- Nazwa przedmiotu:
- Strategie przedsiębiorstw w dobie globalizacji
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. Grażyna Gierszewska
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Z7 - Przedsiębiorstwo na rynkach międzynarodowych
- Kod przedmiotu:
- 6P2Z7
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS):
12h (zajęcia) + 18h (6x3h - opracowanie projektu) + 28h (studia literaturowe) + 15h (przygotowanie do zaliczenia) + 2h (konsultacje)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,6 ECTS:
12h (zajęcia) + 2h (konsultacje) = 14h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,9 ECTS:
18h (6x3h - opracowanie projektu) + 4h (przygotowanie do zaliczenia części projektowej) = 22h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia180h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- wiedza z przedmiotu podstawy zarządzania, podstawy biznesu i zarządzania strategicznego
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu globalizacji działalności przedsiębiorstw,
- potrafił dokonywanie analiz i projektów strategii ekspansji przedsiębiorstw,
- potrafił przygotować i wdrożyć nowatorskie projekty ekspansji dla różnorodnych przedsiębiorstw.
- Treści kształcenia:
- 1) Struktura przedmiotu, podstawowa terminologia istota globalizacji. 2) Tendencje globalizacyjne przedsiębiorstw. 3) Przesłanki międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw. 4) Wybór kierunków zagranicznej ekspansji i segmentów nabywców. 5) Strategie międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw. 6) Formy wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. 7) Formy wejście przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. 8) Lokalne przedsiębiorstwa na rynkach globalnych
- Metody oceny:
- Forma pisemna, pytania otwarte, weryfikacja prac projektowych
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Oczkowska R.: Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Wyd. Difin, 2013. [2] Caputa W., Szwajca D. (red): Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji. CeDeWu, Warszawa 2010. [3] Bąkiewicz A., Żuławska U. (red): Rozwój w dobie globalizacji. PWE, Warszawa 2010. [4] Sitko-Lutek A. (red. nauk.): Polskie firmy wobec globalizacji. Luka kompetencyjna. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 6P2Z7_W01
- zna kluczowe koncepcje teorii przedsiębiorstwa odnośnie do powstawania, funkcjonowania, przekształcania i rozwoju organizacji gospodarczych; obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa i relacji między nimi
Weryfikacja: pytania otwarte, forma pisemna
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 6P2Z7_U01
- potrafi zastosować analizy przypadków formułowania i wdrażania strategii organizacji firm polskich i zagranicznych, o zasięgu globalnym i w małych przedsiębiorstwach działających na lokalnych rynkach
Weryfikacja: weryfikacja prac projektowych i ich obrona
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 6P2Z7_K01
- rozumienia procesów społecznych i ekonomicznych zachodzących we współczesnej organizacji;
wyciąga wnioski dla usprawnienia systemu zarządzania i
Weryfikacja: ocena znajomości merytorycznej projektu podczas rozmowy zaliczeniowej dla oceny współpracy nad projektem
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: