Nazwa przedmiotu:
Podstawy zarządzania jakością
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Katarzyn Skroban
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
50h: 20h (wykład) + 15h (rozwiązywanie praktycznych problemów w postaci ćwiczeń) + 15h (przygotowanie do zaliczenia testów)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS: 20h (wykład)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS: 15h (rozwiązywanie praktycznych problemów w postaci ćwiczeń) + 15h (przygotowanie do zaliczenia testów)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem, podejścia procesowego
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu zarządzania jakością, - potrafił wykorzystać nabytą wiedzę w procesach zarządzania przedsiębiorstwem - potrafił przekazywać informację z zakresu zarządzania jakością
Treści kształcenia:
Wykład Znaczenie problematyki jakości w uprzemysłowionym i konkurencyjnym świecie. Podstawowe pojęcia w jakości. Historia jakości. Guru jakości. Systemy zarządzania jakością. Normy i standardy zarządzania ja-kością. Metody i techniki zarządzania jakością. Projektowanie i wdrażanie systemów zarządzania jakością. Podstawy dokumentowania systemu zarządzania jakością. Wymagania rynku europejskiego. Certyfikacja systemów, wyrobów i personelu. Akredytacja. Ekonomika jakości i uzyskiwane efekty. Koszty jakości. Nagrody w jakości. CRM. Systemy zarządzania jakością w usługach.
Metody oceny:
Wykład: 1.Ocena formatywna: Przeprowadzenie dwóch testów zawierających pytania teoretyczne i praktyczne. Testy oceniane w skali 2-5. 2. Ocena sumatywna: Ocena merytoryczna wykonywanych na zajęciach ćwiczeń. Ćwiczenia oceniane są w skali 2-5. Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie z testu i ćwiczeń >=3
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Hamrol A., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, PWN, 2010 2. Wawak S., Zarządzanie jakością - podstawy, systemy i narzędzia, Helion 2011 3. Jakubiec M., Projakościowe zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, 2017 Uzupełniająca: 1. Bral W., Obieg i ochrona dokumentów w zarządzaniu jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem informacji, Difin 2008 2. PN-ISO/IEC 20000-1:2014-01, Technika informatyczna -- Zarządzanie usługami -- Część 1: Wymagania dla systemu zarządzania usługami 3. PN-EN ISO 9001:2015-10, Systemy zarządzania jakością - wymagania 4. Zymonik Z., Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2002.
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się