- Nazwa przedmiotu:
- Projektowanie systemów transportu i spedycji
- Koordynator przedmiotu:
- prof. nzw. dr hab. inż.  Waldemar Izdebski
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Z2 - Systemy produkcyjne i logistyczne
- Kod przedmiotu:
- 6P2Z2
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- -
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- -
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia180h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Wiedza w zakresie organizacji systemów produkcyjnych oraz podstawowych koncepcji i metod zarządzania produkcją.
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia) 
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał uporządkowaną wiedzę z zakresu analizy, oceny oraz tworzenia programów poprawy produktywności w przedsiębiorstwie w oparciu o koncepcje, metody i techniki wykorzystywane w zarządzaniu , 
- potrafił pozyskiwać informacje na temat produktywności, analizować je i wykorzystywać wiedzę zdobytą w toku studiów do wskazania sposobów poprawy produktywności systemów produkcyjnych
- rozumiał przyczyny niskiej produktywności systemów produkcyjnych, które prowadzą do poważnych strat finansowych i społecznych
- Treści kształcenia:
- 1) Pojęcie produktywności. Znaczenie produktywności. Międzynarodowy kontekst produktywności. 2) Czynniki wpływające na produktywność. 3) Ocena produktywności. Mierniki produktywności. Benchmarking. Projekt 1. Opracować statystykę produktywności dla wybranego zagadnienia.4) System oceny produktywności w przedsiębiorstwie Mierniki produktywności dla stanowisk pracy i komórek I stopnia. Projekt 2. Opracować mierniki produktywności dla wybranego stanowiska. 
5) Kaizen- podstawowa koncepcja poprawy produktywności. Organizacja poprawy produktywności w przedsiębiorstwie. 6) Programy poprawy produktywności. Koncepcje zarządzania ukierunkowane na poprawę produktywności (Lean Manufacturing, TOC, TQM, TPM, Six Sigma, BPR). Esej na temat związany z problematyką produktywności systemów produkcyjnych. 7) Metody i techniki wykorzystywane dla poprawy produktywności. Ćwiczenie 1. Diagram Ishikawy. 8) Metody i techniki wykorzystywane dla poprawy produktywności - cd. Ćwiczenie 2. Diagram Pareto. 9) Metody i techniki wykorzystywane dla poprawy produktyw-ności - cd. Ćwiczenie 3. Diagram Konfliktu. 10) Omówienie prac zali-czeniowych i zaliczenie przedmiotu.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć oraz interaktywna forma prowadzenia zajęć audytoryjnych.
Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna, terminowość wykonania oraz redakcja projektów i eseju, a ponadto wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym.
Przedmiot jest zaliczony jeśli projekty oraz esej są zaliczone na ocenę co najmniej 3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1) Pojęcie produktywności. Znaczenie produktywności. Międzynarodowy kontekst produktywności. 2) Czynniki wpływające na produktywność. 3) Ocena produktywności. Mierniki produktywności. Benchmarking. Projekt 1. Opracować statystykę produktywności dla wybranego zagadnienia.4) System oceny produktywności w przedsiębiorstwie Mierniki produktywności dla stanowisk pracy i komórek I stopnia. Projekt 2. Opracować mierniki produktywności dla wybranego stanowiska. 
5) Kaizen- podstawowa koncepcja poprawy produktywności. Organizacja poprawy produktywności w przedsiębiorstwie. 6) Programy poprawy produktywności. Koncepcje zarządzania ukierunkowane na poprawę produktywności (Lean Manufacturing, TOC, TQM, TPM, Six Sigma, BPR). Esej na temat związany z problematyką produktywności systemów produkcyjnych. 7) Metody i techniki wykorzystywane dla poprawy produktywności. Ćwiczenie 1. Diagram Ishikawy. 8) Metody i techniki wykorzystywane dla poprawy produktywności - cd. Ćwiczenie 2. Diagram Pareto. 9) Metody i techniki wykorzystywane dla poprawy produktyw-ności - cd. Ćwiczenie 3. Diagram Konfliktu. 10) Omówienie prac zali-czeniowych i zaliczenie przedmiotu.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt 6P2Z2_W01 
- 							ma elementarną wiedze z zakresy: procesów transportowo-spedycyjnych.							
 Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        W_2Z2
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        S2A_W06, S2A_W07, S2A_W08
- Efekt 6P2Z2_W02
- 				posiada uporządkowana wiedzę z zakresu rynku, podaży i popytu, cen oraz form usług transportowych										
 Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        W_2Z2
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        S2A_W06, S2A_W07, S2A_W08
- Efekt 6P2Z2_W03
- 				posiada szczegółową wiedze z zakresu: projektowania procesów transportu i spedycji, wyznaczania kosztów i analizy ekonomicznej procesów  transportu i spedycji .										
 Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        W_2Z2
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        S2A_W06, S2A_W07, S2A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt 6P2Z2_U01
- 				posiada szczegółowe umiejętności z zakresu: projektowania systemów transportu i spedycji										
 Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        U_2Z2
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        S2A_U02, S2A_U06, S2A_U07
- Efekt 6P2Z2_ U02
- 				potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę korzystając z różnych źródeł z zakresu  projektowania systemów transportu i spedycji do celów praktycznych										
 Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        U_2Z2
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        S2A_U02, S2A_U06, S2A_U07
- Efekt 6P2Z2_U03
- 				potrafi zastosować wiedzę teoretyczna z zakresu projektowania systemów transportu i spedycji do celów praktycznych										
 Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        U_2Z2
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        S2A_U02, S2A_U06, S2A_U07
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt 6P2Z2_K01
- 				ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie konieczność dalszego doskonalenia się zawodowego i rozwoju osobistego										
 Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_2Z2
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        S2A_K04, S2A_K06
- Efekt 6P2Z2_K02
- 						ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania z zakresu projektowania systemów transportu i spedycji								
 Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu i praca w grupach podczas wykonywania prac ćwiczeniowych
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_2Z2
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        S2A_K04, S2A_K06
- Efekt 6P2Z2_K03
- 					rozumie ograniczenia: wynikające z aktualnego poziomu rozwoju procesów logistycznych, wynikające z możliwości rozwoju systemów transportu i spedycji									
 Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_2Z2
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        S2A_K04, S2A_K06