Nazwa przedmiotu:
Ocena ryzyka transferu wiedzy i technologii
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Tadeusz Kubik
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Z1 - Transfer wiedzy i technologii
Kod przedmiotu:
4P2Z1
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS): 20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 35h (studia literaturowe) + 20h (przygotowanie projektu) + 1h (konsultacje)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS: 20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) = 21h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,8 ECTS: 20h (przygotowanie projektu)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia300h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie prognozowania rozwoju technologii oraz analiz strategicznych. Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie. Potrafi wykorzystywać właściwe metody, techniki i narzędzia do rozwiązywania zagadnień teoretycznych i praktycznych. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz rozumie, że w transferze wiedzy i technologii wiedza i umiejętności szybko stają się przestarzałe. Potrafi przekazać informację analityczne i interpretacje rozwiązań projekto-wych w sposób powszechnie zrozumiały.
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę w zakresie transferu wiedzy i technologii, form organizacyjnych transferu, oceny ryzyka transferu wiedzy i technologii, - posiadał uporządkowaną wiedzę w zakresie transferu wiedzy i technologii, analiz strategicznych w transferze technologii, - potrafił wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu transferu wiedzy i technologii do rozumienia podstaw teoretycznych, - potrafił wykorzystać nabytą wiedzę do transferu wiedzy i technologii z uwzględnieniem poziomu międzynarodowego oraz między i wewnątrz organizacji gospodarczych, - rozumiał, że w transferze wiedzy i technologii wiedza i umiejętności szybko stają się przestarzałe. - znał przykłady i rozumiał przyczyny wadliwie działających systemów transferu wiedzy i technologii.
Treści kształcenia:
Wykonywanie (w ramach pracy własnej) indywidualnego raportu z analizy przedsięwzięcia w zakresie transferu wiedzy i technologii (przy konsultacyjnym wsparciu prowadzącego) – uzgodnionego w obszarze: tematu-rodzaju przedsięwzięcia, zakresu analizy, formy raportu z analizy.
Metody oceny:
Ocena formatywna – na zajęciach jest dyskutowany i weryfikowany postęp realizacji projektu biznes planu. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektu biznes planu, terminowość wykonania, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zaliczającej. Ocena końcowa z przedmiotu w zakresie od 2 (niedostateczny) do 5 (bardzo dobry), do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzyskanie oceny 3 (dostateczny).
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Chong Y.Y., Brown E.M.: Zarządzanie ryzykiem projektu. Oficyna Ekonomiczna, Kraków2001. [2] Grucza B., Ogonek K., Trocki M.: Zarządzanie projektami. PWE, Warszawa 2009.[3] Lock D.: Podstawy zarządzania projektami. PWE, Warszawa 2009. [4] Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. Warszawa, MT Biznes, 2006. [5] Praca zbiorowa pod redakcją R. Borowieckiego i M. Romanowskiej: System informacji strategicznej, wywiad gospodarczy a konkurencyjność przedsiębiorstwa. Centrum Doradztwa i Informacji DIFIN Sp. z o.o., Warszawa 2001.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 4P2Z1_W01
ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie planowania strategicznego w zarządzaniu innowacjami, w rozwoju innowacyjnego przedsiębiorstwa
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej raportu z analizy przedsięwzięcia w zakresie transferu wiedzy i technologii
Powiązane efekty kierunkowe: W_2Z1
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W03, S2A_W04, S2A_W07, S2A_W10
Efekt 4P2Z1_W02
ma uporządkowaną wiedzę w zakresie projektowania strategii rozwoju innowacyjnego przedsiębiorstwa
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat struktury raportu z analizy przedsięwzięcia w zakresie transferu wiedzy i technologii
Powiązane efekty kierunkowe: W_2Z1
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W03, S2A_W04, S2A_W07, S2A_W10
Efekt 4P2Z1_W03
ma uporządkowaną wiedzę w zakresie procedur analitycznych i interpretacji rozwiązań projektowych w sposób powszechnie zrozumiały
Weryfikacja: oceniana jest wartość merytoryczna raportu z analizy przedsięwzięcia w zakresie transferu wiedzy i technologii, terminowość wykonania raportu
Powiązane efekty kierunkowe: W_2Z1
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W03, S2A_W04, S2A_W07, S2A_W10

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 4P2Z1_U01
potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę z zarządzania innowacjami do opisu procesów zarządzania i budowy modeli oraz realizacji raportu z analizy przedsięwzięcia w zakresie transferu wiedzy i technologii
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej raportu z analizy przedsięwzięcia w zakresie transferu wiedzy i technologii, redakcji raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: U_2Z1
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U02, S2A_U06, S2A_U07

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 4P2Z1_K01
potrafi wykazać się skutecznością w realizacji raportu z analizy przedsięwzięcia w zakresie transferu wiedzy i technologii, interpretacji rozwiązań projektowych w sposób powszechnie zrozumiały
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat sposobu realizacji raportu z analizy przedsięwzięcia w zakresie transferu wiedzy i technologii
Powiązane efekty kierunkowe: K_2Z1
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K01, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07