- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie projektami BR w IT
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Tadeusz Grzeszczyk
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Z3 - Gospodarka cyfrowa
- Kod przedmiotu:
- 8P2Z3
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS):
20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) + 13h (zapoznanie się ze wskazaną literaturą przedmiotu) + 15h (samodzielne wyszukiwanie treści oraz analiza i selekcja materiału w internetowych serwisach tematycznych i portalach branżowych) + 18h (wykonanie ćwiczeń projektowych) + 8h (przygotowanie do zaliczenia przedmiotu)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS:
20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,1 ECTS:
20h (ćwiczenia) + 15h (samodzielne wyszukiwanie treści oraz analiza i selekcja materiału w internetowych serwisach tematycznych i portalach branżowych) + 18h (wykonanie ćwiczeń projektowych) = 53h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu podstaw zarządzania projektami, umiejętności pracy z oprogramowaniem biurowym.
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem zajęć jest przekazanie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie zarządzania projektem badawczo – rozwojowym współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej. Omówione zostaną: zasady finansowania działalności badawczo – rozwojowej z funduszy strukturalnych, techniki przygotowania wniosku aplikacyjnego, studium wykonalności przedsięwzięcia, a także montaż finansowy projektu. Student nabędzie umiejętności praktycznego przygotowania dokumentacji niezbędnej do aplikowania o środki Unii Europejskiej, umiejętności zarządzania projektem badawczo - rozwojowym oraz kompetencje w zakresie pracy zespołowej.
- Treści kształcenia:
- 1) Definiowanie celu i uzasadnienia projektu. 2) Innowacyjność projektu. 3) Określenie wzrostu potencjału własnego przedsiębiorcy. 4) Harmonogram prac z podziałem na etapy i zadania projektowe. 5) Identyfikacja zasobów technicznych wnioskodawcy do realizacji projektu. 6) Zasoby ludzkie i doświadczenie wnioskodawcy. 7) Budżet projektu. 8) Opracowanie planu marketingowego przedsięwzięcia. 9) Dystrybucja i promocja. 10) Strategia marki produktu.
Równoległe przygotowanie projektu zespołowego (2 osoby w zespole, przy konsultacyjnym wsparciu prowadzącego). Prezentacja i dyskusja wyników prac projektowych. Opracowanie i weryfikacja raportu końcowego.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: na zajęciach sprawdzane jest wykonanie zadań i ćwiczeń projektowych; poszczególne elementy projektu są systematycznie omawiane i weryfikowane przez prowadzącego; istnieje możliwość poprawy projektu.
Ocena sumatywna: oceniany jest poziom merytoryczny poszczegól-nych ćwiczeń projektowych, terminowość wykonania prac, redakcja raportu końcowego oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5.
Ocena końcowa z przedmiotu: do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Komercjalizacja B + R dla praktyków 2013. Wyd.: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Warszawa 2013. [2] Wójcik P.: Zamówienia publiczne na usługi w zakresie badań naukowych. Wolter Kluwer Polska, Warszawa 2012.
- Witryna www przedmiotu:
- www.eLecturer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 8P2Z3_W01
- ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie możliwości finansowania badań naukowych ze środków Unii Europejskiej.
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 8P2Z3_W02
- ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie metod i technik zarządzania projektami badawczo – rozwojowymi
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 8P2Z3_W03
- poznał techniki przygotowania wniosku aplikacyjnego, studium wykonalności projektu, a także strukturę budżetu i klasyfikacje kosztów
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 8P2Z3_U01
- potrafi uzasadnić celowość dofinansowania przedsięwzięcia z funduszy Unii Europejskiej
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 8P2Z3_U02
- potrafi opracować studium wykonalności projektu dofinansowanego z funduszy Unii Europejskiej
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 8P2Z3_U03
- potrafi kierować pracami interdyscyplinarnego zespołu projektowego
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 8P2Z3_K01
- studnt rozumie celowość wsparcia innowacyjnych projektów badawczo – rozwojowych z funduszy Unii Europejskiej
Weryfikacja: ocena aktywności na zajęciach, pracy w zespole i sposobu realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 8P2Z3_K02
- potrafi określić wpływ funduszy strukturalnych na rozwój krajowej przedsiębiorczości
Weryfikacja: ocena aktywności na zajęciach, pracy w zespole i sposobu realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 8P2Z3_K03
- ma doświadczenie w pracy zespołowej, aktywnie uczestniczy w przygotowaniu wniosku aplikacyjnego oraz studium wykonalności przedsięwzięcia
Weryfikacja: ocena aktywności na zajęciach, pracy w zespole i sposobu realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: