrafi zrozumieć czytany tekst, dotyczący życia codziennego jak i jego dyscypliny inżynierskiej. Potrafi przeczytać i zrozumieć korespondencję, która odnosi się do jego dziedziny inżynierskiej i zrozumieć ważne punkty w korespondencji.
Weryfikacja: Praca z tekstem w domu i na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U06
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U06
- Efekt JO-3_U4
- [PL] Potrafi zrozumieć nagrania w języku standardowym, które można spotkać zwykle w życiu codziennym i zawodowym lub w trakcie zdobywania wykształcenia. Potrafi zrozumieć główne zagadnienia wykładu, przemówienia oraz innych, akademickich i zawodowych prezentacji, prowadzonych w znanym mu języku obcym.
Weryfikacja: Praca z materiałem dźwiękowym na zajęciach i w ramach pracy domowej.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U02, K_U06
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U02, T1A_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt T1A_K01
- [PL] Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
Weryfikacja: Prace grupowe na zajęciach. Wspólne projekty.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03
- Efekt T1A_K04
- [PL] Potrafi działać w środowisku akademickim, w danym obszarze językowym.
Weryfikacja: Współpraca z programem Erasmus.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01