Nazwa przedmiotu:
Projekt zespołowy
Koordynator przedmiotu:
Dr inż. Jarosław Legierski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
1120-IN000-ISP-0040
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Inżynieria oprogramowania 1 i 2, Programowanie 1, 2 i 3, Programowanie w środowisku graficznym, Programowanie aplikacji wielowarstwowych
Limit liczby studentów:
Laboratoria (ćwiczenia komputerowe) – 15-24 os/grupa
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest utrwalenie zasad przemysłowego tworzenia aplikacji (praca zespołowa), pomoc przy tworzeniu projektu dyplomowego oraz doskonalenie umiejętności tworzenia oprogramowania. Po ukończeniu kursu studenci powinni: - posiadać wiedzę wystarczającą do tworzeniu prostych aplikacji (do 2 000 linii kodu) w niedużym zespole (2 – 3 osoby), - powinni umieć wybrać odpowiedni model tworzenie aplikacji, - umieć - w ramach zespołu - dokonać podziału zadań na poszczególne osoby, - umieć stworzyć harmonogram realizacji pracy, - umieć napisać i przetestować stworzoną przez siebie aplikację, - mieć przygotowaną (w 90%) aplikację będąca podstawą inżynierskiego projektu dyplomowego.
Treści kształcenia:
Utrwalenie zasad przemysłowego tworzenia aplikacji/programu/systemu. Doskonalenie umiejętności tworzenia oprogramowania, podczas tworzenia aplikacji w niedużym zespole (2 – 3 osoby). Przeprowadzanie testów jednostkowych i testów integracyjnych (w ramach kodu programu). Tworzenie zestawu dokumentacji: harmonogram prac, specyfikacja wymagań (dokumentacja biznesowa), dokumentacja architektoniczna, dokumentacja techniczna, plan testów akceptacyjnych, instrukcja obsługi i rejestr zmian.
Metody oceny:
est na ostatnim wykładzie – od 0 do 30 pkt. (część A), zajęcia projektowe – od 0 do 30 pkt (część B), przygotowanie w terminie aplikacji (początek stycznia) – 40 pkt, po terminie 0 pkt (część C). Studenci mają możliwość oddania każdej części z tygodniowym opóźnieniem. Jeden raz mogą się spóźnić bez konsekwencji za każdym następnym otrzymują odpowiednio mniej punktów. Ocena końcowa wynika z sumy A + B + C: 51-60 pkt – dostateczny, 61-70 pkt – trzy i pół, 71-80 pkt – dobry, 81-90 pkt – cztery i pół, od 91 pkt – bardzo dobry.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. I. Sommerville, Inżynieria Oprogramowania, 2003. 2. J. Górski, Inżynieria oprogramowania w projekcie informatycznym, Mikom, 1999. 3. J. Robertson, S. Robertson, Pełna analiza systemowa, WNT, 1999. Dodatkowa literatura/źródła danych dobierane są indywidualnie i zależą od tematyki wykonywanych projektów
Witryna www przedmiotu:
e.mini.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
Ma podstawową wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych
Weryfikacja: test, ocena wykonanej aplikacji i dokumentacji
Powiązane efekty kierunkowe: K_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W06
Efekt W02
Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań informatycznych
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K_W11, K_W12, K_W13
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W07, T1A_W07, T1A_W07
Efekt W03
Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania jakością, w tym podstawową wiedzę nt. standardów (np. ISO 9000-3, CMMi, itp.)
Weryfikacja: test
Powiązane efekty kierunkowe: K_W18
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W08, T1A_W09

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Potrafi stworzyć model prostego systemu
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U13
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, T1A_U16
Efekt U02
Ma umiejętność projektowania prostych systemów informatycznych
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K_U23
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, T1A_U16
Efekt U03
Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować prosty system informatyczny, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K_U30
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U16
Efekt U04
Potrafi wykonać prostą analizę sposobu funkcjonowania systemu informatycznego i ocenić istniejące rozwiązania informatyczne, przynajmniej w odniesieniu do ich cech funkcjonalnych
Weryfikacja: test, projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K_U27
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U13
Efekt U05
Ma umiejętność przeprowadzania testów funkcjonalnych
Weryfikacja: test, projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K_U21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole informatyków, w tym także potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K_K05
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K04
Efekt K02
Zna przykłady i rozumie przyczyny wadliwie działających systemów informatycznych, które doprowadziły do poważnych strat finansowych, społecznych lub też do poważnej utraty zdrowia, a nawet życia
Weryfikacja: test
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K02