Nazwa przedmiotu:
Język angielski; Examination General English at Intermediate Level
Koordynator przedmiotu:
mgr Ewa Gizińska / mgr Roman Gąsecki
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Technologia Chemiczna
Grupa przedmiotów:
Wspólne dla wydziału
Kod przedmiotu:
WS1A_01_03/01
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Ćwiczenia (ilość godzin według planu studiów) - 60; przygotowanie do zajęć -15; zapoznanie się z literaturą - 8; przygotowanie do kolokwium - 4; przygotowanie do egzaminu - 8; inne (formy pisemne: listy, wypracowania, raporty) - 5; RAZEM: 100
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Ćwiczenia - 60 h; Razem - 60 h = 2,4 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia60h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Język polski – gramatyka; język angielski – poziom średniozaawansowany B2
Limit liczby studentów:
Lektorat: 12 - 24
Cel przedmiotu:
Celem lektoratu jest przygotowanie studentów kontynuujących naukę do egzaminu na poziomie B2. Zarys programu obejmuje cele i treści w ramach czterech sprawności językowych: rozumienie mowy i tworzenie wypowiedzi, rozumienie tekstu ze słuchu i analiza tekstu, i sprawność pisania zróżnicowanych pod względem formy tekstów na zadany temat.
Treści kształcenia:
1.Conditionals. BGB: Unit 17; Test 8 2.Conditionals - consolidation 3.Consumer society - vocabulary, reading and speaking Reading: Could you Spare Me Some Change, Please (p. 122-123 Coursebook) 4.Writing a letter of complaint. Winning a lot of money – listening and speaking. 5.Vocabulary, speaking and listening: spending/earning/saving money, banks. Customer tracking. SB p. 91 Reading: Why Do Shoppers Shy away from the Net? 6. Number and concord. It/there. Word formation - money R. Murphy - English Grammar in Use, unit 83 7. Vocabulary and speaking: Travel. Reading: Welcome to the USA (p. 136-137 Coursebook) 8.   Passive Voice 9.  Passive Voice, passive structures - consolidation BGB: Unit 9, 10; Test 5; R. Murphy - English Grammar in Use, unit 41, 42, 43, 44 10. Writing a report using passive forms. Listening: Hotel Staff Training 11. Vocabulary, speaking and listening: Means of Transport. 12. Wish, If only, would rather, had better. BGB: Unit 18; R. Murphy - English Grammar in Use, unit 38, 39, 40 13. Word formation - negative prefixes and suffixes (SB) 14. Verbs and participles + preposition. Verbs with similar meaning. Reading: A Good Day out (SB p.100-101) ; R. Murphy - English Grammar in Use, unit 120 to 127, 128 - 135 included 15. Module 9, 10 test (conditionals, passives, vocabulary: travel, money) 16. Vocabulary, reading and speaking: Happiness. 17.Clauses of reason, purpose, contrast. Writing an official letter. R. Murphy - English Grammar in Use, unit 112, 113, 114 18. Vocabulary, speaking and listening: Health and Fitness. 19.So/,such; too/enough; as/like. R. Murphy - English Grammar in Use, unit 101, 102, 116 20. Idioms and phrasals connected with “health”. SB p. 110 - 111 Reading: Fit for Fame 21. Reading: Bookworm R. Murphy - English Grammar in Use, unit 67 22.Connecting ideas. Participle clauses. Writing an essay. 23.Vocabulary, speaking and listening: The media. 24.Need + to V / V-ing. 25. Have sth done. Word formation – review. R. Murphy - English Grammar in Use, unit 45 26. Module 11, 12 test (so/,such; too/enough; as/like, have sth done, participle clauses, vocabulary: health, media) 27. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice 28. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice 29. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice 30. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice
Metody oceny:
Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
Egzamin:
tak
Literatura:
1. Bell, J. and R. Gower. First Expert 3rd ed. Pearson Education Ltd. London 2014 2. Kenny, N. and L. Luque-Mortimer. First Certificate Practice Tests Plus. Pearson Education Ltd. London 2008 3. Kenny, N. and R. Mann. First Certificate Student's Resource Book. Pearson Education Ltd. London 2015 4. Emmerson, P. Business Grammar Builder. Macmillan ELT. London 2002 5. Linde-Usiekniewicz, J. (ed.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN/Oxford.Warszawa 2006 6. Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 1995
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
Przedmiot uczony jest w bloku; dobór studentów do grupy ze względu na umiejętności językowe, a nie ze względu na kierunek studiów.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01_01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w języku angielskim, dokonywać ich interpretacji i wyciągać wnioski.
Weryfikacja: Przygotowanie samodzielne tematu wypowiedzi ustnej lub pisemnej. Streszczanie dłuższych fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółowych informacji w nowym tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu.
Powiązane efekty kierunkowe: C1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01
Efekt U03_01
Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania. Potrafi napisać raport, uwzględniający wskazane zagadnienia lub najważniejsze informacje.
Weryfikacja: Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (rozprawka, list, artykuł, raport) na zajęciach. Tworzenie własnych form pisemnych w ramach pracy własnej w domu. Rozwiązywanie testów leksykalno-gramatycznych.
Powiązane efekty kierunkowe: C1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03
Efekt U06_01
Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces. Potrafi czytać ze zrozumieniem nowe teksty w języku angielskim, popularnonaukowe i z zakresu swojej specjalności.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu. Słuchanie oryginalnych tekstów anglojęzycznych. Odpowiadanie na pytania lektora; ćwiczenie krótkiej wypowiedzi i przygotowywanie dłuższej wypowiedzi.
Powiązane efekty kierunkowe: C1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U06

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01_01
Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności inżynierskiej.
Weryfikacja: -
Powiązane efekty kierunkowe: C1A_K01_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01
Efekt K07_01
Ma wyobrażenie o funkcjonowaniu w środowisku typowym dla obszaru języka angielskiego.
Weryfikacja: Przedstawianie (ilustrowanych) tekstów popularnonaukowych na temat Wielkiej Brytanii i USA, jak również typowych zachowań, zwrotów, zapytań i reakcji w miejscach, typu: sklep, hotel, urząd, rozmowa telefoniczna.
Powiązane efekty kierunkowe: C1A_K07_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K07