Nazwa przedmiotu:
E-biznes
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Zbigniew Kleniewski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Ekonomia
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
PS 6
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
30 h - wykłady i ćwiczenia; 10 h - przygotowanie się do zajęć w tym zapoznanie z literaturą; 15 h - przygotowanie do egzaminu; 12 h - przygotowanie do zaliczenia; 6 h - konsultacje; 2 h - inne
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,2 ECTS – wykłady i ćwiczenia; 0,24 ECTS – konsultacje, 0,08 ECTS – inne
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,68 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
Wykład min.15, ćwiczenia 24-30
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z: - podstawowymi zagadnieniami e-biznesu oraz specyfiką działalności gospodarczej w środowisku internetowym - narzędziami do prowadzenia i promocji firmy w Internecie - aspektami prawnymi e-biznesu.
Treści kształcenia:
Wykłady: 1. Specyfika biznesu w Internecie 2. Sklepy internetowe 3. Platformy aukcyjne 4. Efektywność sprzedaży 5. Usługi online 6. Podstawy marketingu internetowego 7. Technologie mobilne w e-biznesie 8. Zasady komunikacji e-biznesowej 9. Systemy płatności w Internecie 10. Podstawy prawne e-biznesu 11. Bezpieczeństwo w systemach gospodarki elektronicznej Ćwiczenia: 1. Modele e-biznesu 2. Przetwarzanie w chmurze 3. Sklepy internetowe 4. Analiza konkurencji 5. Marketing w Internecie 6. Systemy zarządzania treścią
Metody oceny:
Na ocenę końcową składają się ocena z zaliczonych ćwiczeń 40% oraz ocena z egzaminu 60%. Ćwiczenia oceniane są na podstawie obecności na ćwiczeniach oraz wykonanie zadania i opracowanie krótkiego raportu z wykonanego zadania. Egzamin składa się z 2 części: pytań testowych oraz pytania otwartego.
Egzamin:
tak
Literatura:
Praca zbiorowa, Biblia e-biznesu, Helion 2013; Maciej Dutko, E-biznes. Poradnik praktyka. Wydanie II, Helion 2013
Witryna www przedmiotu:
www.knes.pw.plock.pl
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil praktyczny - wiedza

Efekt W07
Zna zagadnienia związane z aspektami prawnymi e-biznesu.
Weryfikacja: Egzamin
Powiązane efekty kierunkowe: K_W07
Powiązane efekty obszarowe: S2P_W04, S2P_W07
Efekt W11
1. Zna podstawowe zagadnienia związane z działalnością przedsiębiorstwa w e-biznesie. 2. Zna podstawowe zasady promocji firmy w Internecie. 3. Zna zagrożenia i bariery funkcjonowania firm w biznesie wirtualnym.
Weryfikacja: Egzamin
Powiązane efekty kierunkowe: K_W11
Powiązane efekty obszarowe: S2P_W11

Profil praktyczny - umiejętności

Efekt U04
1. Nabywa umiejętność zrozumienia mechanizmów rządzących e-biznesem. 2. Umie wskazać modele e-handlu.
Weryfikacja: Zaliczenie ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe: K_U04
Powiązane efekty obszarowe: S2P_U04
Efekt U06
Umie wskazać narzędzia e-marketingu i aplikacje internetowe przydatne w e-biznesie.
Weryfikacja: Zaliczenie ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe: K_U06
Powiązane efekty obszarowe: S2P_U06
Efekt U07
Umie operować podstawowymi terminami z zakresu e-biznesu.
Weryfikacja: Zaliczenie ćwiczń
Powiązane efekty kierunkowe: K_U07
Powiązane efekty obszarowe: S2P_U07

Profil praktyczny - kompetencje społeczne

Efekt K01
Jest świadomy konieczności uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności.
Weryfikacja: Zaliczenie ćwiczeń, aktywność na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: S2P_K01
Efekt K06
Jest świadomy dynamicznych zmian dokonujących się w e-biznesie i konieczności uzupełniania wiedzy i umiejętności.
Weryfikacja: Zaliczenie ćwiczeń, aktywność na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe: K_K06
Powiązane efekty obszarowe: S2P_K01, S2P_K06