Nazwa przedmiotu:
Seminarium specjalizacyjne
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. inż. Lech Łobocki
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Ochrona Środowiska
Grupa przedmiotów:
Specjalizacyjne
Kod przedmiotu:
1110-OSOKS-MSP-2308
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Ogółem 60, w tym: - 30 godzin - udział w zajęciach - 30 godzin - studiowanie zaleconej literatury i przygotowanie prezentacji
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Przedmiot prowadzony jest w języku angielskim. Wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie B2, przedmioty podstawowe i kierunkowe prowadzone na kierunku Ochrona Środowiska; przysposobienie biblioteczne; techniki prezentacji.
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
- rozwój kompetencji językowych z uwzględnieniem terminologii fachowej, osiągnięcie poziomu znajomości języka B2+ - zaznajomienie ze specyfiką publikacji naukowych, strukturą artykułu naukowego, zasadami przyjętymi przy redagowaniu publikacji naukowych - opanowanie umiejętności posługiwania się narzędziami wyszukiwania i gromadzenia informacji naukowej - opanowanie zdolności krytycznej analizy i oceny publikacji naukowych - zapoznanie studentów z aktualnymi rozwiązaniami i technologiami wykorzystywanymi w ochronie środowiska
Treści kształcenia:
- Dostęp do źródeł informacji naukowej, wyszukiwanie informacji. Zasoby biblioteczne, bazy pełnotekstowe. Struktura publikacji naukowej. Identyfikacja problemu naukowego, tez i metody badawczej. Zasady wykorzystywania informacji literaturowych w publikacjach i prezentacjach. - Dyskusja o zagadnieniach poruszonych w indywidualnie wybranych/przydzielonych studentom publikacjach, w trakcie pracy nad przygotowywaniem prezentacji. - Przygotowanie i przedstawienie w j. angielskim cyklu prezentacji ukazującej problematykę danej publikacji naukowej na tle stanu wiedzy w momencie jej powstania, wyodrębnienie elementów publikacji: motywacji, wyjściowego stanu wiedzy, opisu metody badawczej, analizy wyników i wniosków. Ocena wkładu publikacji w rozwój stanu wiedzy.
Metody oceny:
Ocen końcowa uwzględnia: - Zrozumienie wybranej publikacji naukowej w języku obcym, umiejętność wyodrębnienia jej elementów, jakość przygotowanej prezentacji, czynna i bierna znajomość języka obcego wykazana w trakcie studiowania publikacji, przygotowania i przeprowadzenia prezentacji - Aktywny udział w dyskusjach na temat publikacji przedstawianych przez uczestników seminarium.
Egzamin:
nie
Literatura:
Studenci przygotowują prezentacje na podstawie indywidualnie wybranych pozycji literaturowych spośród umieszczonych w wykazie. Corocznie aktualizowany wykaz pozycji literaturowych jest podawany na stronie sieciowej przedmiotu.
Witryna www przedmiotu:
https://moodle.is.pw.edu.pl/moodle/course/view.php?id=364
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt
Znajomość reguł tworzenia publikacji naukowych i ich struktury
Weryfikacja: Ocena przeprowadzonej przez studenta analizy tekstu publikacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt
Rozumie w pogłębionym stopniu znaczenie głównych wątków przekazu w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, w szczególności w dyskusji na tematy z zakresu swojej specjalności. Potrafi prowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem danego języka na tyle płynnie i spontanicznie, by nie powodować napięcia u którejkolwiek ze stron. Potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi ustne i pisemne w szerokim zakresie tematów, wyjaśniać swoje stanowisko, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań. (Opis efektu kształcenia na poziomie B2+ zgodny z uchwałą nr 82/XLIX/2017 Senatu PW z dn. 19.IV.2017)
Weryfikacja: Ocena prezentacji przygotowanych i przedstawionych w języku obcym, na podstawie lektury wybranych publikacji naukowych w języku obcym. Ocena udziału w dyskusjach prowadzonych w języku obcym.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt
Opanowanie/udoskonalenie umiejętności przedstawienia wyników pracy naukowej i poprowadzenie dyskusji na jej temat
Weryfikacja: Ocena prezentacji przygotowanych na podstawie lektury wybranych publikacji Ocena udziału w dyskusjach
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01, K_K04
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K05, P2A_K04, T2A_K07