Nazwa przedmiotu:
Jednostka w płynnej nowoczesności
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. Marek Maciejczak
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Przedmioty do wyboru
Kod przedmiotu:
HESWY1
Semestr nominalny:
8 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 50 godz. = 2 ECTS: wykład 30 godz., czytanie literatury 10 godz., przygotowanie do sprawdzianu 10 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem 30 godz. = 1 ECTS: wykład 30 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład20h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
bez limitu
Cel przedmiotu:
Wykłady mają zdać sprawę z charakteru czasu i w ten sposób pomóc młodym ludziom w kształtowaniu siebie.
Treści kształcenia:
<ol><li>Marginalizacja indywidualności. <li>Rozmycie odpowiedzialności moralnej za innych na jednostkę. <li>Wolność od zobowiązań. <li>Nieufność w stosunku do innych i dążenie do jednakowości. <li>Utrata ciągłości czasu. <li>Pozorna wolność dla działań jednostki. <li>Nierówność perspektyw ekonomicznych i społecznych. <li>Jednostkowa sieć. <li>Jednostka jako towar rynkowy. <li>Relacje międzyludzkie jako relacje między konsumentami i przedmiotami konsumpcji. <li>Rój konsumentów w miejsce grup społecznych. <li>Chwilowość jako istota wolności. <li>Rezygnacja z wyboru w następstwie nadmiaru informacji. <li>Szczęśliwe życie – nadrzędna wartość. <li>Podsumowanie </ol>
Metody oceny:
Sprawdzian.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Z. Bauman, Szanse etyki w zglobalizowanym świecie, tłum. J. Konieczny, Kraków 2007; <br> [2] T. H. Eriksen, Tyrania chwili. Szybko i wolno płynący czas w erze informacji, tłum. G. Sokół, Warszawa 2003; <br> [3] L. Wittgenstein, Uwagi o religii i etyce, Kraków 1995; <br> [4] P. Wallace, Psychologia Internetu, Poznań 2001; <br> [5]M. Castells, Galaktyka Internetu, Poznań 2003.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt HESWY1W1
.
Weryfikacja: .
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt HESWY1K1
.
Weryfikacja: .
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: