Nazwa przedmiotu:
Remonty i modernizacje budynków
Koordynator przedmiotu:
Mieczysław Kalinowski, mgr inż., Wojciech Terlikowski, dr inż., Ewa Sobczyńska, mgr inż., Kacper Wasilewski, mgr inż.
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Przedmioty do wyboru
Kod przedmiotu:
REMOBU
Semestr nominalny:
9 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 75 godz. = 3 ECTS: wykład 20 godz., ćwiczenia projektowe 10 godz., wykonanie projektu i konsultacje projektu 15 godz., przygotowanie do zaliczenia 15 godz., praca z literaturą 15 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem 31 godz. = 1 ECTS: wykład 20 godz., ćwiczenia projektowe 10 godz., konsultacje projektu 1 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Razem 25 godz. = 1 ECTS: ćwiczenia projektowe 10 godz., wykonanie projektu i konsultacje projektu 15 godz.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład20h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Przedmiot prowadzony jest przy założeniu, że studenci posiadają wiedzę z przedmiotu Budownictwo Ogólne.
Limit liczby studentów:
2 grupy 15-30 osobowe
Cel przedmiotu:
Przygotowanie inżyniera do pracy w zawodzie projektanta-konstruktora w zakresie prac remontowych i modernizacyjnych. Celem przedmiotu jest nauczenie metod oraz praktycznych zasad: <br> - analizy stanu istniejących budynków, z uwzględnieniem oceny stopnia zużycia budynku; <br> - poprawy istniejącego stanu technicznego elementów technicznych budynku; <br> - modernizacji budynków;<br> - bezpieczeństwa realizacji robót remontowych i modernizacji.
Treści kształcenia:
<ol><li>Analiza budynków Czynniki wpływające na proces starzenia, trwałość budynków i elementów budynku w czasie. Ocena stopnia zużycia budynku. Badania i ocena konstrukcji budynku i jakości wbudowanych materiałów. <li>Sposoby poprawy istniejącego stanu technicznego elementów budynku. Wzmacnianie posadowienia. Wzmacnianie i wymiana pionowych elementów konstrukcji: ścian, filarów, słupów. Wzmacnianie i wymiana stropów. Wzmacnianie i wymiana dachów. Likwidacja rys i zabezpieczenie przed rysami. <li>Modernizacja budynków Wpływ projektowanych zmian funkcjonalnych na konstrukcję budynku. Zasady wykonywania otworów w ścianach i stropach budynków. Sposoby wzmacniania elementów konstrukcji w miejscu projektowanych otworów. Zasady projektowania wzmocnień. <li>Zasady bezpiecznej realizacji projektowanych robót remontowych i modernizacyjnych. Kolejność wykonywania robót. Tymczasowe zabezpieczenia konstrukcji. Materiały, narzędzia i sprzęt do wykonywania robót. Warunki BHP przy wykonywaniu robót.</ol>
Metody oceny:
Wykonanie zadanych ćwiczeń projektowych.
Egzamin:
nie
Literatura:
Skrypty , publikacje:<br> [1] Poradnik – Remonty i modernizacja budynków. Wyd. Arkady 1987r;<br> [2] E. Masłowski, D. Spiżewska: Wzmacnianie konstrukcji budowlanych. Wyd. Arkady 2000r;<br> [3] Wł. Lenkiewicz: Naprawy i modernizacja obiektów budowlanych. Oficyna Wydawnicza PW 1998r.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt REMOBUW1
Wiedza dotycząca metod oraz praktycznych zasad: <li>analizy stanu istniejących budynków, z uwzględnieniem oceny stopnia zużycia budynku; <li>poprawy istniejącego stanu technicznego elementów technicznych budynku; <li>modernizacji budynków; <li>bezpieczeństwa realizacji robót remontowych i modernizacji
Weryfikacja: Obecność na zajęciach oraz wykonanie zadanych ćwiczeń projektowych.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W05, K1_W20, K1_W24
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W06, T1A_W04, T1A_W05

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt REMOBUU1
Umiejętność analiza stanu istniejącego budynku oraz określenie stanu zużycia budynku. Umiejętność doboru techniki i technologii oraz wykonanie projektu wzmocnienia elementów konstrukcyjnych budynków.
Weryfikacja: Obecność na zajęciach oraz wykonanie zadanych ćwiczeń projektowych.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_U06, K1_U20, K1_U02
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U15, T1A_U16, T1A_U08, T1A_U13

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt REMOBUK1
Potrafi pracować samodzielnie i współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem, określać priorytety służące realizacji zadań. Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę. Ma świadomość wartości przedsiębiorczości w działaniach i myśleniu inżynierskim.
Weryfikacja: Obecność na zajęciach oraz wykonanie zadanych ćwiczeń projektowych.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_K01, K1_K03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K01, T1A_K05, T1A_K06