- Nazwa przedmiotu:
- Kompleksowe Zarządzanie Jakością
- Koordynator przedmiotu:
- prof. nzw. dr hab. Katarzyna Szczepańska
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Z5 - Kwalitologia i inżynieria jakości
- Kod przedmiotu:
- 6P1Z5
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS):
12h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) + 32h (zapoznanie się z literaturą) + 15h (przygotowanie się do kolokwiów – przygotowanie rozwiązania zadania) + 15h (przygotowanie się do testu wiedzy)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,5 ECTS:
12h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) = 13h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,6 ECTS:
15h (przygotowanie się do kolokwiów – przygotowanie rozwiązania zadania) = 15h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia180h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Ma uporządkowana wiedzę w zakresie zarządzania organizacjami oraz produkcją i usługami, ma umiejętności samokształceni, ma doświadczenia z praca zespołową
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę zakresie doskonalenia zarządzania jako-ścią w przedsiębiorstwach,
- potrafił zidentyfikować metody wzrostu skuteczności i efektywności zarządzania jakością,
- potrafił współpracować w rozwiązywaniu zadań problemowych.
- Treści kształcenia:
- 1) Geneza i ewolucja zarządzania jakością. 2) Zasady zarządzania jako-ścią. 3) Metody w zarządzaniu jakością. 4) Kolokwium – sprawdzian wiedzy i umiejętności. 5) Zarządzanie jakością w administracji publicz-nej. 6) Prawa konsumenta w Unii Europejskiej. 7) TQHRM. 8) Kolo-kwium – sprawdzian kompetencji społecznych. 9) Test wiedzy.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna – ocena poprawności ćwiczeń wykonywanych przez studentów podczas zajęć (częściowo interaktywna forma prowadzenia zajęć). Ocena sumatywna – przeprowadzenie dwóch kolokwiów w for-mie prezentacji rozwiązania zadania na zaliczenie. Ocena końcowa z przedmiotu – przedmiot uznaje się za zliczony, jeśli student zaliczył oba kolokwia. Ocena końcowa jest średnią ocen z kolokwiów oraz testu wiedzy (uzyskanie, co najmniej 51% punktów z testu wiedzy).
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa: [1] Szczepańska K.: Kompleksowe zarządzanie jakością. Przeszłość i teraźniejszość. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2010. [2] Hamrol A.: Zarządzanie jakością z przykładami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. [3] Szczepańska K.: Zarządzanie jakością. W dążeniu do doskonałości. C.H. Beck, Warszawa 2011.
Literatura uzupełniająca:[1] Kolman R.: Kwalitologia. Wiedza o róż-nych dziedzinach jakości. Placet, Warszawa 2009. [2] Szczepańska K.: TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Poltext, Warszawa 2010. [3] Szczepańska K.: Zarządzanie jakością. W dążeniu do doskonałości. C.H. Beck, Warszawa 2011.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 6P1Z5_W02
- ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą struktury metod wykorzystywanych w zarządzaniu jakością
Weryfikacja: test wiedzy
Powiązane efekty kierunkowe:
W_1Z5
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07
- Efekt 6P1Z5_W01
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie problematyki za-rządzania jakością w przedsiębiorstwach
Weryfikacja: test wiedzy
Powiązane efekty kierunkowe:
W_1Z5
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 6P1Z5_U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych źró-deł, dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski
Weryfikacja: przygotowanie się do kolokwiów
Powiązane efekty kierunkowe:
U_1Z5
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07
- Efekt 6P1Z5_U02
- potrafi pracować indywidualnie i w zespole, a także zarzą-dzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i do-trzymywać terminów
Weryfikacja: terminowe wykonanie zadania w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
U_1Z5
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07
- Efekt 6P1Z5_U03
- potrafi wykorzystać struktury językowe w formie prezenta-cji, wnioskowania, streszczenia, analizowania, dyskusji
Weryfikacja: wyniki prezentacji rozwiązania zadania
Powiązane efekty kierunkowe:
U_1Z5
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 6P1Z5_K02
- rozumie potrzebę właściwych zachowań interpersonalnych i przestrzega etyki, w tym uczciwości
Weryfikacja: zgodne z wymaganiami wykonanie projektu w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_1Z5
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K05, S1A_K06
- Efekt 6P1Z5_K01
- ma doświadczenia w pracy zespołowej
Weryfikacja: terminowe wykonanie projektu w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_1Z5
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K05, S1A_K06