- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy e-biznesu
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Artur Gąsiorkiewicz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Z3 - Informatyka gospodarcza
- Kod przedmiotu:
- 1P1Z3
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS):
12h (ćwiczenia) + 20h (przygotowanie do ćwiczeń, praca z literaturą) + 33h (realizacja projektu) + 5h (przygotowanie eseju) + 5h (konsultacje i/lub e-konsultacje)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,7 ECTS:
12h (ćwiczenia) + 5h (konsultacje i/lub e-konsultacje) = 17h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS:
12h (ćwiczenia) + 33h (realizacja projektu) + 5h (konsultacje i/lub e-konsultacje) = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia180h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu podstaw biznesu i podstaw zarządzania. Umiejętność obsługi komputera, posługiwania się pocztą elektroniczną oraz edytorem tekstu. Kompetencje w zakresie samodzielnej pracy z literaturą oraz instrukcją szkoleniową.
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania przedsięwzięciem e-biznesu,
- potrafił przygotować projekt przedsięwzięcia e-biznesu i zaproponować dla niego właściwe rozwiązania technologiczne,
- potrafił kierować lub współuczestniczyć w pracach zespołu przygotowującego i wdrażającego projekty przedsięwzięć e-biznesu.
- Treści kształcenia:
- Ćwiczenia: 1) Ewolucja definicji e-biznesu. 2) Krajowy i światowy rynek e-biznesu. 3) „Monetyzacja” w projektach e-biznesu. 4) Projektowanie przedsięwzięcia e-biznesowego – analiza uwarunkowań rynkowych i konkurencji. 5) Projektowanie przedsięwzięcia e-biznesowego – model biznesowy. 6) Projektowanie przedsięwzięcia e-biznesowego – dobór technologii. 7) Projektowanie przedsięwzięcia e-biznesowego – metodyka realizacji projektów internetowych. 8) Projektowanie przed-sięwzięcia e-biznesowego – marketing internetowy. 9) Projektowanie przedsięwzięcia e-biznesowego – utrzymanie, zarządzanie ryzykiem, rozwój. 10) Prawne aspekty e-biznesu.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: ocena poprawności wykonania ćwiczeń realizowanych w trakcie zajęć, bieżące omawianie wyników ćwiczeń. Ocena sumatywna: esej na uzgodniony temat – ocena w zakresie 2-5 oraz zadanie projektowe (case) realizowane w grupach – ocena w zakresie 2-5. Wymagane jest uzyskanie oceny >=3 z obu elementów zaliczenia. Ocena z ćwiczeń obliczana jest zgodnie z formułą 0,5 x ocena eseju + 0,5 x ocena zadania projektowego.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Battelle J.: Szukaj – Jak Google i konkurencja wywołali bizne-sową i kulturową rewolucję. Wydawnictwo Naukowe PWN, War-szawa 2006 r. [2] Chmielarz W.: Systemy biznesu elektronicznego. Wydawnictwo Difin, Warszawa 2007 r. [3] Gąsiorkiewicz A.: Marketing internetowy [w] Zawiła-Niedźwiecki J., Rostek K., Gąsiorkiewicz A. (red.): Informatyka gospodarcza. Tom 4., Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010 r. [4] Kasperski M., Boguska-Torbicz A.: Projektowanie stron WWW – Użyteczność w praktyce. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2008 r. [5] Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I.: Marketing 3.0. Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2010 r. [6] Szpringer W.: Innowacyjne modele e-biznesu. Wydawnictwo Difin, Warszawa 2012 r.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 1P1Z3_W01
- ma uporządkowaną wiedzę z zakresu z zakresu organizacji i zarządzania przedsięwzięciem e-biznesu
Weryfikacja: ocena eseju, realizacja zadania projektowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 1P1Z3_U01
- potrafi przygotować projekt przedsięwzięcia e-biznesu i za-proponować dla niego właściwe rozwiązania technologicz-ne
Weryfikacja: ocena poprawności wykonania ćwiczeń realizowanych w trakcie zajęć, realizacja zadania projektowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 1P1Z3_K01
- potrafi kierować lub współuczestniczyć w pracach zespołu przygotowującego i wdrażającego projekty przedsięwzięć e-biznesu
Weryfikacja: realizacja zadania projektowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: