Nazwa przedmiotu:
Mosty betonowe II
Koordynator przedmiotu:
Wojciech Radomski, Prof. zw. dr hab. inż.
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Mosty i Budowle Podziemne
Kod przedmiotu:
MOBET2
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem nakład pracy studenta - 85 h = 3 ECTS: 1. Obecność na wykładach - 24 h 2. Obecność na zajęciach projektowych - 24 h 3. Przygotowanie do zajęć projektowych - 6 h 4. Zapoznanie się ze wskazaną literaturą - 6 h 5. Wykonanie projektu - 15 h 6. Przygotowanie do egzaminu i obecność na egzaminie - 10 h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem nakład pracy studenta - 48h = 2 ECTS: 1. Obecność na wykładach - 24 h 2. Obecność na zajęciach projektowych - 24 h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Razem nakład pracy studenta - 45 h = 2 ECTS: 1. Obecność na zajęciach projektowych - 24 h 2. Przygotowanie do zajęć projektowych - 6 h 3. Wykonanie projektu - 15 h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład24h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt24h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Tytuł inżyniera.
Limit liczby studentów:
Brak
Cel przedmiotu:
Zdobycie wiedzy o projektowaniu i wykonawstwie betonowych obiektów mostowych – kształtowaniu, analizie statyczno-wytrzymałościowej, metodach budowy oraz wyposażeniu i eksploatacji. Rozwijanie umiejętności projektowania mostów.
Treści kształcenia:
Wykłady:<ol><li> Klasyfikacja mostów betonowych wg kryteriów: materiału i ustroju konstrukcyjnego oraz podstawowej technologii wykonania (konstrukcje monolityczne, prefabrykowane i zespolone „beton-beton”). <li> Kształtowanie pomostów płytowych, belkowych i skrzynkowych, monolitycznych i prefabrykowanych. <li> Metody budowy mostów betonowych . <li> Metody analizy statycznej – stany montażowe i eksploatacyjny. <li> Beton sprężony w mostownictwie – analiza obliczeniowa konstrukcji i strefy zakotwień cięgien. <li> Metody sprężania – konstrukcje kablobetonowe i strunobetonowe. <li> Mosty belkowe, płytowe, ramownicowe i łukowe – kształtowanie i analiza. <li> Prefabrykacja w mostownictwie betonowym. <li> Konstrukcje zespolone typu „beton-beton” – kształtowanie i analiza obliczeniowa. <li> Łożyska i elementy wyposażenia mostów betonowych.</ol> Ćwiczenia: Projekt budowlany mostu z betonu uzbrojonego (żelbetu) i sprężonego z elementami projektu wykonawczego.
Metody oceny:
Zaliczenie projektu wraz z jego obroną. Egzamin pisemny i ustny.
Egzamin:
tak
Literatura:
Wymieniono podstawowe pozycje, tylko pozycje w języku polskim:<br> 1. Zestaw norm projektowania.<br> 2. J. Szczygieł, Mosty z betonu uzbrojonego i sprężonego, WKŁ, Warszawa 1978;<br> 3. Z. Wasiutyński, Mosty, tom I, Arkady, Warszawa, 1967;<br> 4. W. Radomski i inni, Mosty, tom II, Arkady, Warszawa 1973;<br> 5. A. Madaj i W. Wołowicki, Mosty betonowe – Wymiarowanie i konstruowanie, WKŁ, Warszawa 1998;<br> 6. K. Furtak K. i B. Wrana, Mosty zintegrowane, WKL, Warszawa, 2005;<br> 7. K.Furtak i W. Wołowicki, Rusztowania mostowe, WKŁ, Warszawa 2005;<br> 8. W. Radomski i H.Zobel, Zarys mostownictwa, WKŁ, w przygotowaniu.
Witryna www przedmiotu:
www.il.pw.edu.pl/~zm
Uwagi:
Brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt MOBET2W1
Posiada szeroką wiedzę o mostach betonowych, począwszy od materiału (różnego rodzaju betonów) poprzez rodzaje konstrukcji i metody ich analizy, aż do sposobów ich wznoszenia uwzględniającego różne technologie betonowania. Aspekty związane z projektowaniem zna od strony wymaganych przepisów projektowych.
Weryfikacja: Zaliczenie projektu wraz z jego obroną. Egzamin pisemny i ustny.
Powiązane efekty kierunkowe: K2_W18_MiBP, K2_W19_MiBP
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W03, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt MOBET2U1
Potrafi zaprojektować z betonu sprężonego most drogowy o schemacie belki wieloprzęsłowej. Umie zaprezentować informację o technologiach wykorzystywanych przy sprężaniu.
Weryfikacja: Zaliczenie projektu wraz z jego obroną. Egzamin pisemny i ustny.
Powiązane efekty kierunkowe: K2_U13_MiBP, K2_U14_MiBP, K2_U15_MiBP, K2_U23_MiBP, K2_U25_MiBP, K2_U26_MiBP
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U01, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U02, T2A_U15, T2A_U02, T2A_U07, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U14, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U19, T2A_U05, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U13, T2A_U14, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U04, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U07, T2A_U04

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt MOBET2K1
Potrafi analizować posiadane informacje pod kątem wykorzystania ich w planowaniu, projektowaniu oraz budowie konstrukcji mostowych, uwzględniając aspekty środowiskowe, a także biorąc pod uwagę autorstwo wykorzystywanych rozwiązań. Potrafi dyskutować w środowisku zawodowym, a także poza nim, nad nowymi zagadnieniami związanymi z szeroko rozumianym rozwojem technicznym, w oparciu o informacje, które stara się samodzielnie zdobywać.
Weryfikacja: Uczestnictwo w zajęciach i zaliczenie projektu.
Powiązane efekty kierunkowe: K2_K01, K2_K02, K2_K04
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K03, T2A_K04, T2A_K01, T2A_K06, T2A_K06, T2A_K07