- Nazwa przedmiotu:
- Informacyjne systemy wspomagania zarządzania
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Olga Sobolewska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS: 15h (ćwiczenia) +2 h (konsultacje indywidualne)+ 10 h (przy-gotowanie do zajęć – literatura obowiązkowa) + 20h (praca własna nad projektem zaliczeniowym) +3h (przygotowanie prezentacji projektu za-liczeniowego) = 50 h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,6 ECTS: 15 ćwiczenia + 2h konsultacje indywidualne = 17 h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS: 15h (ćwiczenia) +2 h (konsultacje indywidualne)+ 10 h (przy-gotowanie do zajęć – literatura obowiązkowa) + 20h (praca własna nad projektem zaliczeniowym) +3h (przygotowanie prezentacji projektu za-liczeniowego) = 50 h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie znajomości informacyjnych i informatycznych systemów wspomagających zarządzanie w przedsiębiorstwach.
W szczególności studenci powinni:
• Posiadać gruntowną wiedzę z zakresu dostępnych współcześnie systemów informacyjnych i informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwami,
• Znać i umieć dokonać wyboru systemu informacyjnego wspomagającego pracę przedsiębiorstwa w zależności od obsługiwanej branży, charakterystyki i specyfiki organizacji
• Umieć wskazać obszary stosowania systemów informacyjnych w funkcjonowaniu współczesnych organizacji
• Potrafić formułować, analizować i rozwiązywać problemy decyzyjne z zakresu stosowania systemów informacyjnych, jako narzędzi wspierających prowadzenie działalności współczesnych organizacji.
- Treści kształcenia:
- Ćwiczenia:
1. System informacyjny i informatyczny w organizacji. Pojęcie, ewolucja systemów informatycznych i ich znaczenie w funkcjonowaniu współczesnych organizacji.
2. Kierunki rozwoju systemów informatycznych we współczesnych organizacjach
3. Cykl życia systemu informatycznego
4. Wdrażanie systemów informatycznych – analiza przypadków
5. Projekt doboru systemu informacyjnego wspomagającego zarządzanie organizacją
- Metody oceny:
- A.Ćwiczenia:
1.Ocena formatywna:
Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, dyskusja studiów przypadku (25% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5; Ocena poprawności projektów wykonanych przez studentów podczas zajęć; oceniana jest wartość merytoryczna projektów, redakcja raportu projektowego oraz prezentacja projektu. (75% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5
2.Ocena sumatywna:
Ocena końcowa w zakresie 2-5, wyliczania zgodnie z wagami (aktywność - 0,25 oraz projekt - 0,75); Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
[1] Kisielnicki, J., 2008. MIS. Systemy informatyczne zarządzania. Warszawa: Placet.
[2] Stair, R. M. i Reynolds, G., 2003. Principles of information systems. Boston: Cengage Learning.
Uzupełniająca:
[3] Abramek, E. i Sołtysik-Piorunkiewicz, A. i Sroka, H., 2014. Kierunki badań i perspektywy rozwoju zintegrowanych systemów in-formatycznych. Informatyka ekonomiczna Business Informatics 1(31).
[4] Banaszak, Z. i Kłos, S. i Mleczko, J., 2016. Zintegrowane systemy zarządzania. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
[5] Januszewski, A., 2017. Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
[6] Zawiła-Niedźwiedzki, J. i Rostek, K. i Gąsiorkiewicz, A., red., 2010. Informatyka Gospodarcza tom 4. Warszawa: C.H. Beck.
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się