- Nazwa przedmiotu:
- Techniki prezentacji
- Koordynator przedmiotu:
- Prof. dr hab. inż. Bohdan Macukow
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- 1120-IN000-ISP-0014
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Programowanie, znajomość MS Power Point lub równoważny
- Limit liczby studentów:
- Ćwiczenia – 30 os. /grupa
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest wykształcenie u studentów umiejętności tworzenia dokumentów technicznych oraz umiejętności publicznej prezentacji treści związanych z wykonywaniem zawodu inżyniera (wykłady, seminaria, referaty) z wykorzystaniem odpowiednich środków technicznych i nowoczesnych pomocy wizualnych.
- Treści kształcenia:
- Tematyka zajęć (wykład i ćwiczenie) obejmuje dwa podstawowe zagadnienia: tworzenie dokumentów i przygotowanie prezentacji mówionej. W ramach tego omawiane są m.in. następujące zagadnienia: planowanie procesu przygotowania dokumentu, tworzenie tekstu, elementy graficzne, formatowanie dokumentu, sprawdzanie i poprawianie dokumentu, zasady prezentacji mówionej, przygotowanie prezentacji, środki techniczne i ich wykorzystanie, sposób prezentacji.
Realizacja przedmiotu:
Przedmiot składa się z kilkugodzinnego wykładu wprowadzającego oraz części seminaryjno-projektowej, podczas której studenci przygotowują dwa indywidualne projekty.
- Metody oceny:
- Po części teoretycznej studenci w kilkuosobowych zespołach przygotowują 2 prezentacje na zadany temat wraz z przygotowaniem odpowiednich materiałów. Do każdej prezentacji przygotowywany jest ok. 6-stronicowy raport wg zadanych parametrów. Studenci uczą się także zasad prawidłowego oceniania.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. T. Hindle, Sztuka prezentacji, Wiedza i Życie 2000.
2. P. Kenny, Panie Przewodniczący, Panie, Panowie..., OWPWr, Wocław 1995.
3. A. Jay, R. Jay, Skuteczna prezentacja, Zysk i S-ka Poznań 2001.
4. E. Brzezińska, Komunikacja Społeczna, Uniw. Łódzki, Łódź 1997.
5. http://www.mini.pw.edu.pl/~macukow/pl/dydaktyka.html
- Witryna www przedmiotu:
- e.mini.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Potrafi wykorzystać odpowiednie oprogramowanie do przygotowania prezentacji.
Weryfikacja: aktywny udział w ćwiczeniach, wygłoszenie seminarium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt U02
- Umiejętność wygłoszenia seminarium oraz krytycznej oceny referatów wygłoszonych przez inne osoby
Weryfikacja: aktywny udział w ćwiczeniach, wygłoszenie seminarium, wypełnienie druku oceny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U05, K_U06, K_U07
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Potrafi przygotować prezentację zarówno z tematyki związanej z informatyką jak i z nią niezwiązanej.
Weryfikacja: udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K07
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K07