- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie biznesem technologicznym
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. Marek Marcinek, dr Aleksandra Cwil – Kaczmarek, Aleksandra Nocoń (BASF Polska)
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. godziny kontaktowe 30h, w tym:
a) obecność na zajęciach – 30h
2. zapoznanie się ze wskazaną literaturą – 20h
3. przygotowanie streszczenia i wygłoszenie referatu seminaryjnego – 10h
Razem nakład pracy studenta: 30h + 20h + 10h = 60h, co odpowiada 2 punktom ECTS.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1. obecność na zajęciach seminaryjnych – 30h
co odpowiada 1 punktowi ECTS.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Planowane zajęcia mają charakter praktyczny jedynie związany z przygotowaniem i wygłoszeniem referatu (1 punkt ECTS).
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- Po ukończeniu kursu student powinien:
• mieć ogólną wiedzę na temat współczesnych metod zarządzania w korporacji oraz własnym biznesie
• na podstawie dostępnych źródeł literaturowych i internetowych zapoznać się samodzielnie z wybranym zagadnieniem zaproponowanym przez prowadzącego,
• przygotować i wygłosić prezentację dla uczestników kursu, której uzupełnieniem będzie krótkie streszczenie oraz dyskusja z udziałem słuchaczy i prowadzącego.
- Treści kształcenia:
- Wykład jest realizowany jako wspólna inicjatywa Firmy BASF Polska i Wydziału Chemicznego. Zakłada współrealizowanie części zajęć przez pracowników BASF i przekazanie Studentom treści, umiejętności przydatne podczas etapów rekrutacji* oraz później w pracy w firmie chemicznej.
Treści merytoryczne:
1. Technologia w biznesie.
2. Ścieżka od pomysłu do biznesu opartego na technologii.
3. Strategiczna analiza rynku technologicznego.
4. Zasady analizy potencjału dla danego produktu lub usługi.
5. Metody analityczne (dane statystyczne, benchmarking, SWOT).
6. Przykłady wdrożeń zrównoważonego biznesu.
7. Techniki komunikacji i prezentacji w technobiznesie.
8. Negocjacje biznesowe.
9. Elementy zarządzania kadrami techniki rekrutacyjne.
10. Zasady zrównoważonego biznesu.
11. Ochrona własności intelektualnej.
12. Finansowanie biznesu.
13. Formy prawne prowadzenia biznesu.
*zaliczenie będzie polegało na wykonaniu analizy rynku dla danego produktu co stanowi pierwszy etap procesu rekrutacyjnego BASF na staże.
- Metody oceny:
- W zależności od liczby Studentów. Priorytetowo projekt/prezentacja analizy rynku ewentualnie test.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- -
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Zna specyfikę oraz techniki zarządzania biznesem technologicznym
Weryfikacja: Test
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- posiada umiejętność korzystania ze źródeł literaturowych oraz zasobów internetowych opracowywanego tematu
Weryfikacja: wygłoszenie prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt U02
- potrafi przygotować i przedstawić ustną prezentację z zakresu studiowanego zagadnienia
Weryfikacja: wygłoszenie prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- potrafi pracować samodzielnie studiując wybrane zagadnienie oraz wybierając najważniejsze elementy w celu publicznego ich zaprezentowania
Weryfikacja: wygłoszenie prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: