Nazwa przedmiotu:
Marketing sportu
Koordynator przedmiotu:
doc. dr Naruniec Alina
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A22_MS
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Forma nakładu pracy studenta : (udział w zajęciach, aktywność, przygotowanie sprawozdania, itp.); Obciążenie studenta [h]; studia stacjonarne Udział w ćwiczeniach 30h Praca własna: przygotowanie do zajęć 15h czytanie wskazanej literatury 15h napisanie referatu / eseju 15h Sumaryczne obciążenie pracą studenta 75
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
3
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
do uzupełnienia
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wymagania wstępne : znajomość podstawowej problematyki ekonomicznej i marketingowej Związki korelacyjne: Przedmiot koreluje z przedmiotami: podstawy zarządzania, ekonomia sportu, marketing.
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Zdobycie wiedzy nt. zmian zachodzących we współczesnym sporcie, funkcjonowania rynku sportu w Polsce i na świecie.
Treści kształcenia:
Wykłady (tematy oraz zagadnienia) Liczba godzin 1. Rozwój współczesnego sportu i jego uwarunkowania : profesjonalizacja, komercjalizacja, globalizacja 2 2. Istota organizacji i zarządzania – wprowadzenie. 2 3. Rynek sportu – charakterystyka. 2 4. Marketing sportu – istota i uwarunkowania. 2 5. Produkty sportu. Infrastruktura sportu, produkty klubowe, merchandising, marka organizacji sportowych, strategie marki. 2 6. Promocja organizacji sportowych. Charakterystyka i zakres działań. 2 7. Technologie mobilne w marketingu organizacji sportowych. 2 8. Sponsoring sportu, charakterystyka uwarunkowania, oferta sponsoringu, przykłady. 4 9. E-komunikacja marketingowa w organizacji sportowej 2 10. Prezentacje, referaty, czytanie i omawianie studium przypadku 10
Metody oceny:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie co najmniej 51% z kolokwium, w formie pytań otwartych oraz przygotowanie pracy o tematyce związanej z zajęciami, teoretycznej lub empirycznej. Dodatkowo oceniana również będzie praca na zajęciach w formie punktów za aktywność. Ocena za przedmiot Ocena Student, który zaliczył przedmiot (moduł) wie / umie / potrafi: 3.0 student uzyskał co najmniej 51% punktów z na poziomie zadowalającym 3.5 posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje takie jak na ocenę 3, jednak umie operować wiedzą o większym zakresie szczegółowości; uzyskał co najmniej 60% punktów 4.0 student posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje takie jak na ocenę 3,5 a ponadto uzyskał co najmniej 70% punktów na poziomie zadowalającym 4.5 posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje takie, jak na ocenę 4,0, a ponadto uzyskał co najmniej 80% punktów na poziomie zadowalającym 5.0 student posiada pełny zakres wiedzy, umiejętności i kompetencji wymienionych jako treści programowe; a ponadto uzyskał co najmniej 90% punktów na poziomie zadowalającym.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. A. Sznajder, Marketing Sportu, Wydanie III zmienione, PWE, Warszawa 2015 2. Zarządzanie polskim sportem w gospodarce rynkowej, B. Sojkin, Z. Waśkowski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011 Literatura uzupełniająca: 3. A. Sznajder, Technologie mobilne w marketingu, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2014 4. Przedsiębiorczość w sporcie, Zasady i praktyka, red. M. Bednarczyk, K. Nessel, CeDeWu, Wydanie I, warszawa 2016 5. M. Carson, Menedżerowie Jak myślą i pracują wielcy stratedzy piłki nożnej, Dom wydawniczy Rebis, Poznań 2014 6. Raporty, Artykuły prasowe, studium przypadku
Witryna www przedmiotu:
do uzupełnienia
Uwagi:
do uzupełnienia

Efekty uczenia się