- Nazwa przedmiotu:
- Przedsiębiorczość technologiczna
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. Grażyna Gierszewska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Z7 - Zarządzanie strategiczne
- Kod przedmiotu:
- 9P1Z7
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75 h
20h [ćwiczenia: 10h (wykład) + 10h (case study)] + 5h (przygotowanie literatury) + 9h (opracowanie założeń analizy case study - koncepcji projektu) + 5x5h (opracowanie analizy/projektu)+ 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 5h (przygotowanie prezentacji) + 1h (konsultacje) + 5h (przygotowanie do kolokwium)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS
20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,8 ECTS
9h (opracowanie założeń analizy case study - koncepcji projektu) + 5x5h (opracowanie analizy/projektu) + 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 5h (przygotowanie prezentacji) = 44h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu technologii i innowacji, przedsiębiorczości, współczesnych modeli biznesowych, nowych modeli e-biznesu, narzędzi  wirtualizacji, mediów społecznościowych.
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu modeli biznesowych firm internetowych, mediów elektronicznych i cloud computingu, 
- potrafił zaprojektować nowy model e-biznesu,
- potrafił wskazać przewidywane kompetencje społeczne .umiejętności współpracy w środowisku wirtualnym, budowanie atmosfery zaufania i współdziałania, akceptacji nowych technologii i zmian jakie one niosą.
- Treści kształcenia:
- 1) Technologie przyszłości we współczesnych modelach biznesowych. 2)  Modele biznesowe mediów elektronicznych. 3) Przedsiębiorczość nowych mediów. 4) Nowe modele e-biznesu. 5) Cloud Computing w kreowaniu przedsiębiorczości. 6) Modele biznesowe polskich firm in-ternetowych.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: interaktywna forma prowadzenia wykładu, analiza case study;
Ocena sumatywna; przeprowadzenie jednego kolokwium zawierającego  test; pytania otwarte, analizę case study; ocena z kolokwium w przedziale 3-5 zalicza ocena >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Grudzewski W.M, Hejduk I.: Zarządzanie technologiami. zaawan-sowane technologie i wyzwania ich komercjalizacji. DIFIN, Warszawa 2009. [2] Hejduk I. (red.) Przedsiębiorczość nowych mediów. OF SGH, Warszawa 2013. [3] Klimek J. Klimek S.: Przedsiębiorczość bez tajem-nic. Wyd. A. Marszałek, Toruń 2010.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt 9P1Z7_W01
- 																					posiada usystematyzowana wiedzę z zakresu modeli e-biznesu, przedsiębiorczości, nowych technologii informacyjnych, zastosowań mediów elektronicznych dla kreowania modeli biznesowych																					
 Weryfikacja: kolokwium w formie testu składającego się z pytań otartych i zamkniętych (test jedno- i wielokrotnego wyboru)
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 9P1Z7_W02
- 																					zna zasady przygotowania projektów  i opracowań nowych modeli e-biznesu z wykorzystaniem narzędzi wirtualizacji i technologii informacyjnych;																					
 Weryfikacja: kolokwium w formie testu składającego się z pytań otartych i zamkniętych (test jedno- i wielokrotnego wyboru)
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 9P1Z7_W03
- 														kolokwium w formie testu składającego się z pytań otartych i zamkniętych (test jedno- i wielokrotnego wyboru)														
 Weryfikacja: ocena biznes planu przedsięwzięcia
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt 9P1Z7_U01
- 							potrafi zaprojektować (opracować business plan) nowy model e-biznesu							
 Weryfikacja: ocena business planu/projektu e-biznesu
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 9P1Z7_U02
- 							potrafi dokonać analizy rynkowej nowego modelu e-biznesu							
 Weryfikacja: ocena projektu e-biznesu (biznes planu)
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 9P1Z7_U03
- 							potrafi wykazać możliwości wdrożenia nowego modelu e-biznesu							
 Weryfikacja: ocena projektu e-biznesu (biznes planu)
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt 9P1Z7_K03
- 														potrafi wykonywać terminowo i zgodnie z przydziałem zadań prace projektowe														
 Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 9P1Z7_K02
- 														potrafi wzbudzać zaufanie i tworzyć kulturę zaufania i lojalności wśród członków zespołu projektowego														
 Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 9P1Z7_K01
- 							potrafi pracować w zespole, respektować zasady podziału zadań							
 Weryfikacja: Wpisz opis
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe: