- Nazwa przedmiotu:
- Techniki komunikacji i prezentacji
- Koordynator przedmiotu:
- prof. nzw. dr hab. inż. Ewa Górska
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Z6 - Ergonomia i bezpieczeństwo pracy
- Kod przedmiotu:
- 4P1Z6
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS):
20h (ćwiczenia) + 2x7h (przygotowanie odpowiedzi na pytania przedkolokwialne) + 2x8h (opracowanie projektów przedkolokwialnych) + 14h (opracowanie projektu) + 1h (konsultacje) + 10h (przygotowanie do zaliczenia)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS:
20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,2 ECTS:
2x7h (przygotowanie odpowiedzi na pytania przedkolokwialne) + 2x8h (opracowanie projektów przedkolokwialnych) + 14h (opracowanie pro-jektu) + 1h (konsultacje) + 10h (przygotowanie do zaliczenia) = 55h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- znał ogólne zasady w technikach komunikacji interpersonalnej a także prezentacji,
- potrafił właściwie wykorzystać metody w komunikacji interperso-nalnej a także prezentacji personalnej,
- rozumiał potrzebę uczenia się przez całe życie
- Treści kształcenia:
- 1) Osobowość wykładowcy. 2) Środki poglądowe w przekazie informa-cji. 3) Konstrukcja treści przekazu. 4) Organizacja zebrań i konferencji. 5) Profesjonalny instruktarz.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie ćwiczeń; projekt jest dyskutowany i weryfikowany, jest możliwość poprawienia wyników.
Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektów, ter-minowość wykonania prac, redakcja raportu; ćwiczenia kończy zalicze-nie pisemne; ocena z ćwiczenia w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Cialdini R.: Wywieranie wpływu na ludzi. [2] Gauguelin M., Gaugelin F.: Umiejętności przekonywania. Wyd. RETZ. [3] Jay A., Jay R.: Skuteczna prezentacja. Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001. [4] Leary M.: Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005. [5] Kraśniewski A.: Techniki prezentacji. [6] Młodkowski J., Aktywność wizualna człowieka. PWN, Warszawa 1998. [7] Warner T. : Umiejętności w komunikowaniu się. [8] Zbichorski Z.: Organizacja zebrań i konferencji. IW CRZZ, Warszawa 1974. [9] Zimberado P. G., Ruch F. L.: Psychologia i życie. Warszawa 2006.
- Witryna www przedmiotu:
- www.le.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 4P1Z6_W01
- zna ogólne zasady w technikach komunikacji interpersonalnej a także prezentacji
Weryfikacja: zaliczenie pisemne
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 4P1Z6_U01
- potrafi wykorzystać metody w komunikacji interperso-nalnej a także prezentacji personalnej
Weryfikacja: ocena przygotowanego projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 4P1Z6_K01
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Weryfikacja: zaliczenie pisemne, ocena przygotowanego projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: