Nazwa przedmiotu:
Zastosowanie modelu BIM 3D+ w projektowaniu konstrukcji budowlanych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Ireneusz Czmoch, dr inż. Zbigniew Kacprzyk
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Przedmioty do wyboru
Kod przedmiotu:
MODBIM
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 50 godz. = 2 ECTS: ćwiczenia (laboratorium komputerowe) 30 godz., studiowanie literatury 4 godz., konsultacje 1 godz., projekt 15 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem 31 godz. = 1,5 ECTS: ćwiczenia (laboratorium komputerowe) 30 godz., konsultacje 1 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Razem 19 godz. = 0,5 ECTS: studiowanie literatury 4 godz., projekt 15 godz.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia450h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość podstaw informatyki, systemów CAD. Znajomość budownictwa ogólnego oraz podstaw projektowania konstrukcji budowlanych.
Limit liczby studentów:
1 grupa 15-30 osobowa
Cel przedmiotu:
Poznanie zasad modelowania konstrukcji budowlanych w projektach BIM. <br> Opanowania zasad tworzenie, z wykorzystaniem programu Revit, modeli 3D konstrukcji budowlanych. <br> Poznanie podstaw współpracy programu Revit (w którym opracowany zostanie model 3D) i programu Robot (do wykonania obliczeń). <br> Dodatkowym celem nauczania jest wykształcenie umiejętności posługiwania się standardowymi funkcjami systemów CAD i BIM oraz nabranie nawyków ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań i nowych technologii informatycznych.
Treści kształcenia:
Główne zagadnienia omawiane i ćwiczone w trakcie zajęć. <br> 1. Modelowanie konstrukcji z wykorzystaniem parametrycznego modelu 3D+. <br> 2. Szczegółowość i dokładność modelu 3D w relacji do modelu arch.-bud. i modelu analitycznego.v 3. Różne warianty modelu analitycznego (obliczeniowego) konstrukcji. <br> 4. Model analityczny vs. model architektoniczno-budowlany. <br> 5. Współdzielenie pracy w zespole projektowym. <br> 6. Koordynacja międzybranżowa z pomocą narzędzi BIM. <br> 7. Wykrywanie kolizji. Dostosowanie modelu architektoniczno-budowlanego oraz modelu obliczeniowego. <br> 8. Weryfikacja analiz statycznych i analiz wytrzymałościowych wykonanych z wykorzystaniem modelu 3D+. <br>
Metody oceny:
- 1 praca projektowa (przygotowywana przez zespół 3 osobowy) <br> - 1 sprawdzian praktyczny <br>
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Patryk Kołun, Artur Tomczak, Jakub Turbakiewicz - Autodesk Revit. Podstawowe funkcje programu, Politechnika Poznańska, 2014.<br> [2] Andrzej Tomana - BIM Innowacyjna technologia w budownictwie. Podstawy. Standardy. Narzędzia., Kraków 2015.<br> [3] Eric Wing - Autodesk Revit Architecture. No Experience Required, SYBEX, 2014.<br> [4] Komputerowe wspomaganie projektowania - Z.Kacprzyk, B. Pawłowska, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2012.<br> [5] Autorskie materiały umieszczone na stronie przedmiotu: http://bim.il.pw.edu.pl <br> [6] Materiały dydaktyczne dostępne na stronie firmy Autodesk. <br> [7] Inne pozycje polecane w trakcie zajęć.
Witryna www przedmiotu:
http://bim.il.pw.edu.pl
Uwagi:
Duży akcent zostanie położony na współpracę w zespole projektowym oraz na samokształcenie się uczestników zajęć. <br> Projekt należy przekazać w nieprzekraczalnym terminie, który zostanie podany na początku semestru. <br> Obecność na zajęciach w pracowni komputerowej jest obowiązkowa.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt MODBIMW1
.
Weryfikacja: .
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt MODBIMU1
.
Weryfikacja: .
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt MODBIMK1
.
Weryfikacja: .
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: