Nazwa przedmiotu:
Kompleksowe Zarządzanie Jakością
Koordynator przedmiotu:
prof. nzw. dr hab. Katarzyna Szczepańska
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
Z5 - Kwalitologia i inżynieria jakości
Kod przedmiotu:
6P1Z5
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS): 20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) + 24h (zapoznanie się z literaturą) + 15h (przygotowanie się do kolokwiów – przygotowanie rozwiązania zadania) + 15h (przygotowanie się do testu wiedzy)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS: 20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) = 21h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,6 ECTS: 15h (przygotowanie się do kolokwiów – przygotowanie rozwiązania za-dania) = 15h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia300h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Ma uporządkowana wiedzę w zakresie zarządzania organizacjami oraz produkcją i usługami, ma umiejętności samokształceni, ma doświadczenia z praca zespołową
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę zakresie doskonalenia zarządzania jako-ścią w przedsiębiorstwach, - potrafił zidentyfikować metody wzrostu skuteczności i efektywności zarządzania jakością, - potrafił współpracować w rozwiązywaniu zadań problemowych.
Treści kształcenia:
1) Geneza i ewolucja zarządzania jakością. 2) Zasady zarządzania jako-ścią. 3) Metody w zarządzaniu jakością. 4) Kolokwium – sprawdzian wiedzy i umiejętności. 5) Zarządzanie jakością w administracji publicz-nej. 6) Prawa konsumenta w Unii Europejskiej. 7) TQHRM. 8) Kolo-kwium – sprawdzian kompetencji społecznych. 9) Test wiedzy.
Metody oceny:
Ocena formatywna – ocena poprawności ćwiczeń wykonywanych przez studentów podczas zajęć (częściowo interaktywna forma prowadzenia zajęć). Ocena sumatywna – przeprowadzenie dwóch kolokwiów w for-mie prezentacji rozwiązania zadania na zaliczenie. Ocena końcowa z przedmiotu – przedmiot uznaje się za zliczony, jeśli student zaliczył oba kolokwia. Ocena końcowa jest średnią ocen z kolokwiów oraz testu wiedzy (uzyskanie, co najmniej 51% punktów z testu wiedzy).
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: [1] Szczepańska K.: Kompleksowe zarządzanie jakością. Przeszłość i teraźniejszość. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2010. [2] Hamrol A.: Zarządzanie jakością z przykładami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. [3] Szczepańska K.: Zarządzanie jakością. W dążeniu do doskonałości. C.H. Beck, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca:[1] Kolman R.: Kwalitologia. Wiedza o róż-nych dziedzinach jakości. Placet, Warszawa 2009. [2] Szczepańska K.: TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Poltext, Warszawa 2010. [3] Szczepańska K.: Zarządzanie jakością. W dążeniu do doskonałości. C.H. Beck, Warszawa 2011.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 6P1Z5_W02
ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą struktury metod wykorzystywanych w zarządzaniu jakością
Weryfikacja: test wiedzy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 6P1Z5_W01
ma uporządkowaną wiedzę w zakresie problematyki za-rządzania jakością w przedsiębiorstwach
Weryfikacja: test wiedzy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 6P1Z5_U01
potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych źró-deł, dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski
Weryfikacja: przygotowanie się do kolokwiów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 6P1Z5_U02
potrafi pracować indywidualnie i w zespole, a także zarzą-dzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i do-trzymywać terminów
Weryfikacja: terminowe wykonanie zadania w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 6P1Z5_U03
potrafi wykorzystać struktury językowe w formie prezenta-cji, wnioskowania, streszczenia, analizowania, dyskusji
Weryfikacja: wyniki prezentacji rozwiązania zadania
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 6P1Z5_K02
rozumie potrzebę właściwych zachowań interpersonalnych i przestrzega etyki, w tym uczciwości
Weryfikacja: zgodne z wymaganiami wykonanie projektu w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 6P1Z5_K01
ma doświadczenia w pracy zespołowej
Weryfikacja: terminowe wykonanie projektu w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: