- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie talentami
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Edyta Malicka
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Z7 - Przedsiębiorstwo na rynkach międzynarodowych
- Kod przedmiotu:
- 5P2Z7
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ETS):
12h (ćwiczenia)+ 1h (konsultacje) + 8x1h (przygotowanie do ćwi-czeń) + 8x3h (opracowanie projektu w 8 etapach projektowania) + 20 godzin (opracowanie całościowe projektu) + 10h (analiza literatury)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,5 ECTS:
12h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 13h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,6 ECTS:
12h (ćwiczenia) + 8x1h (przygotowanie do ćwiczeń) + 8x3h (opracowanie projektu w 8 etapach projektowania) + 20h (opracowanie całościowe projektu) = 64h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia180h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza podstawowa z zarządzania i zarządzania personelem
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu zarządzania talentami na temat podejść, planowania i wdrażania strategii oraz stosowania narzędzi,
- potrafił opracować strategie zarządzania talentami oraz tworzyć narzędzia do oceny potencjału pracowników,
- potrafił realizować zadania projektowe dotyczące opracowania strategii zarządzania talentami w ramach pracy zespołowej.
- Treści kształcenia:
- Wykonanie na zajęciach przygotowanych ćwiczeń, obejmujących następujące zagadnienia: 1) Wybór podejść do zarządzania talentami w oparciu o potrzeby biznesowe przedsiębiorstwa. Strategie zarządzania talentami. 2) Definiowanie talentu i określanie puli talentów w organizacji. Nadwyżka i niedobór talentów. 3) Pozyskiwanie i rozwój talentów. 4) Zatrzymywanie i wykorzystanie talentów. Planowanie sukcesji. 5) Etapy dojrzałości praktyk w zakresie zarządzania talentami. Audyt zarządzania talentami. 6) Proces zarządzania talentami. Interesariusze procesu. 7) Narzędzia do planowanie zapotrzebowania na talenty i analizy kompetencji. 8) Działania rozwojowe. 9) Indywidualne ścieżki kariery.10) Ocena i doskonalenie strategii zarządzania talentami.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: ocena poprawności wykonania ćwiczeń, elementy ćwiczeń są weryfikowane i omawiane na zajęciach, z możliwością poprawienia poszczególnych ćwiczeń. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektu, termi-nowość wykonania prac, redakcja opracowania projektu oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym. Ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5; do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Matthews J.J., Megginson D., Surtees M.: Rozwój zasobów ludzkich, Wydawnictwo HELION 2008. [2] Cannon J.A., Mc Gee R.: Zarządzanie talentami i planowanie ścieżek karier. Zestaw narzędzi, Wolters Kluwer 2012. [3] Sonnenfeld J., Ward A.: Powrót do kariery. Jak wielcy liderzy naprawiają złamane kariery? MT Bizness 2007.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 5P2Z7_W01
- posiada wiedzę dotyczącą zarządzania talentami, jej znaczenia w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem i budowaniu przewagi konkurencyjnej
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń, ocena projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 5P2Z7_W02
- posiada wiedzę na temat identyfikacji pracowników o wysokim potencjale rozwojowym, z uwzględnieniem zróżnicowanej siły roboczej, sposobach ich angażowania w strategię rozwoju przedsiębiorstwa i planowania sukcesji
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń, ocena projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 5P2Z7_W03
- posiada wiedzę dotyczącą planowania, pozyskiwania i rozwoju talentów
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń, ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 5P2Z7_U01
- potrafi przeprowadzić identyfikację talentów w organizacji, analizę kompetencji i ocenę potencjału rozwojowego pracownika oraz jego znaczenia w realizacji strategii organizacji
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń, ocena projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 5P2Z7_U02
- potrafi określić niedobory i nadwyżki kompetencyjne, opracować plan pokrycia zapotrzebowania na pracowników i redukcji nadwyżki kompetencyjnej oraz opracować strategię zarządzania talentami
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń, ocena projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 5P2Z7_U03
- potrafi opracować działania rozwojowe i tworzyć indywidualne ścieżki kariery
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń, ocena projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 5P2Z7_K01
- rozumie procesy zarządzania przedsiębiorstwem i wyciąga wnioski dla usprawnienia zarządzania zasobami ludzkimi z wykorzystaniem zarządzania talentami
Weryfikacja: weryfikacja na zajęciach podczas wykonania ćwiczeń, ocena znajomości merytorycznej projektu w trakcie rozmowy zaliczeniowej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 5P2Z7_K02
- potrafi prezentować i uzasadniać podjęte działania i propozycje strategii dotyczącej zarządzania talentami
Weryfikacja: weryfikacja na zajęciach podczas wykonania ćwiczeń, ocena znajomości merytorycznej projektu w trakcie rozmowy zaliczeniowej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 5P2Z7_K03
- potrafi pracować w zespole w zakresie opracowania strategii zarządzania talentami
Weryfikacja: weryfikacja współpracy na zajęciach podczas wykonania ćwiczeń, ocena znajomości merytorycznej projektu w trakcie rozmowy zaliczeniowej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: