Nazwa przedmiotu:
Analizy marketingowe w praktyce
Koordynator przedmiotu:
mgr Karolina Kitzman
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Z7 - Zarządzanie strategiczne
Kod przedmiotu:
4P1Z7
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS): 12h [ćwiczenia = 2x1h (prezentacja etapu badania) + 18h (aktywne uczestniczenie w dyskusji na temat prezentowanych i analizowanych przypadków i wyników)] + 1h (konsultacje) +54h [praca własna = 6h (omówienie w zespole problemu biznesowego) + 1x3h (przygotowanie odpowiedzi na pytania desk research + 4x2h (opracowanie projektów kwestionariuszy i ankiet) + 3x7h (transkrypcja, podliczenie wyników) + 16h (opracowanie analizy) + 8 h (przygotowanie do prezentacji wyników)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS: 20 (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
3 ECTS: 12h (ćwiczenia) + 6h (omówienie w zespole problemu biznesowego) + 1x3h (przygotowanie odpowiedzi na pytania desk research) + 4x2h (opracowanie projektów kwestionariuszy i ankiet) + 3x7h (transkrypcja, podliczenie wyników) + 16h (opracowanie analizy) + 8h (przygotowanie do prezentacji wyników) = 74
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia180h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu zasad i funkcji marketingu; umiejętności budowania hipotez; kompetencje z zakresu obsługiwania komputera w zakresie Word, Internet, PPT i Excel.
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu określania problemów bizne-sowych i problemów badawczych, stosowanych metod i technik, roli badań marketingowych w systemie informacji marketingowej, - potrafił stosować odpowiednie metody i techniki badawcze, potrafił rozpoznać rynek, zrobić badanie pilotażowe , - potrafił uczestniczyć w całym cyklu badawczym lub rozumieć jego istotę i potrzebę w przypadku wykonawstwa zewnętrznego.
Treści kształcenia:
Wykonanie przygotowanych ćwiczeń, z wykorzystaniem pracy zespołowej do formułowania hipotez, celów badawczych czy pytań badawczych. Równoległe przygotowywanie (w ramach pracy własnej) projektu zespołowego (3 osoby, przy konsultacyjnym wsparciu prowadzącego) w etapach odpowiadających planowaniu i wykonywaniu badania marketingowej.
Metody oceny:
Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie ćwiczeń praktycznych z projektowania badania marketingowego; elementy pro-jektu są dyskutowane i weryfikowane na każdym z pięciu etapów jego realizacji – jest możliwość poprawienia wyników każdego etapu. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektów i uzyskane na ich podstawie wyniki prac projektowych, terminowość wykonania prac, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena z laboratorium w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Mazurek-Łopacińska K. (red.): Badania Marketingowe. Teoria i praktyka. PWN, 2005. [2] Gilbert A.C.: Badania marketingowe. Pod-stawy metodologiczne. PWN, 2002. [3] Kaczmarczyk S.: Badania mar-ketingowe, metody i techniki. PWE, Warszawa 2002. [4] Kostera M.: Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych. PWN 2003.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 4P1Z7_W01
posiada wiedzę dotyczącą zastosowania i przeprowadzania analiz rynkowych, strategicznych i marketingowych; wykorzystywania informacji do skutecznego i efektywnego rozwiązywania problemów, przed którymi stoi współczesna organizacja; etapów postępowania i poszukiwania informa-cji w ramach Systemu Informacji Marketingowej; zastoso-wania metod i technik badawczych
Weryfikacja: opracowanie i prezentacja etapu projektu badania marke-tingowego poświęconego diagnozie problemów bizneso-wych konkretnej firmy z dobraniem odpowiednich metod i technik adekwatnych do problemu
Powiązane efekty kierunkowe: W_1Z7
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 4P1Z7_U01
potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do identyfikacji pro-blemu biznesowego; stworzenia odpowiedniego narzędzia badawczego do problemu; analizuje oraz interpretuje stosując typowe metody i techniki badań marketingowych; przeprowadza wieloetapowe projekty badawcze; używając odpowiednich metod
Weryfikacja: przeprowadzenie badania marketingowego różnymi techni-kami
Powiązane efekty kierunkowe: U_1Z7
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U07, S1A_U08

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 4P1Z7_K01
posiada kompetencje społeczne w zakresie: brania odpo-wiedzialności za powierzone mu zadania związane z dostę-pem do danych różnych organizacji; rozplanowania pracy w poszczególnych etapach postępowania badawczego; przedstawiania swojego zdania, wyników swojej pracy i re-komendacji dotyczących wyników badania przed innymi
Weryfikacja: prezentacja analizy wyników badania marketingowego
Powiązane efekty kierunkowe: K_1Z7
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K02, S1A_K04