Nazwa przedmiotu:
Inżynieria oprogramowania 2
Koordynator przedmiotu:
Dr inż. Krzysztof Kaczmarski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
1120-IN000-ISP-0036
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
5
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium45h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Inżynieria oprogramowania 1 Programowanie 2 – obiektowe, Programowanie 3 – zaawansowane Bazy danych Systemy operacyjne 1 i 2
Limit liczby studentów:
Laboratoria (ćwiczenia komputerowe) – 15 os/grupa
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów doświadczenia polegającego na przygotowaniu i przeprowadzeniu procesu wytworzenia oprogramowania przy ograniczeniach podobnych do istniejących w firmach informatycznych.
Treści kształcenia:
Środowiska pracy grupowej, zarządzania wytwarzaniem oprogramowania i współdzielenia kodu aplikacji. Analiza i śledzenie postępów zespołu deweloperskiego. Testowanie aplikacji. Zajęcia mają charakter praktyczny. Odbywają się w laboratorium komputerowym. Ponadto studenci są zobowiązani do systematycznej pracy w domu.
Metody oceny:
Podstawą zaliczenia są punkty zbierane podczas pracy w semestrze. Co trzy tygodnie projekt wykonywany przez studentów podlega ocenie w kilku kategoriach. W miarę upływu semestru punkty te mają coraz większy wpływ na końcową ocenę. Ostateczna postać aplikacji podlegająca końcowej ocenie musi być przez studentów oddana w ostatnim tygodniu zajęć. Nie ma możliwości poprawiania wykonanego programu.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. I. Sommerville Inżynieria Oprogramowania, 2003. 2. G. Booch. Object-oriented analysis and design with applications., 1994. 3. F. P. Brooks. Mityczny osobomiesiąc. Wydawnictwa Naukowo Techniczne, 2000. 4. S. D. Conte, H. E. Dunsmore, V. Y. Shen. Software Engineering Metrics and Models. 1986. 5. R. Dumnicki, A. Kasprzyk, M. Kozłowski. Analiza i projektowanie obiektowe. Helion, 1998. 6. E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides. Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software. Addison-Wesley, 1994. 7. J. Górski. Inżynieria Oprogramowania w projekcie informatycznym. Mikom, 1999. 8. C. S. Horstmann. Mastering object-oriented design in C++. John Wiley, 1995. 9. Jaszkiewicz. Inżynieria oprogramowania. Helion, 1997. 10. W. C. Lim. Managing software reuse. Prentice-Hall, 1999. 11. J. Martin, J. J. Odell. Podstawy Metod Obiektowych. WNT, 1997. 12. R. J. Muller. Bazy Danych język UML w modelowaniu danych. Mikom, 2000. 13. J. Robertson, S. Robertson. Pełna analiza systemowa. WNT, 1999. 14. J. Rumbaugh, M. Blaha, W. Premerlani, W. Lorensen. Object-Oriented Modelling and Design. 1991. 15. K. Subieta. Obiektowość w projektowaniu i bazach danych. Akadem. Oficyna Wyd. PLJ, 1998.
Witryna www przedmiotu:
e.mini.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
Ugruntowana doświadczeniem wiedza dotycząca przeprowadzania procesu wytwarzania oprogramowania
Weryfikacja: ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W06

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Potrafi wykonać prosty system informatyczny na podstawie projektu
Weryfikacja: cząstkowa ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_U12, K_U27, K_U29, K_U30
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16
Efekt U02
Potrafi używać wybrany system kontrolowania wersji kodu programu
Weryfikacja: cząstkowa ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_U22
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt U03
Potrafi przetestować wykonany moduł oprogramowania
Weryfikacja: Cząstkowa ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_U21, K_U30
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
Potrafi skutecznie pracować w zespole
Weryfikacja: cząstkowa ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_K05, K_K06
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K04, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06