Nazwa przedmiotu:
Negocjacje w pracy menedżera
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Michał Jaksa
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
Z7 - Zarządzanie strategiczne
Kod przedmiotu:
7P1Z7
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS) 20h (ćwiczenia) + 10x4h (przygotowanie się do zajęć) + 1h (konsulta-cje) + 14h (zapoznanie się z literaturą)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS 20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,4 ECTS 20h (ćwiczenia) + 10x4h (przygotowanie się do zajęć) = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia300h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Brak wymagań
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu zasad strategii prowadzenia negocjacji, przygotowania i prawidłowego prowadzenia negocjacji w różnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa, - potrafił skutecznie prowadzić negocjacje - potrafił porozumiewać się z ludźmi w środowisku organizacji, zawie-rając obustronnie korzystne rozwiązania.
Treści kształcenia:
1) Negocjacje w organizacji. 2) Charakterystyka najczęstszych podejść do prowadzania negocjacji. 3) Strategie negocjacji. 4) Zasady negocjacji opartych na meritum. 5) BATNA i jej znaczenie w negocjacjach. 6) Trudne sytuacje w negocjacjach. 7) Czynników wpływających na prze-bieg negocjacji. 8) Etapy negocjacji. 9) Techniki i taktyki negocjacji.
Metody oceny:
Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez stu-dentów podczas zajęć. Elementy ćwiczeń są dyskutowane na każdych ćwiczeniach. Ocena sumatywna: Oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, terminowość wykonania prac, redakcja prac ćwiczeniowych oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena ćwiczeń w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. Ocena końcowa z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli ocena z ćwiczeń >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Podstawowa: [1] Fisher R., Ury W., Patton B.: Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 1995. [2] Harvard Business Essentials: Negocjacje. MT Biznes, Konstancin-Jeziorna 2003. [3] Harvard Business School Press: Mistrzowskie negocjacje. Jak nawiązać trwałe relacje z partnerami biznesowymi, Studio Emka, War-szawa 2006. Uzupełniająca: [1] Mayer R.: Jak wygrać każde negocjacje. MT Biznes, Warszawa 2006. [2] Rządca R. A.: Negocjacje w interesach. PWE, War-szawa 2003. [3] Kamiński J.: Negocjowanie. Techniki rozwiązywania konfliktów. POLTEXT, Warszawa 2003.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 7P1Z7_W01
posiada podstawową wiedzę z zakresu zasad strategii pro-wadzenia negocjacji, przygotowania i prawidłowego pro-wadzenia negocjacji w różnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa
Weryfikacja: odpowiedź ustna w trakcie wykonywanych ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 7P1Z7_U02
potrafił porozumiewać się z ludźmi w środowisku organi-zacji, zawierając obustronnie korzystne rozwiązania
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 7P1Z7_U01
potrafi skutecznie prowadzić negocjacje
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 7P1Z7_K02
rozumie potrzebę zachowań personalnych i przestrzega za-sad etyki, w tym uczciwości
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach i sposobu realizacji zadania zespołowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 7P1Z7_K01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach i sposobu realizacji zadania zespołowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: